Suplimente

Plan de stimulare (I)

Plan de stimulare - Partea I

Plan de stimulare – Partea I

Plan de stimulare – Toată lumea știe fabula cu broasca țestoasă și iepurele. Dacă eşti calm şi calculat, asemeni broaştei ţestoase din fabulă, poate că ai putea câştiga cursa, dar dacă eşti sub o bară de 150 kg, ultimul lucru pe care l-ai vrea e să fii ca ţestoasa. Din fericire, ştiinţa a descoperit câteva ingrediente care te ajută să ai toată energia iepuraşului din reclama la baterii, până la linia de sosire. 

Alpha-GPC Concentrat și exploziv

Ce este? Alfa-glicerilfosforilcolina (GPC) este un fosfolipid natural, derivat din lecitină, care joacă un rol de importanţă critică în funcţionarea creierului, a muşchilor şi sistemului nervos, precum şi în comunicarea dintre ele. GPC creşte disponibilitatea colinei de a sintetiza acetilcolină şi fosfatidilcolină în creier. Acest neurotransmiţător este de asemenea foarte important pentru optimizarea transmisiei nervoase. Alte cercetări par să sprijine beneficiile aduse de GPC în tratarea unor boli ca Alzheimer, demenţa, senilitatea, facilitând de asemenea recuperarea după un atac de cord.

În cazul subiecţilor umani  sănătoşi, teste clinice recente au arătat că GPC poate îmbunătăţi forţa explozivă, precum şi răspunsul hormonului de creştere (HC) la seturi repetate de genuflexiuni. Partea frumoasă e că GPC acţionează încă de la prima doză: o doză duce la o concentrare mai bună, intensificarea arderii grăsimilor şi creşterea forţei musculare. Cu această combinaţie unică de beneficii, GPC devine rapid un supliment de bază pentru cei mai mulţi sportivi, indiferent de sportul practicat.

Ce va face pentru mine? GPC depăşeşte bariera sânge–creier rapid, aşa că aşteaptă-te la o senzaţie de acuitate a stimulării mentale la mai puţin de o oră de la administrare. Numeroşi sportivi au raportat îmbunătăţirea timpilor de reacţie şi a coordonării musculare, pe lângă miş- cări mai explozive.

Care e doza? Pentru cei mai mulţi dintre noi, 300–600 mg cu circa 90 de minute înainte de antrenament îşi vor face treaba. Dozele folosite în testele clinice pentru tratarea bolii Alzheimer, demenţei şi atacului de cord sunt de 1.200 mg pe zi, împărţite în trei reprize. Evident, consultă-ţi medicul dacă vrei să utilizezi GPC pe post de tratament.

Cacao – hrana zeilor

Ce este? Dacă eşti înnebunit după fulgi expandaţi cu cacao, o să-ţi placă ceea ce urmează. Cacaoa conţine cafeină, N-acetiletanolamină, feniletilamină, teobromină şi tiramină (un derivat al aminoacidului tirozină, care declanşează eliberarea hormonilor de tip „luptă-sau-fugi,” numiţi catecolamine). Rezultatul produs de această întreagă listă de ingrediente este nu numai stimularea sistemului nervos central, dar şi îmbunătăţirea stării psihice şi potenţialui de stimulare al receptorii canabinoizi din creier.   Luaţi laolaltă, compuşii din cacao au multe efecte benefice demne de luat în considerare, inclusiv scăderea presiunii sanguine, îmbunătăţirea producerii de oxid nitric, reducerea oxidării colesterolului LDL (un proces cheie în dezvoltarea arterosclerozei), precum şi regularizarea funcţionării vaselor de sânge şi proceselor de coagulare.

Ce va face pentru mine? Cu o eficienţă ca antioxidant de 10 ori mai mare ca în cazul spanacului, cacaoa te poate ajuta să-ţi păstrezi sănă-tatea cardiovasculară şi să te concentrezi mai bine.

Care e doza? Pentru cei mai mulţi dintre noi, o cantitate standardizată de 200–600 mg de polifenoli din cacao va face ca motorul tău să duduie din toţi cilindrii. Ca o alternativă pentru cei care mai au loc de calorii în dietă, 100 de grame de ciocolată neagră zilnic. Un aspect negativ al administrării de cacao este faptul că tiramina poate declanşa migrene şi dureri de cap, aşa că foloseşte-o cu precauţie dacă eşti predispus la dureri de cap.

CoQ10 – Fântâna tinereţii

Ce este? Coenzima Q10 este o substanţă lipidică cu o structură asemănătoare vitaminelor, care se găseşte în aproape toate celulele corpului. După vârsta de 20 de ani, nivelurile de Q10 încep să intre în declin. Deşi cercetătorii credeau la un moment dat că această coenzimă era valoroasă numai în cazul indivizilor cu probleme cardiace, în mod special în cazul pacienţilor suferinzi de degenerescenţă cardiacă şi al celor aflaţi în tratament cu statine, acum ştim că efectele sale sunt mult mai numeroase. Coenzima Q10 controlează formarea de ATP, are proprietăţi antioxidante, este implicată în semnalizarea celulară, are un efect de protecţie asupra oxidării ADN-ului şi deţine un rol major în reglarea genelor muşchilor scheletici.

Ce va face pentru mine? Deşi de obicei e nevoie de câteva săptămâni de administrare continuă pentru a vedea beneficiile, suplimentarea cu coenzima Q10 poate creşte nivelul de energie, îmbunătăţi forţa explozivă, optimiza funcţionarea fibrelor de contracţie rapidă şi întări sistemul cardiovascular şi cel imunitar. De asemenea, are efecte puternice asupra bolii periodontale, precum şi în tratamentul anumitor tipuri de migrene.

Care e doza? Pentru Q10 sub formă ubichinonă, 200–1.200 mg pe zi, luate în timpul meselor, împărţite în mai multe doze. Dacă este folosit ubichinolul (forma redusă a coenzimei, cu o biodisponibilitate mai mare), dozele sunt de 50–300 mg pe zi.

Recomandari WEIDER

premium bcaa powder
Inchide

Premium BCAA Powder 500gr

123,00 lei

Supliment nutritiv pentru susținerea unor eforturi musculare intense, în special pentru sportivi. Pulbere pentru prepararea unei băuturi cu gust de fructe exotice conținând L-leucină, L-izoleucină și L-valină.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *