Publicat pe

Dietă ketogenică+post intermitent

Dietă ketogenică+post intermitent. Corpul nostru e vehiculul nostru prin lume iar alimentatia – combustibilul. Să umplem rezervorul astfel încât călătoria să fie calmă și plăcută…

Reeducarea obiceiurilor noastre poate fi o mare provocare. Aceasta este, fără îndoială, una dintre cheile sănătății noastre.

Eu mă aleg pe mine. Deschid ochii. Mă iubesc pe mine.

De ce vă spun toate acestea? Deoarece mâncarea keto combinată cu postul intermitent a fost ceea ce m-a ajutat să mă cunosc, să mă iubesc și să recâștig dorința de a trăi. Poate sună foarte putin ciudat, da, dar în aceast material vreau să conștientizați importanța reeducării obiceiurilor, a alimentației conștiente și a oxigenării corpului.

Ce este dieta ketogenică?

Voi încerca să îl rezum cât mai simplu posibil:

O dietă keto este o dietă cu conținut scăzut de carbohidrați, cu conținut ridicat de grăsimi. Într-o dietă keto, consumați mai puțini carbohidrați, mențineți un aport moderat de proteine ​​și creșteti aportul de grăsimi. Tăierea carbohidraților pune corpul într-o stare metabolică numită cetoză, unde grăsimea (din corpul tău) este consumată pentru energie.

Într-o dietă ketogenică, întregul corp își schimbă cantitatea de combustibil pentru a rula în principal pe grăsimi; arzi grăsime 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână. Atunci când nivelurile de insulină sunt foarte scăzute, arderea grăsimilor poate fi mult crescută, ceea ce face mai ușor accesul la grăsimile stocate în organism pentru a fi arse.

Iată beneficiile dovedite ale dietelor ketogenice și cu conținut scăzut de carbohidrați:

  • scăderea colesterolului „rău”
  • creșterea puterii de concentrare
  • scăderea apetitului
  • creșterea energiei fizice
  • dietă ușor sustenabilă și care implică costuri financiare scăzute
  • reducerea riscului de diabet tip 2, reglează nivelul zahărului în sânge
  • eliminarea eficientă a grăsimii fără a afecta masa musculară
  • reducerea riscului apariției bolilor cardiace
  • metodă de slăbire sănătoasă
Ce se întâmplă dacă adăugăm post intermitent la acest lucru?

De mult timp auzim că ar trebui să mâncăm de cinci ori pe zi – un model care a fost prescris în mod tradițional în majoritatea dietelor – de ceva timp, mulți nutriționiști recomandă postul intermitent. Aceasta nu înseamnă să petreceți zile, chiar săptămâni, fără să mâncați, ci să stabiliți un model alimentar cunoscut și sub numele de 16-8, adică 16 ore de post și 8 ore mâncând normal. Corpul intră într-un fel de stare de resetare și efectuează anumite activități de reciclare celulară. În plus, îi oferă o pauză la nivel digestiv.

În același mod, postul influențează îmbunătățirea reglării zahărului din sânge, creșterea rezistenței la stres și suprimarea inflamației, precum și scăderea tensiunii arteriale și a ritmului cardiac în repaus. Deși fiecare persoană ar trebui să își adapteze postul la pofta de mâncare, nevoile și stilul său de viață, majoritatea aleg să avanseze cina cât mai mult posibil și să întârzie micul dejun. Dacă doriți să începeți să includeți posturi mici, tot ce trebuie să faceți este să întârziați timpul de mic dejun puțin mai mult și, în loc să luați micul dejun la ora 8, este posibil să puteți rezista până la ora 11 dimineața și așa mai departe până ajungeți la ora 12 sau la ora 1.

Îndrăznești să încerci o săptămână cu o schimbare a obiceiurilor ketogenice și să încorporezi postul?

Ai voie să mănânci:

  • carne de pui, vită, porc, miel, pește, oaie
  • ouă
  • lactate
  • alune de pădure
  • migdale
  • nuci
  • ulei de cocos, alte uleiuri vegetale
  • alte nuci și semințe
  • unt
  • smântână fermentată
  • legume și fructe cu conținut foarte mic de carbohidrați
  • fructe de pădure (fibre)

Alimente interzise:

  • sarea și zahărul
  • orice preparate cu zahăr – sucuri, prăjituri, dulciuri, etc.
  • produsele făinoase – paste, pâine, produse de patiserie
  • cereale
  • băuturi alcoolice
  • fructe, cu câteva excepții mici
  • legume cu un conținut ridicat de carbohidrați – cartofi, porumb, fasole
  • mezeluri și alte produse din carne procesată

În prima săptămână corpul suferă ca o adaptare, poate s-ar putea să te simți mai obosit, este normal, corpul tău cere glicogen… nu te panica! Recomandarea ar fi să faci un meniu timp de două săptămâni la rând, astfel încât să poți experimenta 100% ce schimbări emoționale, fizice și energetice suferă corpul tău. Cu toate acestea, orice decizie cu privire la schimbarea dietei pe care urmează să o urmați trebuie întotdeauna consultată cu un profesionist.

Produse Weider care se combină cu o dietă Keto:

Pentru postul intermitent, aportul de oțet de mere este foarte recomandat, deoarece veți contribui la sporirea beneficiilor acestuia. Digestie îmbunătățită, reglarea nivelului de insulină din sânge și reducerea grăsimii corporale printr-un gest simplu. Întrucât nu toți suntem foarte interesați să luăm o gură de oțet, vă oferim opțiunea de a-l ingera jeleu, da, da, ați citit corect. Luați un jeleu de oțet de mere (APPLE CIDER) , înainte de mese sau în timpul posturilor și ajutați-vă corpul să se potrivească pe deplin cu dieta keto. Avem la dispoziție untul de arahide (Peanut Butter Smooth) astfel încât să adăugați la mese acele grăsimi de calitate suplimentară pe care le cere acest tip de dietă.

 

Recomandari WEIDER:

  • Peanut Butter Smooth 1kg

    In Stoc

    52,00 lei
    Vezi Detalii
  • complex multivitamine și minerale

    Daily Energy Complex multivitamine și minerale 90tab

    In Stoc

    70,00 lei
    Vezi Detalii
  • APPLE CIDER VINEGAR 50gummies

    In Stoc

    53,00 lei
    Vezi Detalii
  • VITAMIN D 50gummies

    In Stoc

    37,00 lei
    Vezi Detalii
Publicat pe

KETO sau dieta ketogenică…

KETO sau dieta ketogenică… Această dietă presupune înlocuirea carbohidraţilor cu alimente bogate în grăsimi. Un pic ironic, nu?… Însă asta te poate ajuta să îţi instruieşti corpul pentru a ajunge la o stare numită cetoză, care îi cere organismului să ardă mai multă grăsime. Dieta Keto este o metodă extrem de eficientă de a slăbi rapid și a elimina eficient depunerile de grăsime de pe corp, fără pierderea de masă musculară, atâta timp cât este aplicată cum trebuie.

Dar acest tip de dietă este mult mai mult decât atât. În urmă cu aproape 100 de ani, în 1921, această dietă a început sa fie folosită ca instrument terapeutic. Între timp, multiple studii au dovedit deja efectele adjuvate ale dietei ketogenice în cazuri severe de epilepsie sau tumori cerebrale, obținând rezultate și îmbunătățiri foarte pozitive.

Alimentația în dieta ketogenică se concentrează pe grăsimi sănătoase precum:
  • uleiul de măsline extravirgin,
  • uleiul de cocos,
  • uleiul din semințe de in,
  • nuci, migdale, alune de pădure,
  • semințe crude, semințe de chia,
  • avocado,
  • ouă,
  • smântână fermentată grasă, unt,
  • carne de pui, vită, porc, miel, pește, oaie,
  • ouă,
  • fructe de pădure (pentru conținutul de fibre).
Se recomandă evitarea:
  • grăsimilor trans,
  • sarea și zahărul,
  • lactatelor nefermantate,
  • cerealelor și a produselor derivate (fulgi, paste, pâine),
  • fructelor (excepțe fac murele, zmeura și căpșunile).
  • legume cu un conținut ridicat de carbohidrați (cartofi, porumb, fasole)
  • mezeluri și alte produse din carne procesată.
Cum functionează:
  • Induce rapid starea de cetoză (aceasta stare trebuie menținută cel puțin 4-6 săptămâni).
  • Pentru a induce starea de cetoză este nevoie de restricționarea drastică a consumului de carbohidrați (eliminarea din alimentația zilnică a tuturor produselor pe bază de carbohidrați și glucide).
  • În momentul epuizării glucozei, ficatul compensează prin arderea grăsimilor și sintetizarea corpilor cetonici care sunt folosiți ca o sursă alternativă de energie pentru corp.
  • Cu cât starea de cetoză este indusă mai rapid cu atât mai repede organismul va începe să utilizeze grăsimea acumulată pe corp, burtă, șolduri, etc., pentru generarea de energie.
Rezultatele dietei keto:
  • Dieta KETO este in general foarte apreciata pentru ca da rezultate bune si rapide,
  • In mod normal, daca respecti regulile, poti da jos pana la 1 kilogram pe saptamana,
  • Dieta da rezultate si mai bune daca este asociata cu sportul,
  • Pielea in primul rand ramane ferma, iar starea psihica se imbunatateste vizibil.
Efecte pozitive asupra sănătății:
  • Pierderea de grăsime corporală,
  • Controlul insulinei,
  • Efect anti-îmbătrânire,
  • Întărește sistemul imunitar,
  • Îmbunătățește performanța fizică, starea emoțională,
  • Protejează împotriva posibilelor tumori sau cancer.
Dezavantajele dietei ketogenice:
  • adaptarea corpului la noul regim alimentar poate fi greu de suportat pentru corp, mai ales in primele 2 saptamani,
  • pot aparea diverse reactii, inclusiv stari de iritabilitate,
  • reducerea numarului de fibre (cereale) poate provoca probleme de digestie,
  • dieta keto poate sa-ti afecteze performanta de a face anumite exercitii,
  • nu este bine sa faci exercitii fizice intense in perioada in care alimentatia ta este saraca in carbohidrati.
NU PENTRU TOATA LUMEA! De evitat pentru:
  • Persoanele cu boli metabolice, tiroida, rinichi, pancreas.
  • Femeile însărcinate sau care alăptează.
  • Persoanele cu diabet zaharat sau tulburări alimentare.

Recomandari WEIDER: