Publicat pe

Proteină concentrată vs proteină izolată (I)

Proteină concentrată vs proteină izolată (I)

Ce se ascunde în spatele milkshake-ului tău?

În prezent, când vine vorba de suplimente sportive, cele mai populare în rândul sportivilor de la diferite discipline sunt pulberile proteice. Dar, atunci când alegem, pentru care ar trebui să optăm? Să ne uităm la diferențele dintre proteinele concentrate și cele izolate.

TEHNOLOGIA DIN SPATELE SHAKE-ULUI PROTEIC

Progresele în tehnologia de procesare a alimentelor au permis izolarea proteinelor de înaltă calitate atât din surse animale, cât și din plante. Cele mai frecvente tipuri de proteine ​​găsite în aceste tipuri de suplimente sunt: ​​zerul, cazeina, soia și proteinele din ou. Toate sunt catalogate ca proteine ​​complete și clasificate ca proteine ​​de înaltă calitate.

Cu toate acestea, în fiecare zi – tot mai multe cercetări – arată că proteinele din zer promovează recuperarea eficientă, susțin procesul de imunizare și, așa cum au demonstrat numeroase studii clinice, îmbunătățesc direct performanța atletică.

Proteine ​​din zer

Comparativ cu alte tipuri de proteine, proteina din zer prezintă o rată mare de digestie care se traduce printr-o creștere a nivelului de aminoacizi și o creștere semnificativă a Sintezei Proteinelor Musculare (modul în care se construiește masa musculară). În general, conține doze mai mari de aminoacizi esențiali (în special BCAA: leucină, izoleucină și valină) decât alte surse de proteine ​​și prezintă multiple fracțiuni bioactive care pot susține sistemul imunitar, pot oferi antioxidanți și alte atribute legate de sănătate. De asemenea, proteina din zer este foarte solubilă și poate fi ușor diluată în orice lichid.

Rolul leucinei

Deși raportul total al tuturor aminoacizilor esențiali este important, concentrația mare de leucină din proteina din zer, care oscilează între 10-14%, prezintă un interes deosebit pentru oamenii de știință din sport, datorită capacității sale de a promova favorabil activarea și creșterea masei musculare. Studii recente confirmă că leucina joacă un rol important în ADN-ul muscular pentru sinteza proteinelor. Aportul abundent de leucină către mușchi după exercițiu poate promova o recuperare mai eficientă la nivel molecular și poate accelera procesul de adaptare la antrenament. În plus, proteina din zer prezintă concentrații mari de aminoacid cisteină (un antioxidant puternic), precum și un amestec de imunoglobuline, „factori de creștere” care nu numai că promovează dezvoltarea musculară și alte fracții (lactoferină și lactoperoxidază) care pot conferă beneficii în plus.

Proteinele din zer sunt disponibile comercial ca și concentrate, izolate sau hidrolizate de proteine ​​din zer. Tehnologia din spatele fiecărui tip de ser determină compoziția, caracteristicile și eficacitatea acestuia. Principalele diferențe dintre unul și celălalt sunt metoda de procesare și micile diferențe în conținutul de grăsimi, carbohidrați (lactoză) și profilele de aminoacizi.

Cercetările sugerează că concentratul proteic (WHEY CLEAN) și izolatul proteic (ISOLATE WHEY) îndeplinesc cerințele persoanelor care fac sport în mod regulat. În general, un concentrat proteic va avea între 34% și 89% proteine, ceea ce înseamnă că va avea 34-89g de proteine ​​la 100 de grame. La rândul lor, izolatele de proteine ​​din zer au aproximativ 90% proteine. Procentele rămase corespund conținutului de grăsimi și carbohidrați (lactoză).

Proteină concentrată vs proteină izolată (I) »
Proteină concentrată vs proteină izolată (II) »

 

Recomandari WEIDER: