Publicat pe

Stresul și grăsimea corporală

Stresul și grăsimea corporală. Stresul este inamicul atunci când vine vorba de reducerea grăsimii corporale. În cazul în care nu știai deja, stresul este unul dintre cei mai importanți factori perturbatori în dorința de a reduce grăsimea corporală, și chiar de a o menține.

Din păcate, nu realizăm că trăim în condiții stresante și că acest lucru poate fi contraproductiv pentru sănătatea și calitatea vieții noastre. De fapt, stresul poate submina toate eforturile noastre de a ne atinge obiectivele. Și de ce ar putea fi stresul una dintre cauzele creșterii grăsimii corporale sau încetinirii arderii grăsimilor noastre?

Hormonal

Atunci când creierul nostru detectează prezența unei amenințări, activează eliberarea de cortizol, „hormonul stresului”. Acest hormon – în condiții normale – nu este dăunător, de fapt, este necesar. Cu toate acestea, supraproducția poate duce la anxietate, probleme cu tiroida, în special creșterea în greutate abdominală și inhibarea creșterii musculare.

Grăsimea abdominală

Una dintre consecințele experimentării stresului cronic este că există o creștere de grăsime în zona abdominală din cauza nivelurilor ridicate de cortizol. Alături de un metabolism lenes – organismul dorește să mențină un aport ridicat de glucoză pentru munca mentală și fizică pe care o depune.

Anxietate crescută

O altă consecință a stresului este creșterea poftei de mâncare, în special alimentele bogate în zaharuri și grăsimi saturate, care sunt cele mai puțin sănătoase. Totul pentru că stresul poate sabota sistemul de recompensă al creierului nostru și tânjim dupa mai multe grăsimi și zahăr.

Dormi mai puțin

Stresul ne face să dormim mai puțin, iar lipsa somnului poate perturba funcționarea grelinei (hormonul foamei) și a leptinei (hormonul sațietății). Ambele regleaza pofta de mâncare. Hormonul de creștere este redus dacă nu dormim bine, iar acest hormon stimulează sinteza proteinelor musculare și utilizarea acizilor grași ca sursă de energie pentru reducerea țesutului adipos. Și hormonul care ne ajută să creștem masa musculară și să reducem grăsimea corporală.

Acum că știm cât de dăunător poate fi stresul, mai ales dacă este cronic, să vedem cum îl putem reduce.

Sport

Cu siguranță este soluția numărul unu. Persoanele care fac sport în mod regulat sunt mai puțin susceptibile de a experimenta anxietate decât cei care nu fac mișcare. Miscarea reduce cortizolul și declanșează anumite procese care îmbunătățesc starea de spirit (de exemplu, eliberarea de endorfine). De asemenea, îmbunătățesc calitatea somnului, care la rândul său scade cortizolul și îmbunătățește încrederea în sine, ceea ce la rândul său promovează bunăstarea mentală.

Altele…

  • Mananca mese mici cu persoana (persoanele) care iti place asta poate reduce anxietatea si pofta.
  • Învață să te bucuri de mâncare, să-ți cunoști corpul, să mănânci conștient. Va fi bine să știi să te adaptezi la sentimentele tale de foame sau de sațietate, în loc să mănânci doar pentru că ai mâncare în față.
  • Dormiți suficient și, cel mai important, dormiți bine. Este necesar pentru buna funcționare a corpului nostru în timpul zilei și, de asemenea, ne ajută să ne accelerăm metabolismul în faza REM a somnului. Aceasta înseamnă că putem arde grăsimile în timp ce dormim.

Toată lumea este sau a fost stresata și este normal, totuși, acest lucru poate provoca multe modificări hormonale și fizice. Vestea bună este că putem controla acest lucru și, uneori, chiar putem preveni. Cel mai important este să putem detecta de unde vine stresul. Și deși nu putem schimba cauza principală, o putem reduce cu alte activități și strategii care ne vor face mai sănătosi și, desigur, mai fericiti.

Recomandari WEIDER:

  • Thermo Caps

    Thermo Caps 120caps

    96,00 lei
    Adaugă în coș
  • FAT BURNER

    FAT BURNER 120cps

    45,00 lei
    Adaugă în coș
  • ultra burner

    Ultra Burner 120cps

    92,00 lei
    Adaugă în coș
  • capsule pentru slabit

    Fat burner Big 300cap

    80,00 lei
    Adaugă în coș