Publicat pe

Proteină concentrată vs proteină izolată (I)

Proteină concentrată vs proteină izolată (I)

Ce se ascunde în spatele milkshake-ului tău?

În prezent, când vine vorba de suplimente sportive, cele mai populare în rândul sportivilor de la diferite discipline sunt pulberile proteice. Dar, atunci când alegem, pentru care ar trebui să optăm? Să ne uităm la diferențele dintre proteinele concentrate și cele izolate.

TEHNOLOGIA DIN SPATELE SHAKE-ULUI PROTEIC

Progresele în tehnologia de procesare a alimentelor au permis izolarea proteinelor de înaltă calitate atât din surse animale, cât și din plante. Cele mai frecvente tipuri de proteine ​​găsite în aceste tipuri de suplimente sunt: ​​zerul, cazeina, soia și proteinele din ou. Toate sunt catalogate ca proteine ​​complete și clasificate ca proteine ​​de înaltă calitate.

Cu toate acestea, în fiecare zi – tot mai multe cercetări – arată că proteinele din zer promovează recuperarea eficientă, susțin procesul de imunizare și, așa cum au demonstrat numeroase studii clinice, îmbunătățesc direct performanța atletică.

Proteine ​​din zer

Comparativ cu alte tipuri de proteine, proteina din zer prezintă o rată mare de digestie care se traduce printr-o creștere a nivelului de aminoacizi și o creștere semnificativă a Sintezei Proteinelor Musculare (modul în care se construiește masa musculară). În general, conține doze mai mari de aminoacizi esențiali (în special BCAA: leucină, izoleucină și valină) decât alte surse de proteine ​​și prezintă multiple fracțiuni bioactive care pot susține sistemul imunitar, pot oferi antioxidanți și alte atribute legate de sănătate. De asemenea, proteina din zer este foarte solubilă și poate fi ușor diluată în orice lichid.

Rolul leucinei

Deși raportul total al tuturor aminoacizilor esențiali este important, concentrația mare de leucină din proteina din zer, care oscilează între 10-14%, prezintă un interes deosebit pentru oamenii de știință din sport, datorită capacității sale de a promova favorabil activarea și creșterea masei musculare. Studii recente confirmă că leucina joacă un rol important în ADN-ul muscular pentru sinteza proteinelor. Aportul abundent de leucină către mușchi după exercițiu poate promova o recuperare mai eficientă la nivel molecular și poate accelera procesul de adaptare la antrenament. În plus, proteina din zer prezintă concentrații mari de aminoacid cisteină (un antioxidant puternic), precum și un amestec de imunoglobuline, „factori de creștere” care nu numai că promovează dezvoltarea musculară și alte fracții (lactoferină și lactoperoxidază) care pot conferă beneficii în plus.

Proteinele din zer sunt disponibile comercial ca și concentrate, izolate sau hidrolizate de proteine ​​din zer. Tehnologia din spatele fiecărui tip de ser determină compoziția, caracteristicile și eficacitatea acestuia. Principalele diferențe dintre unul și celălalt sunt metoda de procesare și micile diferențe în conținutul de grăsimi, carbohidrați (lactoză) și profilele de aminoacizi.

Cercetările sugerează că concentratul proteic (WHEY CLEAN) și izolatul proteic (ISOLATE WHEY) îndeplinesc cerințele persoanelor care fac sport în mod regulat. În general, un concentrat proteic va avea între 34% și 89% proteine, ceea ce înseamnă că va avea 34-89g de proteine ​​la 100 de grame. La rândul lor, izolatele de proteine ​​din zer au aproximativ 90% proteine. Procentele rămase corespund conținutului de grăsimi și carbohidrați (lactoză).

Proteină concentrată vs proteină izolată (I) »
Proteină concentrată vs proteină izolată (II) »

 

Recomandari WEIDER:

Publicat pe

Proteină concentrată vs proteină izolată (II)

Proteină concentrată vs proteină izolată (II)

Activitate biologică

O altă mare diferență între aceste două tipuri de proteine ​​din zer este activitatea lor biologică (efectele pozitive sau negative asupra celulelor corpului uman), unde tehnicile de procesare sunt decisive. Dacă aceste procese sunt efectuate la temperaturi scăzute și evitând aciditatea excesivă, produsul își va oferi efectele biologice active. Cercetările au descoperit că proteinele din zer care își mențin structura (nu denaturate) permit să susțină sistemul imunitar, să îmbunătățească dezvoltarea musculară și să prezinte anumite proprietăți anticancerigene.

Procesul de extracție

Nu toate concentratele sau izolatele de zer sunt procesate în același mod și, prin urmare, pot fi foarte diferite. Există două tehnologii pentru prelucrarea acestuia: schimbul de ioni și microfiltrarea.

Schimbul de ioni asigură o concentrație mai mare de proteine, totuși, în timpul acestui proces majoritatea componentelor bioactive care dau un plus de valoare proteinei din zer sunt dezintegrate sau își pierd complet capacitatea biologică. Cu alte cuvinte, este sacrificarea unui lucru pentru altul și nu este ideea.

La rândul ei, microfiltrarea produce un nivel ceva mai scăzut de proteine, dar nu o denaturează, menținându-și activitatea biologică. Este un proces mecanic care nu atacă chimic substanțele bioactive, unde la fiecare pas membranele filtrante succesive lasă grăsimea și lactoza afară. Procesul se desfășoară la temperatură scăzută, izolând proteina în mod natural și menținându-și pH-ul inițial, păstrând astfel componentele sale și păstrând aproape intactă concentrația de molecule și alte componente cu efect pozitiv asupra sistemului imunitar. Aceasta permite obtinerea unui profil superior de aminoacizi si proteine, cu echilibrul optim si original al zerului, cu proteine ​​usor asimilabile in structura lor naturala, cu mai mult calciu si mai putin sodiu.

Cu lapte de la vaci la pășune

Acesta din urmă este tipul de procesare utilizat pentru producerea formulelor 100% WHEY CLEAN și ISOLATE WHEY 100 CFM. În cazul în care laptele proaspăt de la vacile hrănite cu iarbă este folosit ca materie primă premium, ceea ce înseamnă că profilul nutritiv este foarte diferit de concentratele sau izolatele convenționale de proteine ​​din lapte.

În ambele formule, nutrienții rămân intacți în timpul procesării; proteinele nu suferă nicio denaturare, deci mențin un profil foarte bogat în aminoacizi cu lanț ramificat (BCAA).

Nivelul de digestibilitate

Deși proteinele din zer se caracterizează prin digestibilitatea lor ușoară și conținutul foarte scăzut de lactoză, în cazurile concentratului proteic 100% WHEY CLEAN și izolat proteic ISOLATE WHEY 100 CFM, găsim adaosuri enzimatice cu scopul de a favoriza procesele digestive și absorbția intestinală.

La rândul ei, proteina concentrată 100% WHEY CLEAN are adaos de enzima Lactasa, care este responsabilă pentru a permite digestia lactozei. Spre deosebire de ISOLATE WHEY 100 CFM, care include o combinație patentată de enzime digestive (Digezyme®), care ajută la digestia și descompunerea moleculelor de proteine, grăsimi și carbohidrați în structuri mai mici, facilitând procesele de digestie și menținând sănătatea gastrointestinală.

Concluzie

Este la fel de important să includem acest tip de suplimente în alimentația noastră, pe cât este să putem ști cum să abordăm diferitele strategii pe care ni le oferă nutriția pentru recuperarea și îmbunătățirea performanței noastre. Alegerea între proteine ​​concentrate sau izolate va depinde de factori specifici fiecărui sportiv, fie din cauza tipului de antrenament pe care îl face, a scopului pe care îl urmărește și chiar a capacității de a-și adapta antrenamentul și alimentația la rutina obișnuită. Fiecare individ are caracteristici care îl diferențiază de celălalt, așa că nu uita niciodată de importanța de a merge la un specialist care să te îndrume și să te sfătuiască astfel încât să poți folosi acest tip de supliment în cel mai benefic mod pentru tine.

 

Proteină concentrată vs proteină izolată (I) »
Proteină concentrată vs proteină izolată (II) »

 

Recomandari WEIDER:

Publicat pe

Proteina concentrată din zer

Proteina concentrată din zer. Dintre toate suplimentele sportive pe care le putem găsi astăzi, WEY PROTEIN CONCENTRATE (proteină din zer) este, fără îndoială, cel mai popular supliment sportiv – utilizat, în prezent, de sportivii din întreaga lume (de la fotbaliști, alergători, până la culturisti…). Da! Este considerată cea mai eficientă și economică formă de proteine ​​pe care corpul uman este capabil să o utilizeze și să o digere.

În concurență dură cu proteina din ou, proteina din zer – Whey Protein – este considerată cea mai completă proteină, deoarece conține cei 9 aminoacizi esențiali, pe lângă faptul că are cea mai mare valoare biologică (*valoarea biologică: este proporția proteinei care este absorbită/folosit de organism).

După cum știe aproape toată lumea din lumea sportivă, laptele este format din două proteine: cazeină și zer.

Ce este ZERUL?

Este lichidul rezultat din coagularea laptelui. Îl gasim în producția de brânzeturi, iaurturi și alte produse lactate – în trecut, acest lichid a fost aruncat pentru că era considerat a nu fi de folos.

Iar zerul este baza din care se obține această proteină foarte apreciată (cunoscută tuturor sub numele de proteină din zer).

CONCENTRATED WEY PROTEIN este o proteină care este microfiltrată și nu suferă tratament termic pentru a produce proteine ​​ultra-pure. Acest proces asigură o proteină intactă – cât mai pură posibil.

Dar utilizarea concentratului de proteine ​​din zer nu este destinată doar sportivilor. ESTE O ALIMENTARE IDEALĂ PENTRU ORICE PERSOANĂ CARE DOREȘTE SĂ ÎȘI ÎMBUNĂTĂȚEASCĂ SĂNĂTATEA.

Să vedem toate beneficiile sale.

BENEFICIILE PROTEINELOR CONCENTRATE DIN ZER:

DACA ESTI SPORTIV:
  • Consumul de concentrat de proteine ​​din zer asigură o creștere și o recuperare mai bună a mușchilor, în plus – reduce timpul de recuperare după efort.
  • În faza de dezvoltare musculară, concentratul de proteine ​​din zer este un produs esential.
  • În dietele de definire și restricționare calorică – este foarte important în aceste cazuri să luați suficiente proteine ​​și astfel să evitați distrofia musculară.
  • Supliment de bază post-antrenament – deoarece concentratul de proteine ​​din zer este de asimilare rapidă. Ideal pentru „reumplerea” rapidă a aminoacizilor în fluxul sanguin. Astfel,  reparăm fibrele musculare și să profităm de celebra „fereastră anabolică”.
  • Supliment post-antrenament – ideal și pentru ca organismul nostru să aibă suficiente proteine ​​pentru exercițiile ulterioare.
  • Supliment intra-antrenament – mai ales în perioadele de diete mai stricte. Îl recomandăm în timpul antrenamentului pentru a opri pierderea musculară și pentru a facilita recuperarea. În plus ne da senzatia de satietate si mai multa energie in timpul sedintei.
  • Înainte de a merge la culcare – după o zi grea de muncă plus antrenamente, indiferent dacă vă aflați în faza de volum, întreținere sau definire, puteți lua și un shake concentrat de proteine ​​din zer chiar înainte de culcare, pentru a ajuta la refacere și pentru a oferi suficiente proteine ​​și aminoacizi. Pentru următoarele ore de somn (că vom fi în post) și astfel evităm pierderea masei musculare.
DACA NU ESTI SPORTIV:

Este un aliment!

Whey Protein Concentrate nu este altceva decat proteina din zer de vacă, si de aceea spun ca este un ALIMENT, precum mancatul de branză, sau iaurt… in realitate este UN PRODUS LACTAT. De aceea, este bine-venit – în orice moment al zilei:

  • La micul dejun;
  • La mijlocul dimineții;
  • La mijlocul după-amiezii;
  • Chiar înainte de culcare dacă ți-e foame după o cină ușoară;
  • Între mese, pentru a evita gustarile inutile – de multe ori in jurul orei 6 dupa-amiaza, cei mai multi muritori vrem sa gustam ceva, pur si simplu din plictiseala sau anxietate… O solutie buna este sa consumam un shake Whey Protein (cu apă). Proteinele sunt satisfăcătoare și, sub formă de shake cu… arome delicioase – îi vor salva pe cei care doresc ceva dulce si aromat.

Beneficii pentru sănătate

Dar pe lângă faptul că ne ajută să ne îndeplinim cerințele proteice, Whey Protein Concentrate – are mult mai multe proprietăți. Să vedem ce ne spun studiile făcute până acum:

Scăderea colesterolului: Într-un studiu, publicat în British Journal of Nutrition, 70 de bărbați și femei – supraponderali – au primit proteine ​​din zer timp de 12 săptămâni. În acest studiu, au fost măsurați mai mulți parametri, cum ar fi nivelurile de lipide și insulină. S-a constatat o scădere semnificativă a colesterolului total și a colesterolului LDL în săptămâna 12 în grupul care a consumat proteine ​​din zer, comparativ cu alt grup care a consumat cazeină.

Pentru astm: Proteina din zer poate îmbunătăți răspunsul imunitar la copii.

Ce opțiune de proteine ​​din zer vă putem oferi?

La Weider am dezvoltat o nouă proteină 100% concentrată, proteina 100% Whey Clean Formula, prima formula care foloseste proteina GrassFit™ – de la vaci care pasc în aer liber, fără îndulcitori sau coloranți artificiali și… pentru ca am vrut să dezvoltăm un produs cât mai ușor de digerat am adăugat enzima lactază. Această enzimă este responsabilă pentru ruperea legăturii pe care o conține lactoza, astfel încât să poată fi digerată corect chiar și de persoanele ce suferă de intoleranță la lactoză.

100% Whey Clean Formula – CEA MAI INALTA CALITATE SI CELE MAI BUNE MATERIALII PRIME!

proteine din zer

Recomandari WEIDER: