Publicat pe Lasă un comentariu

Ghid de antrenament: WEIDER

GHID DE ANTRENAMENT (XII): PRINCIPIILE WEIDER

CONSTRUIEŞTE-ŢI PROGRAMUL PERFECT — SAU FĂ ORICE ALT PROGRAM MAI BUN — CU ACESTE 24 DE PRINCIPII
PROBATE ŞI ADEVĂRATE DE ANTRENAMENT, ADUNATE DE ÎNSUŞI MASTER BLASTER, JOE WEIDER.

În cele 85 de programe (vezi link-uri în partea de jos a paginii) arătate mai înainte ţi-am oferit o multitudine de căi pentru a-ţi îmbunătăţi mult fiecare parte importantă a corpului. Fiecare se bazează pe forţa exerciţiilor alese, selectarea numărului de seturi şi repetări pentru a lucra fiecare grupă musculară.

Totuşi, la fel ca şi cu orice program de antrenament, poţi alege ceea ce ţi-am dat noi, în funcţie de nivelul experienţei şi necesitatea de intensităţi mai mari pentru a depăşi orice plafonare. Pricipiile Weider, o listă de adevăruri ale ridicării greutăţilor adunate şi perfecţionate de părintele culturismului Joe Weider, au trecut proba timpului. Aceste 24 de principii, pe care le-am împărţit în trei categorii, ne-au îndrumat timp de decenii. Îţi recomandăm cu căldură să le foloseşti şi tu.

ÎNTOCMIREA PROGRAMULUI

CICLIZAREA ANTRENAMENTULUI

Împarte un an de antrenament pentru anumite scopuri: forţă, masă sau definire. Astfel eviţi riscul unor accidentări şi obţii varietate. Ciclizează perioadele de intensitate mare şi mică pentru a permite recuperarea şi a stimula noi câştiguri.

ANTRENAMENT VARIAT

Include în antrenament diferite variabile în ceea ce priveşte seturile, repetări- le şi exerciţiile. Programele trebuie să includă atât mişcări multiarticulare pentru masă cât şi uniarticulare.

ANTRENAMENT INSTINCTIV

Încearcă să afli ce lucrează mai bine pentru fiecare. Foloseşte rezultatele antrenamentului împreună cu experienţele anterioare pentru a-ţi regla constant programul. În sală lucrează după cum te simţi: Dacă într-o zi simţi că bicepşii nu au recuperat complet, lucrează o altă grupă în schimb.

CONFUZIA MUSCULARĂ

Schimbă în permanenţă numărul de seturi şi repetări, exerciţiile, ordinea acestora, lungimea pauzelor – pentru a evita intrarea în rutină şi încetinirea progreselor.

PRINCIPII DE CREŞTERE A INTENSITĂŢII

TENSIUNEA CONTINUĂ

Nu permite unui muşchi să se odihnească la capătul de sus sau la cel de jos al unei mişcări. Controlează atât faza pozitivă cât şi cea ne-gativă şi evită inerţia pentru a menţine constantă tensiu-nea de-a lungul întregii traiectorii a mişcării.

ANTRENAMENT DE POMPARE

Antrenează o parte a corpului cu multe exerciţii (3–4) înainte de a antrena o altă parte. “Pomparea” înseamnă să se trimită o cantitate maximă de sânge şi, totodată, de nutrienţi către o anumită zonă pentru a stimula cât mai bine creşterea.

ANTRENAMENT VARIAT

Foloseşte numeroase teh-nici de antrenament (repetări puţine şi multe, viteză de execuţie lentă şi rapidă, alternarea exerciţiilor) pentru a stimula la maxim fibrele musculare. Nu aborda permanent exerciţiile cu acelaşi număr de repetări (6–10); micşorează încărcăturile şi fă câte 20 de repetări la unele antrenamente pentru a construi fibrele de rezistenţă.

ANTRENAMENT DE IZOLARE

Această tehnică este desemnată să lucreze individual muşchii fără a implica muşchi sau grupe musculare adiacente. Extensiile în jos la helcometru (şi nu împinsul culcat cu priză îngustă) este un exemplu de mişcare de izolare.

IZOMETRIE

Între seturi (sau chiar între antrenamente), flexează muşchii şi menţine contracţia timp de 6–10 secunde, apoi relaxează-i. Culturiştii competiţio-nali folosesc această tehnică pentru a-şi îmbunătăţi pozarea printr-un control muscular crescut.

PRIORITATEA UNUI MUŞCHI

Lucrează cele mai slabe părţi la începutul antrenamentului, atunci când poţi să te antrenezi cu greutăţi şi intensitate mai mari pentru că nivelul energiei este mai ridicat.

CONTRACŢIA DE VÂRF

Stoarce muşchiul printr-o contracţie izometrică la partea de vârf a unei mişcări pentru a intensifica efortul. Menţine greutatea în poziţia de contracţie maximă timp de până la două secunde.

ÎNCĂRCARE PROGRESIVĂ

Pentru a-ţi continua progresele, muşchii tăi trebuie să lucreze din ce în ce mai mult. În timpul celei mai mari părţi a ciclului anual de antrenament, încearcă să creşti greutăţile la fiecare antrenament, fă mai multe repetări sau seturi, sau descreşte timpul de odihnă între seturi.

ANTRENAMENT PIRAMIDAL

Include greutăţi de la mici la mari la fiecare exerciţiu. Începe cu greutăţi mici şi multe repetări (12–15) pentru a încălzi muşchii, apoi măreşte gradat greutatea la fiecare set şi micşorează numărul de repetări (6–8). Poţi şi să inversezi procedura — trecând de la greutăţi mari şi puţine repetări la greutăţi mai mici şi mai multe repetări, adică o piramidare inversă.

TEHNICI AVANSATE DE ANTRENAMENT

SUPERSETURI

Execută seturi de două exerciţii pentru aceeaşi grupă musculară sau pentru grupe diferite unul după altul fără pauză între ele.

SETURI TRIPLE

Execută trei exerciţii consecutive pentru o grupă musculară fără pauze între ele.

SETURI GIGANT

Patru sau mai multe exerciţii pentru o grupă musculară executate unul după celălalt fără pauze între ele.

ARSE

Continuă un set peste punctul în care poţi ridica greutatea o repetare completă cu o serie de repetări parţiale. Lucrează atât cât muşchii tăi pot mişca greutatea, chiar şi numai câţiva centimetri.

TRIŞAREA

Foloseşte o uşoară pendulare a greutăţii pentru a depăşi punctul cel mai greu când oboseşti aproape de sfârşitul unui set. La flexiile pentru bicepşi cu greutate mare, de exemplu, ai putea să execuţi numai opt repetări stricte până la epuizare. O balansare uşoară a greutăţii sau o viteză mai mare a repetării te-ar ajuta să mai adaugi 1-2 repetări. Numai pentru culturiştii avansaţi.

SETURI DESCRESCĂTOARE

După ce ai completat numărul de repetări al unui set, îndepărtează repede două discuri sau ia o pereche mai uşoară de gantere. Fă alte repetări până nu mai poţi, apoi mai ia două discuri de pe bară şi mai fă câte repetări mai poţi.

REPETĂRI FORŢATE

Roagă un partener de antrenament să te ajute să mai faci câteva repetări la sfărşitul unui set după ce ai ajuns la epuizare. Partenerul va ridica bara doar atât cât să poţi depăşi punctul mort.

NEGATIVE

Opune rezistenţă la partea de coborâre a unei mişcări când se foloseşte o greutate foarte mare. De exemplu, la împinsul din culcat, foloseşte o greutate care este cu 15%–25% mai grea decât poţi folosi de obicei, şi coboară bara cât mai încet spre piept. Trebuie ca un partener să te ajute să ridici bara.

REPETĂRI PARŢIALE

Fă repetări care să implice numai porţiuni limitate ale traiectoriei — partea de sus, mediană sau de jos — a unei mişcări.

PRE-EPUIZARE

Pre-epuizarea unui muşchi cu un exerciţiu uniarticular înainte de a face o mişcare multiarticulară. La antrenamentul pentru picioare, poţi începe cu extensia picioarelor (care lucrează cvadricepşii) înaintea unui set de genuflexiuni (care mai lucrează şi gluteii şi posteriorii coapselor).

PAUZĂ-ODIHNĂ

Ia pauze scurte în timpul unui set al unui anumit exerciţiu pentru a stoarce mai multe repetări. Foloseşte o greutate cu care să poţi face 2–3 repetări, odihneşte-te 20 secunde, apoi încearcă să faci încă 2–3 repetări. Ia o altă pauză şi fă iar câte repetări poţi, apoi mai repetă încă o dată acelaşi lucru.

PROGRAM SCURT

INTRĂ ÎN FORMĂ CU ACEST PROGRAM DE 40 MINUTE PENTRU TOT CORPUL

Sigur, ţi-ar plăcea să mergi la sală 4–6 zile pe săptămână pentru o oră sau mai mult, însă viaţa reală nu este întotdeauna aşa cum ne-o dorim.

Când eşti în criză de timp, sau când ai un program extrem de strict şi nu poţi merge la sală mai mult de două ori pe săptămână, ai fi încântat să îţi lucrezi întreg corpul într-un antrenament scurt. Acest program îţi oferă chiar mijloacele de a face acest lucru.

Cheia acestui antrenament este de a face un exerciţiu pentru fiecare parte a corpului care solicită cea mai mare cantitate de fibre musculare, astfel încât să obţii maximul de la ceea ce investeşti. Observă că fiecare exerciţiu este unul de bază pentru grupa musculară respectivă, faţă de mişcările stricte de izolare. Pentru a grăbi lucrurile, te vei odihni numai 30 de secunde între seturi şi vei face numai 1-2 seturi pentru fiecare exerciţiu. Chiar dacă este dificil să intri şi să ieşi din sală în numai circa 40 de minute, este foarte important să dai totul la fiecare set, ducându-l până la epuizare la terminarea numărului de repetări stabilit, pentru a stimula hipertrofia. Pentru a evita accidentările, fă 1-2 seturi mai uşoare pentru încălzire la fiecare exerciţiu.

În mod ideal, când te antrenezi pentru masă şi forţă musculară, ar trebui să faci programe pentru diferite părţi ale corpului în zile diferite şi să lucrezi cu un volum mai mare. Acestea fiind zise, foloseşte acest program numai când este necesar, pentru că nu îţi va maximiza câştigurile aşa cum s-ar întămpla atunci când te-ai antrena mai mult timp şi mai frecvent. Însă când se întâmplă să fie “una din acele săptămâni,” acest program de 40 de minute pentru tot corpul ar trebui să-ţi menţină scopurile pe traiectoria dorită.

ANTRENAMENT SCURT

PIEPT Împins înclinat cu haltera 2 SETURI 8, 12 REPETĂRI
SPATE Ramat din aplecat 2 SETURI 8, 12 REPETĂRI
PICIOARE Genuflexiuni cu haltera 2 SETURI 8, 12 REPETĂRI
UMERI Împins deasupra capului cu gantere 2 SETURI 8, 12 REPETĂRI
TRAPEZI Ridicarea umerilor 1 SETURI 12 REPETĂRI
BICEPŞI Flexii cu haltera priză apropiată 1 SETURI 12 REPETĂRI
TRICEPŞI Extensii cu haltera din culcat 1 SETURI 12 REPETĂRI
GAMBE Măgarul 1 SETURI 25 REPETĂRI
ABDOMINALI Crunch dublu 1 SETURI la epuizare REPETĂRI

Notă: Antrenamentul de mai sus nu include seturile de încălzire. Odihneşte-te 30 de secunde între seturi.

 

GHID DE ANTRENAMENT: 85 de programe

GHID DE ANTRENAMENT (I): START

GHID DE ANTRENAMENT (II): SPATE

GHID DE ANTRENAMENT (III): PIEPT

GHID DE ANTRENAMENT (IV): PICIOARE

GHID DE ANTRENAMENT (V): POSTERIORII COAPSELOR & GLUTEI

GHID DE ANTRENAMENT (VI): TRAPEZ

GHID DE ANTRENAMENT (VII): BICEPŞI

GHID DE ANTRENAMENT (VIII): TRICEPŞI

GHID DE ANTRENAMENT (IX): ANTEBRAŢE

GHID DE ANTRENAMENT (X): GAMBE

GHID DE ANTRENAMENT (XI): ABDOMINALI

GHID DE ANTRENAMENT (XII): PRINCIPIILE WEIDER

M&F STAFF | FOTOGRAFII DE IAN LOGAN www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

Publicat pe Lasă un comentariu

MUŞCHI&REVISTE (IV)

MUŞCHI&REVISTE (VI). Povestea agitată a primelor şapte decenii ale Muscle & Fitness.

 UN BIROU ÎN WOODLAND HILLS, CALIFORNIA

Clădirea vuieşte de zgomotul maşinilor de scris electrice. E începutul anului 1982 când noul director de layout, Jim Chada, pune o poză pe biroul aglomerat al editorului-şef Bill Reynolds şi îi explică planul general pentru un număr de mare importanţă al revistei. În două dimensiuni, zâmbind, Rachel McLish în bikini ţine câte o ganteră în fiecare mână. Fiind prima Ms. Olympia, Rachel a făcut deja istorie, situându-se în topul noului sport, culturismul feminin. Când imaginea ei a apărut în numărul din aprilie 1982 al MUSCLE & FITNESS, a scris din nou istoria ca prima femeie care a ajuns pe coperta unei reviste Weider în toată activitatea de până atunci a companiei – 42 de ani. Alte femei, cu precădere soţia lui Joe, Betty, au apărut ca figuraţie alături de bărbaţi celebri pentru fizicul lor sau uneori într-o imagine mică în colţul din dreapta sus. De această dată, tipul era în colţ şi Rachel era vedeta. Femeile îşi făcuseră intrarea.

Apariţia culturismului feminin – pe platformele de fotografiere şi, mai important, multitudinea de noncompetitori care au început să transpire alături de bărbaţi în sălile de antrenament – a fost o poveste pretutindeni în anii ’80, iar MUSCLE & FITNESS a concretizat această revoluţie, prezentând femei ca Rachel şi Cory Everson în timpul antrenamentului şi articole de dietă lunar. Înainte de asta, ca şi cum ar fi dorit să facă loc tuturor noilor cititori, a avut loc şi schimbarea finală a numelui. Odată cu numărul din iunie 1980, MUSCLE a devenit MUSCLE & FITNESS. Titlul semnifica accentul continuu pus pe culturism, dar acum includea o abordare mai extinsă cu privire la a trăi sănătos. Combinaţia s-a dovedit a fi de un succes remarcabil.

Printre cele 20 de departmente listate în numărul din septembrie 1984 erau rubrici despre îmbătrânire, kinesiologia genuflexiunii, tratamentul accidentărilor în sala de antrenament, bărbaţi şi femei pozând împreună, ochelari, perspectiva asupra vieţii, degustarea vinurilor, powerlifting competiţional şi dansul aerobic. Într-adevăr, totul inclus. Secţiunea cu noutăţi ştiinţifice “Hotline” a fost lansată în 1986. După ce MUSCLE & FITNESS a fost considerată din nou drept publicaţia universală a împătimiţilor de sală, Joe a creat trei noi reviste : SHAPE, împreună cu soţia sa Betty, în 1981, pentru a se concentra pe fitnessul feminin; FLEX, în 1983, dedicată culturismului intensiv şi MEN’S FITNESS (iniţial Sport Fitness), în 1987, ca duplicat masculin al SHAPE. Şi totuşi, acei ”sateliţi” au ajutat la propulsarea vânzărilor M&F în jurul lumii pe perioada guvernării Reagan.

UN STUDIO APROAPE DE HOLLYWOOD

Aparatul de fotografiat îi centra chipul legendar, care ne privea la rândul său, în faţa unui decor negru. Era toamna anului 1990 şi Clint Eastwood îşi promova filmul The Rookie, în care era actor principal şi regizor; coperta din ianuarie 1991 a M & F pe care i-a apărut chipul a fost sincronizată să coincidă cu premiera filmului. A fost a doua prezenţă pe coperta M & F a lui Eastwood, fiind precedat de actori precum Sylvester Stallone şi Chuck Norris, în timp ce revista lideră a lui Joe a continuat să câştige teren pe piaţă. Portretul lui Eastwood era o ciudăţenie, deoarece M & F îşi stabilise până atunci semnătura copertei printr-un culturist pozând alături de un model în bikini, o schemă urmărită mai mult ca oricine din 1980 până în 2003.

Până prin anii ’90, M&F a început să îşi facă apariţia chiar şi la standurile de la casele de marcat din magazine, iar calitatea sa a crescut pentru a fi similară celorlalte reviste pe val, cum ar fi Outside sau Cosmopolitan mai degrabă decât, să zicem MuscleMag. Subtitlul în perioada iunie 1994 – aprilie 1998 a fost întâi ”Ştiinţa de a trăi super-sănătos”, iar apoi doar ”Trăind super-sănătos”. Strălucite şi curajoase, coperţile păreau adesea remarcabil de moderne. M & F s-a concentrat în continuare pe culturism, însă cu standardele editoriale înalte, design-ul avangardist, bazele ştiinţifice şi accentul pus pe dezvoltare, s-a debarasat de rădăcinile avute în revista Muscle Mag şi a creat o categorie proprie de stil de viaţă, una destinată tuturor, bărbaţi şi femei, una care ia în serios lucrurile, adică muşchii şi fitnessul.

UNDEVA ÎN CYBERSPAŢIU

În aprilie 2008, după un zbor de 550 de kilometri până la Minneapolis pentru un interviu cu Adrian Peterson, editorul-şef Joe Wuebben redactează ceva pe un computer într-un dormitor liber transformat în birou, în casa din Lincoln, Nebraska, pe care o împarte cu soţia sa şi câinele lor rasa Labrador retriever. Când e terminat, articolul principal al numărului din octombrie 2008 este trimis prin ataşament în e-mail, prin poziţionarea cursorului mouse-ului deasupra butonului ”send” şi dând click. Câteva momente mai târziu, apare într-o căsuţă de e-mail pe ecranul unui computer dintr-un birou cubic al clădirii Weider localizată în Woodland Hills, la 2,056 de kilometri depărtare.

Autor: GREG MERRITT, Fotografii: COURTESY WEIDER HEALTH & FITNESSwww.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Muscle & Fitness Nr.1 2015 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.2 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.1 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.3 2009 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
Publicat pe Lasă un comentariu

MUŞCHI&REVISTE (III)

MUŞCHI&REVISTE (III). Povestea agitată a primelor şapte decenii ale Muscle & Fitness.

UN CONCURS ÎN MIAMI

Poate că o lovitură de fulger ar fi trebuit să zguduie clădirea sau o strălucire fantomatică să îi învăluie în timp ce muzica orchestrală creştea în intensitate şi nimic altceva nu ar fi captat atenţia. Totuşi nu a fost atât de dramatic, deşi erau doar ei doi: elevul silitor şi viitorul său mentor şi sponsor, singuri în culise, primul fixând cu privirea cel mai mare trofeu, iar celălalt uitându-se la tânăr. Pe 28 septembrie 1968, în prima sa călătorie în America, Arnold Schwarzenegger (atunci, la 21 de ani) l-a cunoscut pe Joe la Miami Auditorium cu câteva ore înainte de competiţia Mr Universe. Nu a câştigat, însă potenţialul său de neoprit a câştigat în faţa editorului.

E la fel de dificil să îţi imaginezi revistele lui Joe de-a lungul deceniilor ulterioare fără Arnold la fel ca şi a-l vedea pe Arnold fără aceste reviste, deoarece au devenit repede inseparabili. Până acum, ”Stejarul Austriac” a apărut de 60 de ori pe coperţile revistelor MUSCLE & FITNESS şi FLEX, sau a celor de dinainte. Prima ocazie s-a ivit în 1968 şi a fost urmată de încă opt în următorii doi ani când Arnold s-a autointitulat culturistul numărul 1 din lume. A apărut pe coperta revistei Strength and Health doar o dată, cu o poză de concurs din 1969.

Una dintre cele mai notabile excepţii a fost Rick Wayne

În plus, nenumărate articole au fost scrise în numele său până ca el să aibă cunoştinţe avansate de limba engleză. Deşi sfaturile erau date de Schwarzenegger, un scriitor le structura şi le redacta. Pentru mulţi ani s-a ştiut că trebuia să cumperi revistele lui Joe dacă vroiai să afli lunar sfaturile lui Arnold privind antrenamentul şi nutriţia. Practica jurnaliştilor Weider, aplicată cu succes în anii ce au urmat, era organizarea unui interviu şi apoi scrierea unui articol ca activitate secundară a campionului, elaborând în articolele acelea o intimitate şi o autoritate care lipseau altor reviste. Totuşi, nu toţi campionii au avut nevoie de modificări privind cuvintele. Una dintre cele mai notabile excepţii a fost Rick Wayne, care începând cu 1970, a scris articole erudite şi uneori controversate pentru revistele Weider, devenind ulterior editor-şef al MUSCLE BUILDER/POWER la sfârşitul anilor ’70. Wayne a câştigat la categoria sa competiţia Mr. Universe în 1969, dar a pierdut la open în favoarea lui Arnold.

Cu sponsorizarea lui Joe, Arnold s-a stabilit în California în 1968, iar Joe a mutat şi el birourile revistelor în Los Angeles în 1972, după 25 de ani petrecuţi în New Jersey. La scurt timp după aceea, MR. AMERICA şi-a încetat apariţia. În ciuda faptului că Arnold apăruse pe cinci dintre coperţile finale, revista devenise mai puţin axată pe culturism. Era, după cum spunea şi subtitlul, ”Revista pentru bărbatul viril,” şi cu titluri de genul ”Femeile păroase sunt mai agresive sexual,” era timpul să îşi sfârşească apariţia. Dispariţia sa a lăsat MUSCLE BUILDER/POWER (redenumită în 1968) în fruntea Weider Publications. Acea revistă în mod particular, alături de culturism, vor creşte în importanţă sub îndrumarea ambiţiosului şi entuziastului austriac devenit american, a cărui faimă, succes şi putere au fost destinate să depăşească cu mult ceea ce oricine şi-ar fi imaginat.

O SALĂ ÎN VENICE

Pe de o parte a fost strălucirea aurie, vizibilă chiar şi în imagini alb-negru, venind prin ferestrele de mansardă şi reflectându-se de pe un perete de alabastru, iluminând curbele şi contururile bronzului, plăcile şi barele gri, creând un studio foto virtual unde nu era necesar vreun blitz sau reflector. Pe de altă parte era chiar sala de antrenament, un buncăr de gen în comunitatea de plajă a Los Angeles-ului prezentă în Venice, iar aparatele şi chiar pereţii fiind creaţi de Joe Gold. Apoi ar mai fi fotograful Artie Zeller, ale cărui legendare imagini din MUSCLE BUILDER/POWER au fost obţinute în timpul antrenamentelor, înăuntrul sălii iniţiale Gold’s Gym în anii ’70, păstrând pentru totdeauna seturile şi zâmbetele lui Arnold Schwarzenegger şi ale viitoarelor legende. În mare parte au fost fizicurile acelor bărbaţi ca Arnold, Franco Columbu, Frank Zane şi de fapt orice alt mare culturist din lume, care trăgeau din greu de două ori pe zi în aceeaşi sală mică de antrenament.

În 1975 Zeller avea companie: o echipă de filmare şi-a mutat locul de muncă în Gold’s Gym, atunci când nimeni nu era atent la cum se antrena în Brooklyn tânărul Lou Ferrigno de 24 de ani. Până la data premierei documentarului lor în 1977, Arnold era deja prezent în actorie, dar filmul Pumping Iron al lui George Butler i-a grăbit ascensiunea pe ecrane şi a ajutat la propulsarea culturismului şi a revistelor MUSCLE BUILDER/POWER spre noi înălţimi. Sincronizarea a coincis cu o revoluţie generală a fitnessului, care includea joggingul, yoga şi mâncarea sănătoasă. La începutul perioadei ”Deceniul Eu”, antrenamentul superficial cu greutăţi pentru scopuri estetice a fost considerat ca aparţinând unei subculturi dispreţuite. Însă până la începutul anilor ’80, sălile de antrenament serioase au început să răsară peste tot în lume, şi puteai cumpăra gantere Weider, centuri pentru antrenament, proteine pudră şi reviste de la magazinul local de articole sportive.

MUSCLE BUILDER/POWER era pe val

Pe măsură ce antrenamentul cu greutăţi a fost acceptat, a devenit şi un domeniu serios de studiu, iar precursorul lui MUSCLE & FITNESSa publicat prin intermediul articolelor scrise de experţi informaţii despre ultimele descoperiri legate de ştiinţa exerciţiilor şi nutriţia în sport. Acest fapt a crescut impactul revistei, care îşi depăşise până atunci competitorii în calitatea fotografiei, a scrisului şi design-ului. Moda culturismului şi a fitnessului a crescut la fel ca şi interesul editorialistic al revistelor MUSCLE BUILDER/POWER. Începând cu numărul din februarie 1979, revista a lansat o secţiune pentru femei la care Joe a adăugat editorialul: ”Nu e nevoie de un amendament pentru drepturi egale pentru a ne convinge că femeile vor să fie culturiste, ca şi bărbaţii… Dezvoltarea noastră intenţionată le va face să se acomodeze pe plan psihologic, social, cosmetic şi editorial. Ele au nevoie de noi, iar noi avem nevoie de ele. Bine aţi venit, doamnelor!” În luna iunie a acelui an titlul revistei a fost prescurtat la doar Muscle, fiind temperat în continuare de subtitlul atrăgător ”O nouă imagine corporală pentru tine” şi adesea coperţi cu figuri legendare, incluzându-l pe Muhammad Ali. Acel apelativ a durat exact un an până să fie schimbat din nou – de această dată într-un titlu care urma să devină cel mai uşor de recunoscut din istoria publicaţiilor de fitness.

 

Autor: GREG MERRITT, Fotografii: COURTESY WEIDER HEALTH & FITNESSwww.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Muscle & Fitness Nr.1 2015 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.2 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.1 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.3 2009 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
Publicat pe Lasă un comentariu

MUŞCHI&REVISTE (II)

MUŞCHI&REVISTE (II). Povestea agitată a primelor şapte decenii ale Muscle & Fitness.

UN CHIOŞC DE ZIARE, ORIUNDE

Imaginaţi-vă un chioşc de ziare dintr-un oraş mare, poate Chicago, pe la mijlocul anilor ‘50, în zorii unei zile de iarnă. Un camion se opreşte pe strada plină de lapoviţă şi distribuitorul aruncă un pachet. Angajatul care plimba un trabuc prin gură – taie sfoara, ia numă-rul pe ianuarie al MUSCLE POWER şi îl strecoară între ”fratele” său mai centrat pe culturism, MUSCLE BUILDER, şi duşmanul lor de moarte, Strength and Health. Titlurile de pe cele două MUSCLE imploră atenţie, în timp ce revista lui Hoffman rămâne pe dinafară înfrântă de-a lungul deceniului. De obicei într-un cerc de culoare deschisă, lângă titlul revistei MUSCLE BUILDER, un subtitlu susţinea în perioada august 1952–iunie 1957: ”Revista numărul 1 în lume în materie de culturism.” În ciuda proceselor penale, războiul revistelor a izbucnit de fapt la chioşcurile de ziare de pretutindeni, sentin- ţa fiind dată în cele din urmă de clienţi, care au ales MUSCLE în defavoarea lui Strength.

Lansată în 1932 de Hoffman, revista Strength and Health adesea punea în evidenţă pe coperţile sale culturişti, însă în materie de conţinut punea accentul pe concursuri de haltere şi dezvoltarea forţei. Cu apariţia lui Joe în postura de competitor de temut, Strength and Health i-a etichetat pe culturişti drept “boobybuilders” (joc de cuvinte ironic – adică vor să le crească sânii) şi a ridiculizat arhetipul cu talia îngustă şi umerii largi pe care revistele MUSCLE POWER şi MUSCLE BUILDER (şi chiar mai multe) l-au declarat cîştigător şi despre care Hoffman a spus că îi lipseşte baza pentru forţă. În schimb, revistele lui Joe au aruncat o aură negativă asupra idealului de om puternic şi masiv şi au criticat insistenţa în promovarea culturismului american într-o vreme când chiar Mr. America a fost retrogradat la unul dintre concursurile de haltere ale lui Hoffman. Până la mijlocul anilor ‘50, declaraţiile constante ale lui Hoffman împotriva lui Weider erau în mod personal şi jignitor antisemite.

Erau de asemenea contraproductive. Bigotismul l-a tras în jos pe Hoffman şi revista sa, în timp ce criticile asupra fizicului culturiştilor îi informau pe cititori unde să găsească sfaturi referitoare la cum să arate mai mult ca definitul Steve Reeves, decât ca halterofilul rotund, legenda Paul Anderson. Războiul a alimentat ambiţia lui Joe şi a fratelui său Ben, de a-şi extinde organizaţia – Federaţia Internaţională de Culturism (the International Federation of Body Building – IFBB), care se concentra numai pe fizic şi care a inspirat culturişti de top să apară mai des în revistele lui Weider, incluzându-i de altfel şi pe neglijaţii afro-americani.

Cu titluri suprapuse, fotografi şi editori, cele două reviste – MUSCLE POWER şi MUSCLE BUILDER – concurau una cu alta. Căutând spaţiu, MUSCLE POWER şi-a dezvoltat pentru ultimele cinci numere titlul în MUSCLE POWER AND THE WEIGHTLIFTER. Încetarea apariţiei revistei din 1958 a coincis cu naşterea uneia noi marca Weider, MR. AMERICA. Ştirile competiţionale legate de haltere din MUSCLE POWER au fost mutate în MUSCLE BUILDER, iar MR. AMERICA – în curând subintitulată ”Pentru bărbatul care vrea să îşi îmbunătăţească Corpul – Mintea – Personalitatea” – s-a clasat ca o publicaţie de culturism cu o deschidere mai largă faţă de preocupările stilului de viaţă masculin. În plus faţă de articolele de antrenament şi nutriţie din al doilea număr, au fost şi ”Moda pentru culturişti,” ”Ai grijă de părul tău,” ”Sexul şi culturistul” şi articolul acid “Portretul omului-medicament: Bob Hoffman.”

Până atunci, întreprinderea Joe Weider avea un nou sediu în Union City, New Jersey, iar în repertoriu figurează publicaţii pe teme de aventură, box, baseball, sporturi şi reviste pentru adolescente, alături de alte 27 de publicaţii dedicate comerţului; tipăriturile combinate date spre comerţ erau în număr de peste două milioane de copii lunar. S-a ajuns aproape la o catastrofă atunci când aceste cifre au scăzut brusc la zero peste noapte, din cauza unui distribuitor, American News, care a închis neanunţat. Incapacitatea bruscă de a publica, pe măsură ce datoriile creşteau, aproape că l-a adus pe Joe în faliment. În schimb, a închis fiecare publicaţie cu excepţia adevăratelor sale iubiri, MUSCLE BUILDER şi MR. AMERICA. Succesul lor a persistat, finanţele sale au fost salvate şi pasiunea sa pentru culturism a rămas neclintită. Lupta pentru tipărituri a continuat, însă la începutul anilor ’60 era clar cine era câştigă-torul tarabelor cu ziare.

O ŞEDINŢĂ FOTO ÎN CALIFORNIA

Era o zi atât de luminoasă încât Larry Scott şi-a purtat ochelarii Ray-Ban până chiar înainte ca fotograful Russ Warner să înceapă să prindă cadre cu el pozând pe o stâncă înaintea unei văi înverzite, sub cerul azuriu fără nori. Era martie 1966, iar scriitorul Dick Tyler făcea propriile fotografii şi note mâzgălite în spatele aparatelor, prinzând remarcile inteligente şi alte detalii care mai târziu ar duce cititorii în jurul lumii până în acel loc pentru a simţi razele soarelui încălzindu-le proprii deltoizi. Trupa veselă se afla la Vasquez Rocks în valea San Fernando, dar ar fi putut la fel de uşor să fie pe munţii de deasupra oraşului Malibu sau pe plaja din Santa Monica împreună cu Scott, Dave Draper şi două sau trei tinere îmbrăcate sumar pentru a fi o companie adorabilă în jurul acestor bărbaţi musculoşi.

Joe a venit cu avionul de la New York pentru a superviza această, dar şi altele, şedinţă foto, şi pentru a se caza la biroul-satelit din Santa Monica. Sudul Californiei devenise până atunci mecca pentru culturism şi un cadru principal pentru coperţile revistelor MUSCLE BUILDER şi MR. AMERICA, la fel ca şi pentru articolele şi reclamele din ele. Textul a primit o aură de capriciu combinată cu o crescută vitalitate masculină prin articole ca cele din MUSCLE BUILDER ”Consumaţi peşte pentru o forţă ca de baracuda” şi ”Tehnici de creştere incredibile care dezvoltă tricepşi senzaţionali.”

Numărul din noiembrie 1965 a servit titluri precum ”O altă tehnică de antrenament din Era-Spaţială: Programul de antrenament a lui Arnold,” “Vic Downs îşi construieşte un fizic Era-Spaţială la 36 de ani!” şi “Împins din culcat cu haltera, tip Era-Spaţială, pentru rezultate cu viteza luminii!” (notă: Era Spaţială începe cu prima călătorie în spaţiu, adică din 1957 până în prezent). În specificul zilei, Joe a făcut muşchii foarte şic. În timp ce coasta de est părea absorbită de nuanţe de gri ca într-o melodramă alb-negru, California izbucnea în culori deschise ca într-un film muzical Technicolor. Pe parcursul anilor ’60, revistele lui Joe au devenit din ce în ce mai sinonime cu soarele şi distracţia, plăcile de surf şi frumuseţile în bikini, totul ca o vacanţă continuă în ceea ce părea paradis în comparaţie cu o zi de iarnă rece şi umedă în Union City, Toledo sau Graz, Austria.

Autor: GREG MERRITT, Fotografii: COURTESY WEIDER HEALTH & FITNESSwww.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Muscle & Fitness Nr.1 2015 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.2 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.1 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.3 2009 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
Publicat pe Lasă un comentariu

MUŞCHI&REVISTE (I)

MUŞCHI&REVISTE (I). Povestea agitată a primelor şapte decenii ale Muscle & Fitness.

O casă în Montreal

Bucătăria era în întuneric, cu excepţia unei licăriri ciudate. Sub un cearşaf şi luminat doar cu o lanternă; un tânăr de 19 ani tasta cu un deget arătător la o maşină de scris închiriată; parte a bugetului de 7 dolari alocat afacerii. Mama sa nu vroia ca masa de bucătărie să fie folosită pe post de birou; aşa că el a aşteptat până ce ea a mers la culcare. În iarna anului 1939, în întunericul nopţii, când alţii abia visau la măreţie, Joe Weider a început să creeze prima ediţie a primei sale reviste. Astfel s-a născut un mogul media şi un imperiu editorial care a revoluţionat în cele din urmă culturismul, exerciţiile şi nutriţia peste tot în lume.

YOUR PHYSIQUE

“Veţi crede despre noi că suntem, fără îndoială, ambiţioşi. Ei bine, aşa suntem!” a declarat Joe în primul număr din YOUR PHYSIQUE (Fizicul Tău). El a promis să dezvolte revista şi nu a dezvăluit niciodată că acel ”noi,” sub aparenţa câtorva activităţi secundare, era de fapt el. Primul număr avea 24 de pagini, toate redactate de Joe pe şabloane de mimeograf. El a desenat literele majuscule şi ilustraţiile; şi a făcut fiecare pagină pe un mimeograf închiriat, apoi a pus hârtia udă prin casă pentru a se usca. Înainte de acea tipărire iniţială, el avea abonamente de rezolvat, pentru că trimisese înştiinţări prin cărţi poştale către 600 de canadieni din secţiunea de corespondenţă a revistei Strength and Health. Însă abia după ce primul număr a circulat prin sălile de antrenament au început să apară şi abonamentele.

După cum a promis, Joe şi-a îmbunătăţit continuu creaţia. În primul an, a adăugat mai multe imagini, redactare şi tipărire profesională; redactori cu expertiză ştiinţifică şi o pată de culoare pe copertă. Pe parcursul a 18 luni a adus profit de 10.000 de dolari. O mică avere în timpul acelor ani de după război şi criza economică şi într-o vreme când culturismul abia era adjunct faţă de competiţiile de haltere; a stabilit ca scopuri principale a arăta bine şi a trăi sănătos, mesaj care a accelerat dezvoltarea companiei. Urmând succesul revistei lui Bob Hoffman, Strength and Health, Joe a început în 1942 să vândă seturi de greutăţi şi alte echipamente prin poştă, făcând publicitate din plin prin intermediul revistei sale. Pe toată această perioadă, el a continuat să locuiască şi să muncească în casa părinţilor săi, unde doar sediul s-a mutat din bucătărie în sufragerie.

MUSCLE POWER

În 1945 a lansat o a doua revista de culturism, MUSCLE POWER care a fost publicată lunar până în anul următor; Your Physique a început de asemenea să fie publicată lunar în 1947. Ambele publicaţii puneau accentul pe fotografie şi design superioare. Joe, care a renunţat la şcoală la 12 ani pentru a-şi susţine familia, a învăţat afacerea editorială prin încercări şi din greşeli.

Corpurile au fost pozate iniţial pentru a arăta ca nişte statui vulgare – decadente. Dar Joe şi fotografii săi experimentalişti au găsit modalităţi  de a accentua muşchii. De a surprinde o aură de putere şi atletism. Manualele pe care le-a studiat pentru a-şi continua educaţia au fost cele mai de succes reviste ale vremii, la care s-a abonat pentru a le învăţa tehnicile şi pentru a le imita prosperitatea. Strategia lui a funcţionat atât de bine, încât până în 1947 afacerea sa a depăşit graniţele casei părinteşti şi ale ţării de origine.

UN BIROU ÎN NEW JERSEY

Erau locuri – în apropiere – de unde puteai zări zgârie-norii din Manhattan, peste râul Hudson şi mai departe de 1,5 kilometri. Uneori, în timp ce se plimba, Joe s-ar fi oprit pentru a se uita lung la acele monumente ale comerţului. Însă cel mai adesea era la biroul său când s-ar fi oprit din scris, citit, negociat sau orice altă sarcină din numeroasele care adesea îi ocupau 14 ore pe zi, şapte zile pe săptă-mână. El se gândea cum să îşi dezvolte revistele, afacerea cu echipament şi cea cu broşuri cu instrucţiuni de comandă prin poştă; cum să dezvolte culturismul ca sport; şi cum succesul fiecăreia dintre cele enumerate ar ajuta în schimb la dezvoltarea celorlalte.

Joe a făcut mutarea spre Jersey în 1947, însă deja făcea naveta cu trenul de mai bine de un an spre Gotham pentru a tipări YOUR PHYSIQUE şi MUSCLE POWER; dar şi datorită faptului că tirajul acestora a depăşit posibilitatea presei din Quebec. Locuind şi muncind în zona New York-ului; el avea acces uşor la oamenii şi resursele necesare pentru a crea revistele la o calitate superioară crescândă, pe care şi le imaginase. În timp ce a continuat să editeze YOUR PHYSIQUE, editorul revistei MUSCLE POWER Earle Liederman a fost trimis în California, de unde putea surprinde mai bine imaginea prosperă pe Muscle Beach şi în sălile de antrenament unde Jack LaLanne, Clancy Ross şi Steve Reeves trăgeau din greu de fiare.

MUSCLE BUILDER

Purtând un titlu ”călduţ,” YOUR PHYSIQUE şi-a încetat apariţia în 1952. MUSCLE BUILDER, precursorul direct al MUSCLE & FITNESS, a fost lansat în 1953. În timp ce MUSCLE POWER cuprindea ştiri şi sfaturi legate de haltere (cum avea şi YOUR PHYSIQUE), MUSCLE BUILDER se concentra exclusiv pe culturism. MUSCLE POWER a adoptat începând cu septembrie 1952, o prezentare izbitoare, lucru  făcut de MUSCLE BUILDER încă de la început. În mod tipic, coperţile revistelor dedicate muşchilor prezentau doar un culturist şi numele său tipărit cu litere mici, de parcă ar fi fost programele unor expoziţii de artă. Influenţat de colegii editori din Manhattan, revistele lui Joe au început să afişeze titluri ca ”Slăbănogule…Iată cum poţi creşte în greutate!” şi ”Am adă-ugat 25 de centimetri la piept!” La fel ca ziarele tabloid, coper- ţile te provocau să priveşti înăuntru.

Autor: GREG MERRITT, Fotografii: COURTESY WEIDER HEALTH & FITNESSwww.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Muscle & Fitness Nr.1 2015 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.2 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.1 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.3 2009 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
Publicat pe Lasă un comentariu

Joe&Arnold: Reunire

Joe&Arnold: Reunire. Acea voce. Este la fel de greu de confundat ca o împuşcătură. Aţi auzit-o zicând, ”Mă voi întoarce.” Aţi auzit-o zicând ”Hasta la vista, baby.” Şi iată că acum e aici, acoperindu-i pe ceilalţi din sală, râzând şi spunând ”Uită-te la tine, Joe, ai 188 de ani şi încă ai un bronz superb!”

Vocea aparţine, bineînţeles, guvernatorului Arnold Schwarzenegger, iar acel Joe la care se referă este nimeni altul decât Joe Weider al nostru. Suntem în culisele studiourilor MagicLight din Marina del Rey, California, chiar în mijlocul unei şedinţe foto care îi reuneşte pe ”Maestrul Absolut” şi pe ”Stejarul Austriac” pentru coperta celui de-al 70-lea număr aniversar al MUSCLE & FITNESS. Prietenia este familiară, conversaţia curge uşor, dar nu aduci împreună două legende fără pregătiri serioase.

8:00 a.m.

Primii membri din garda de corp ai lui Arnold sosesc la studio pentru a face ”curăţenia” iniţială. În timp ce fotograful Robert Reiff şi echipa sa aranjează luminile, fundalurile şi decorul, agenţii scotocesc peste tot pentru a securiza zona. Este exact cum vă puteţi imagina: ei inspectează studioul cu precizie de laser. Nici o intrare, ieşire, ieşire de incendiu sau cale de acces pentru livrări nu rămâne neverificată. Când fiecare cameră este garantată a fi sigură, ei transmit prin radio spre rulota lui Arnold că totul este liber.

În timp ce suntem informaţi că guvernatorul este pe drum, cealaltă legendă care ia parte la şedinţa foto soseşte. Când Joe intră în studio, artistul makeup se prezintă, iar Joe, fermecător ca întotdeauna, îi răspunde: ”Presupun că eşti aici pentru Arnold; eu arăt foarte bine şi fără machiaj.” Toata lumea râde şi Joe se aşează, aşteptând sosirea protejatului său, omul pe care l-a ales cu mâna sa să reprezinte faţa culturismului în toţi acei ani trecuţi.

Afară, câteva maşini de teren cu numere de California sosesc şi opresc la poarta studioului. Agenţii de securitate ies din vehicule şi închid repede perimetrul parcării, acoperişurile şi străzile lăturalnice. Când toată lumea e pe poziţii, se da semnalul şi Arnold coboară dintr-o maşină. Îşi potriveşte haina, zâmbeşte şi se îndreaptă spre studio.

###

Ochii celor doi bărbaţi se luminează când se zăresc unul pe altul. Joe, mentorul, priveşte mândru în timp ce Arnold se îndreaptă spre el. ”Iată-l!”, exclamă guvernatorul. ”Paul Bunyan al culturismului!”

Joe zâmbeşte larg pe măsură ce ei se îmbrăţişează. Cu 40 de ani în urmă el l-a adus pe Arnold cu avionul în Statele Unite. La acea vreme, tânărul austriac avea doar o valiză şi ambiţia personală. Joe avea ceva diferit: o viziune pentru sportul său. Iar împreună cu Arnold, avea omul potrivit pentru a o duce la bun sfârşit. Aceasta a fost în trecutul cu multe milioane de reviste şi miliarde de dollari în box-office.

###

Astăzi, cei doi bărbaţi de seamă sunt aici pentru a comemora şapte decenii de succes pentru revista MUSCLE & FITNESS. Imediat ce ei încep să vorbească, camera filmează şi aparatul face poze. Pe durata celor două ore, Joe şi Arnold îşi amintesc despre vieţile lor, despre povestea avută şi despre pasiunea comună pentru culturism. Înregistrarea cu întreaga lor conversaţie îşi are locul în Smithsonian, imaginile întâlnirii aparţin M& F.

Autor: Jon Finkel, Fotografii: Robert Reiff – www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

Publicat pe Lasă un comentariu

JOE WEIDER – Cum să fii musculos

;

ŞAPTE DOLARI

ŞAPTE DOLARI. Acesta a fost bugetul pentru prima mea revistă. Pentru preţul de azi al unei coarde de sărit cât de cât bună, am publicat prima ediţie a ceea ce avea să devină MUSCLE & FITNESS. Totul a început în 1939, când aveam 19 ani şi nu ştiam nimic despre publicarea unei reviste. Dar un lucru de care eram sigur era că oamenilor le păsa de corpurile lor. De aceea am denumit prima variantă a revistei pe care o citiţi astăzi YOUR PHISIQUE (Fizicul Tău). Credeam că numele acesta surprindea cel mai bine subiectul: modalităţi de a-ţi îmbunătăţi fizicul.

După şaptezeci de ani şi mai multe redenumiri, sunt mândru să văd că deşi descoperirile în ştiinţă, medicină şi tehnologie au transformat lumea, scopul acestei reviste a rămas neschimbat, iar ea continuă să prospere. Prin aceasta nu vrem să spunem că nu am luat parte la evoluţia corectă. De fapt, se poate considera cazul în care e din cauza abilităţii noastre de a ne adapta – rămânând totuşi fideli principiilor noastre – pentru care ne-am străduit aşa cum am putut.

YOUR PHYSIQUE

De la un scop spre mai multe. În zilele de început ale publicării revistei YOUR PHYSIQUE, am avut un scop: să le ofer culturiştilor ceea ce vor. În ziua de azi, termenul de ”culturism” descrie sportul în sine în care atleţi precum Dexter Jackson şi Jay Cutler se întrec; însă când mi-a venit mie ideea de a crea o revistă de fitness, am considerat termenul sub aspectul său literal. Culturismul însemna pentru mine actul de a adăuga forţă şi sănătate corpului, pe lângă creşterea musculară. Şi această sarcină a început cu un anumit corp: al meu.

Am fost un adolescent slăbuţ care a crescut în Montreal

Am fost un adolescent slăbuţ care a crescut în Montreal; bătăuşii au considerat de cuviinţă să se ia de mine. De îndată ce abuzul începuse, am început să caut o modalitate prin care să câştig mărime şi forţă. Într-o zi, când mă îndreptam spre casă de la şcoală împreună cu fratele meu Ben, am găsit nişte osii vechi de maşini şi câteva roţi la fier vechi. Din acelea am făcut o halteră, iar povestea mea de dragoste cu fierul a început. Însă literatura pe tema ridicatului de greutăţi era limitată atunci, şi mă întrebam dacă lucrând cu greutăţi chiar ne-ar ajuta. Bineînţeles, după cum oricare culturist ştie, cele mai vizibile rezultate vin adesea la stadiul de începător, şi nu a trebuit să aştept mult pentru a vedea asta.

Iar când am început să văd rezultatele, la fel au făcut şi ceilalţi. Apoi băieţii care mă brutalizau au început să-mi ceară sfaturi cu privire la antrenamentul cu greutăţi. În curând dădeam sfaturi la jumătate de cartier despre beneficiile exerciţiului fizic. Atunci mi-am dat seama: asta vor oamenii. Câteva luni mai târziu am scris prima ediţie din YOUR PHYSIQUE.

De la un număr, la milioane

Până în prezent, acea idee despre cum să le dai atleţilor ce vor a rămas la baza acestei reviste. De aceea, pentru a servi interesul clienţilor de a deveni mai puternici, am numit a treia variantă din YOUR PHYSIQUE MUSCLE BUILDER/POWER în 1968. Când moda fitnessului a început să prindă avânt 12 ani mai târziu, în 1980, am schimbat numele revistei în MUSCLE & FITNESS. Această ultimă revizuire a catapultat revista pe poziţia importantă pe care o deţine şi astăzi; revista lider în materie de fitness în lume. Ca şi în cazul fostei reviste YOUR PHYSIQUE, numele spunea totul, fiind atractiv pentru cititorii care preţuiau un fizic musculos la fel de mult ca şi un mod de viaţă sănătos, adăugând antrenament sportiv specific şi nutri- ţie programelor deja existente de antrenament cu greutăţi. Vedeţi, întotdeauna a fost vorba de schimbare, pentru că voi, cititorii mei valoroşi, aţi continuat să evoluaţi ca atleţi.

MUSCLE & FITNESS

De aceea sunt atât de entuziasmat de schimbările care se produc în mod curent la MUSCLE & FITNESS. Cu aproape 60 de ani în urmă, am făcut o listă cu 10 previziuni în ceea ce priveşte ridicarea greutăţilor. Una dintre ele s-a dovedit a fi, în mod deosebit, predictivă. În acea ediţie profetică din iulie 1950 a revistei YOUR PHYSIQUE, am scris: ”Prevăd că principiile culturismului de calitate – care includ o dietă echilibrată, somn adecvat, mult aer curat, ieşit la soare şi exerciţii regulate – vor deveni principii de bază ale vieţii.” Cred că atunci am ghicit ce nu se aştepta nimeni.

Acum se pune întrebarea: încotro mergem de aici?

Acum se pune întrebarea: încotro mergem de aici? Ei bine, continuăm să creştem, atât fizic, cât şi mintal. Continuăm să perfecţionăm stilul de viaţă culturist pe care am reuşit de tânăr să-l surprind în cuvinte. Şi continuăm să facem ceea ce facem mai bine: să le oferim cititorilor ce vor.
Mergând mai departe, omul care va avea această sarcină este noul nostru editor-şef Chris Lockwood, masterand în ştiinţe. Îl cunosc pe Chris de mult timp, de când a început ca scriitor pentru M&F, cu mai mult de 10 ani în urmă. L-am urmărit învăţând industria fitnessului din toate unghiurile – de la publicare, la ştiinţă, suplimente, publicitate şi marketing – şi am încredere că are de gând să accepte provocarea de a ghida MUSCLE & FITNESS mai departe în secolul 21. Pe vremea aceea eram destul de precis în predicţiile mele, deci iată că mai fac una: prevăd că MUSCLE & FITNESS va rămâne sursa absolută de antrenament şi nutriţie pentru secolele care urmează. Nu am nicio îndoială cu privire la asta!

 

 

 

Autor: Joe Weider – www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Muscle & Fitness Nr.1 2015 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.2 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.1 2014 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii
  • Muscle & Fitness Nr.3 2009 – Digital

    In Stoc

    0,00 lei
    Vezi Detalii

Publicat pe Lasă un comentariu

ANTRENORUL CAMPIONILOR ÎNCǍ DIN 1936

JOE WEIDER – ANTRENORUL CAMPIONILOR ÎNCǍ DIN 1936.

MOTIVAREA MUŞCHIULUI

ÎN ESENŢA SA, scopul culturismului e simplu: să transforme carnea ataşată de oasele tale în muşchi solid, capabil să ridice fiarele. Dacă citeşti această revistă, înseamnă că ai inspiraţia să faci exact acest lucru. Totuşi, deseori cheia e să găseşti un mod de a păstra inspiraţia. Îmi dau seama că pentru aceia dintre noi care au petrecut nenumărate ore în sală, nu e o misiune uşoară. Pentru mine, asta înseamnă să mă gândesc la primele greutăţi pe care l-am ridicat: un amestec din două planetare vechi şi două roţi pe care fratele meu Ben şi cu mine le-am găsit într-o grămadă de fier vechi, într-o zi când veneam acasă de la şcoală.
Amândoi eram nişte adolescenţi pricăjiţi şi de ceva vreme căutam un mod de a deveni mai mari şi mai puternici. O halteră confecţionată de noi părea modul perfect de a începe, dar pe atunci nu prea erau cărţi despre ridicarea greutăţilor. Îmi aduc aminte că ne întrebam dacă lucrul cu greutăţi chiar ne va ajuta să ne sporim mărimea şi forţa. Bineînţeles, după cum ştie orice culturist, câştigurile cele mai vizibile vin de obicei la începutul antrenamentelor, aşa că n-a trebuit să aşteptăm prea mult pentru a vedea ceva rezultate.

###

Cu fiecare repetare, mă simţeam mai puternic. Încet, silueta mea firavă a început să capete o nouă formă. De unde braţele mele erau subţiri ca aţa, acum erau mai pline. Antebraţele, bicepşii, tricepşii – toate au început să se dezvolte ca plantele de apartament mutate pentru prima dată la soare. Dintr-o dată, aveam umeri, cvadricepşi, un spate lat, un piept mai bombat si un mijloc mai subţire. Totuşi, odată cu acest nou fizic a venit şi responsabilitatea de a-l păstra. M-am bazat mult pe încercări şi erori – văzând la care exerciţii reacţiona corpul meu şi la care nu. Şi aşa, constituţia pe care am luat-o cu mine in adolescenţă a devenit o maşină de ridicat greutăţi tare ca piatra.
Unii dintre voi, cititori fideli, au ajuns la aceeaşi transformare. Unii dintre voi tocmai fac asta. Voi toţi trebuie să rămâneţi motivaţi.

###

Deci aruncăm mănuşa. Corpurile voastre au nevoie de combustibil aşa că vedeti un Ghid de Nutriţie pentru a vă îndruma cum să vă hrăniţi corect corpurile pentru orice provocare. Ţineţi o evidenţă vizuală a transformării corpurilor voastre de-a lungul lunilor de transformare.
Cu acest plan de atac pe două fronturi, pus în mişcare de ceva competiţie sănătoasă, am asigurat atât mijloacele cât şi motivaţia pentru a vă menţine pe calea spre atingerea scopurilor voastre în ceea ce priveşte fizicul – şi tocmai de asta suntem noi aici.

Live to the fullest,

 

 

 

Articol preluat din  www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • Maximum Krea-Genic 240 capsule

    Maximum Krea-Genic 240 capsule

    In Stoc

    210,00 lei
    Vezi Detalii
  • Maximum KREA-GENIC Powder

    Maximum KREA-GENIC Powder 554gr

    In Stoc

    143,00 lei
    Vezi Detalii