Publicat pe Lasă un comentariu

Bicicleta eliptică (beneficii)

Beneficiile antrenamentului cu bicicleta eliptică. Este acel aparat fix de fitness care ne asista la exercițiile care simulează mersul, alergarea sau chiar urcarea în pantă înclinată. Deși majoritatea oamenilor sunt obișnuiți să utilizeze mai degrabă o bandă de alergare, o bicicletă eliptică este mult mai „prietenoasă” cu articulațiile, iar calitatea antrenamentului este cel puțin la fel de bună, dacă nu superioară efortului pe care îl depunem când folosim o bandă de alergare.

Iată câteva dintre avantajele

1. Bicicletele eliptice sunt usor de utilizat. Te poti antrena eficient pentru a obtine rezultate vizibile – poti arde pana la 800 de calorii in doar 60 de minute.

2. Utilizarea constanta a bicicletei eliptice contribuie la tonifierea masei musculare a feselor, coapselor si gambelor.

3. Nu lucreaza doar partea inferioara a corpului, ci si partea superioara! Deoarece miscarile specifice unei biciclete eliptice implica inclusiv bratele, vei beneficia si de antrenarea muschilor spatelui, bicepsului sau tricepsului.

4. Ajuta la relaxare, sa te eliberezi de stres si sa obtii un tonus psihic mai bun. Totodata, bicicleta iti imbunatateste conditia fizica, iti creste rezistenta la efort si iti intareste sistemul imunitar.

5. Bicicleta eliptica iti protejeaza articulatiile si coloana vertebrala. Este un aparat de fitness ce poate fi folosit si in scopuri terapeutice, fiind recomandat in special pentru recuperare medicala (persoanelor cu probleme de sanatate la nivelul articulatiilor si coloanei vertebrale).

Recomandari WEIDER:

Publicat pe Un comentariu

Antrenamentul cardio

Antrenamentul cardio.

Antrenamentul cardio îți menține metabolismul ridicat încă mult timp după terminarea efortului.

Când este vorba de cardio, mulți oameni se concentrează pe numărul de calorii arse. Și totuși, ei ar trebui să ia în considerare și cantitatea de calorii arse după ce o sesiune este terminată. După orice tip de antrenament cardio, rata metabolică este ridicată încă un timp. Caloriile arse post-antrenament sunt folosite mai ales pentru recuperarea musculară. Acest fapt este cunoscut în mediile științifice drept consum de oxigen post-antrenament, sau COPA. Cu alte cuvinte, ai nevoie de mai mult oxigen pentru a arde mai multe calorii.

Dacă te întrebi cât de mare este diferența care poate fi făcută de caloriile arse post-antrenament, în eforturile tale de a slăbi, ia în considerare cercetările făcute asupra antrenamentului în intervale. În ciuda faptului că cei care se antrenează ard mai puține calorii în timpul antrenamentului cardio în intervale decât în tipul efortului cardio mai îndelungat, constant și mai moderat, aceștia pierd semnificativ mai multă grăsime. Oamenii de știință cred că motivul pentru care antrenamentul în intervale este mai eficient pentru arderea grăsimii este un COPA mai mare. Acest fapt sugerează că antrenamentul în intervale îți menține ridicată rata metabolică mai mult timp post-antrenament decât efortul constant.

ÎNTREBARE ARZĂTOARE

Pentru a testa dacă momentul din zi are un impact asupra COPA, cercetători de la Universitatea Wisconsin din La Crosse au pus 16 femei bine antrenate să execute 30 de minute de efort în salturi pe bicicleta staționară la 65% din ritmul cardiac maxim. Ele au făcut un antrenament fiecare dimineața devreme (între orele 5 și 7), la mijlocul zilei (între 11 și 13) și seara (între 17 și 19).

Cercetătorii au măsurat rata metabolică timp de 30 minute după fiecare sesiune. Ei au determinat că momentul din zi nu are efect asupra timpului în care rata metabolică rămâne ridicată după antrenament. În schimb, efortul făcut seara le ridica rata metabolică mai mult decât în alte momente ale zilei.

MOMENTUL PERFECT

Datele din acest studiu arată că pentru a arde mai multe calorii ar trebui să faci cardio după ora 17. Împreună cu cercetările care arată că dacă faci cardio după antrenamentul cu greutăți se ard mai multe grăsimi decât dacă faci înainte sau separat și că antrenamentul cu intervale crește mai mult rata metabolică post-antrenament decât cel cardio în ritm constant, vei vedea de ce este cel mai bine să faci seara cardio cu intervale după antrenamentul cu greutăți.

Recomandari WEIDER:

  • CLA Capsule

    CLA Capsule 120caps

    In Stoc

    109,00 lei
    Vezi Detalii