Publicat pe

Prevenirea/recuperarea accidentărilor la sportivi

Prevenirea/recuperarea accidentărilor la sportivi. Accidentarea și recuperarea fac parte din antrenamentul unui atlet. Datele Națiunilor Unite estimează că există între 3-5 milioane de accidentări sportive pe an, cu un cost de peste 1.000 de milioane de dolari în întreaga lume. De aceea, vom vorbi în acest articol despre suplimente ce pot preveni accidentările sportive. Având în vedere aceste date, prevenirea și tratarea accidentărilor la sportivi au devenit imperios necesare. În acest context, dozarea corectă a antrenamentului, a perioadelor de odihnă și a alimentației sunt elemente cheie.

Ce fel de suplimente ne ajută să prevenim accidentările?

Obiectivul acestui articol este de a analiza, pe baza dovezilor științifice disponibile, ce suplimente ar fi utile în procesul de recuperare după o accidentare.

Înainte de a vorbi despre utilizarea suplimentelor sportive, este important de subliniat că utilizarea acestora nu înlocuiește rolul pe care îl joacă alimentele în sănătatea și performanța sportivului. Deși este dificil să previi accidentarea unui sportiv, nu există nicio îndoială cu privire la rolul crucial pe care o alimentație corectă îl joacă în recuperarea acestora.

În raport cu ceea ce ne spune știința cu privire la utilizarea suplimentelor, acestea trebuie să fie SIGURE, EFICIENTE și LEGALE. Înțelegând ca atare că suplimentul nu trebuie să conțină substanțe interzise pentru sportiv. Comitetul Olimpic Spaniol sau Institutul Australian pentru Sport clasifică suplimentele și alimentele pentru sportivi după gradul de eficiență (A, B, C sau D). (Cele din clasa A sunt considerate cele mai eficiente, pe baza dovezilor științifice).

Ce suplimente recomandăm pentru recuperare și de ce?

În raport cu momentul specific al accidentării sportive, sportivul poate suferi de imobilizare asociată cu un risc ridicat de pierdere a masei musculare. Dar și scăderea cheltuielilor energetice legate de antrenament. Cu toate acestea, atunci când se stabilesc liniile directoare nutriționale și suplimentare, trebuie avut în vedere faptul că cheltuielile energetice vor crește din cauza răspunsurilor fiziologice și biochimice necesare pentru repararea și recuperarea leziunii.

Atenuarea pierderii de masă musculară asociată cu imobilizarea va fi unul dintre cele mai importante obiective din punct de vedere nutrițional. Conform literaturii de specialitate, pierderea masei musculare ar putea ajunge la 150-400 g la un picior in primele 1-2 saptamani de imobilizare, in acelasi timp in care forta musculara este redusa.

Dacă aruncăm o privire în literatura de specialitate, printre suplimentele pentru leziuni sportive cu note de evidență A și B care pot fi utile, găsim:

Proteine ​​din zer

În timpul recuperării după leziuni, menținerea unui aport adecvat de proteine ​​de înaltă calitate, bine porționate, este un factor crucial în menținerea masei musculare. În comparație cu alte proteine, proteina din zer are o digestie și o absorbție rapidă și o cantitate mare de EAA (aminoacizi esențiali) și BCAAS (aminoacizi cu lanț ramificat). Aportul acestor aminoacizi a fost legat de o pierdere mai mică a masei musculare și a forței.

Suplimentele cu proteine ​​din zer ar putea ajuta la completarea aportului de proteine ​​al zilei, alegând acele momente în care avem nevoie de o cantitate mai mare din acești aminoacizi.

Omega 3

Suplimentarea cu omega 3 poate fi benefică pentru sportivul accidentat. Are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante și s-a demonstrat că promovează menținerea masei musculare și îmbunătățește recuperarea.

Creatina

În timpul procesului de imobilizare, reabilitare și revenire la antrenament, creatina s-a dovedit că are efecte pozitive asupra mărimii și forței musculare, atenuând pierderea de masă musculară și favorizând recuperarea și hipertrofia.

Micronutrienți

Evitarea pierderii de vitamine precum vitamina D, C, A și E și minerale precum cuprul, calciul, zincul sau siliciul, printre altele, va fi esențială pentru menținerea sănătății oaselor, îmbunătățirea sintezei de colagen sau promovarea cicatrizării. Cu toate acestea, beneficiul suplimentării cu acești micronutrienți este susținut doar în cazul unui deficit anterior.

Colagen hidrolizat

Suplimentarea cu colagen hidrolizat, deoarece este o sursă biodisponibilă de aminoacizi care alcătuiesc colagenul (glicină, prolină și hidroxilizină). S-a dovedit că mărește sinteza de colagen. A fost asociată și cu reducerea durerii în diferite leziuni ale tendonului și ligamentelor.

Probiotice

Utilizarea probioticelor este legată de o îmbunătățire a sistemului imunitar. O reducere a riscului de infecție și o îmbunătățire a absorbției proteinelor în cazurile chirurgicale în care utilizarea antibioticelor va determina o modificare negativă a florei intestinale.

.

Ți s-a părut util? Dozele și protocoalele vor respecta recomandările științifice pentru fiecare produs, dar… nu există o rețetă universală. Va fi necesar să se individualizeze în funcție de caracteristicile sportivului și de tipul și timpul accidentării, pentru a ști care suplimente pentru accidentările sportive sunt cele mai potrivite. Consultați-vă cu nutriționistul sportiv!

Recomandari WEIDER:

  • Salt Caps 90caps

    44,00 lei
    Adaugă în coș
  • Hydro Energy Gel

    Hydro Energy Gel (mar)

    8,50 lei
    Citește mai mult
  • Iso Carbo 900g

    102,00 lei
    Selectează opțiunile
  • gel energizant

    Carbo Boost Gel plic 76g

    11,50 lei
    Selectează opțiunile