Publicat pe

Sus paharul cu… apă!

22 martie – Ziua Mondială a Apei!

Acest eveniment, desfășurat în fiecare an pe data de 22 martie, are în prim plan evidențierea importanței apei în viața de zi cu zi, în special a surselor de apă potabilă, precum și prevenirea dezastrelor naturale.

Sus paharul cu… apă!

Hidratarea are un rol crucial pentru toate procesele din organism – chiar şi atunci când nu transpiri.

Ştiu că e important să bei apă, dar când e frig afară nu vreau să beau aşa multă. De cât am nevoie de fapt? Indiferent dacă eşti activ fizic sau nu, apa este un nutrient de care ai nevoie în dietă, în cantităţi suficiente, şi vara şi iarna.

Josh Axe, C.N.S., nutritionist şi consultant al lotului olimpic american de înot, recomandă ca „oamenii să ia greutatea lor în pounds (1 pound = 0,45 kilograme), să împartă numărul la doi, şi să înmultească rezultatul cu 0,03 litri – atâta apă trebuie să bea zilnic”. Printre factorii cu impact asupra cantităţii de apă pe care trebuie să o bei se numără greutatea corporală, nivelul activităţii fizice, clima, dieta, consumul de alte lichide şi starea de sănătate.

Un aport adecvat de apă – important pentru procesele metabolice

Un aport adecvat de apă este important pentru o serie întreagă de procese metabolice, inclusiv activitatea musculară, reglarea temperaturii corpului şi transportul oxigenului la celule, iar dacă foloseşti formula descrisă mai sus îţi vei face o idee legată de câtă apă ar trebui să bei. Totuşi, când e vorba de hidratarea adecvată la antrenament apar şi dezbaterile.

Înainte, recomandările erau de a bea apă mai multă decât cantitatea necesară pentru a-ţi trece pur şi simplu senzaţia de sete, pentru a preîntâmpina un eventual deficit. Dar, în 2013, Revista Britanică de Medicină Sportivă a analizat 15 studii publicate pe tema hidratării şi a ajuns la concluzia că e sufficient să-ţi astâmperi senzaţia de sete pentru a obţine un nivel ideal de hidratare, chiar dacă eşti o persoană activă fizic.

Îţi poţi mări aportul de fluide consumând alimente bogate în apă. În domeniul fructelor, pepenele verde şi căpşunile conţin cam 92% din volum apă, grapefruit-ul – 91%, pepenele galben – 90%, iar ananasul, coacăzele şi zmeura aproximativ 87%. Castraveţii şi salata verde sunt campionii legumelor în ceea ce priveşte conţinutul de apă, cu 96%, în continuare clasându-se zucchini, ridichile, roşiile, varza şi ţelina, toate cam cu 94%.


Recomandari WEIDER: