Nutritie, Sanatate, Suplimente

CE MÂNCAȚI PENTRU A DORMI MAI MULT

ÎNTREABĂ EXPERTUL: CHRIS ACETO

ÎNTREBARE: Nu dorm bine noaptea. Are legătură cu alimentația mea?

RĂSPUNS: Dacă mănânci mult înainte de a merge la culcare, în special o masă bogată în carbohidrați, aceasta poate să facă să te trezești noaptea, ceea ce poate afecta calitatea recuperării. Un studiu făcut în Elveția a descoperit că subiecții care au avut o masă bogată în carbohidrați cu 2-3 ore înainte de a merge la culcare au avut o temperatură a corpului și un ritm al inimii mai mari decât cei care au mâncat un mic dejun bogat în carbohidrați. Aceasta ar putea avea un impact negativ asupra somnului.

Dacă mănânci prea puține proteine

…și consumi prea mulți carbohidrați sau sari peste mese cu regularitate, poate afecta capacitatea de a rămâne într-o stare anabolică. În schimb, corpul își va mări producția de radicali liberi, care acționează asupra sa și interferează cu capacitatea sa de a se reîncărca în timpul nopții.

Examinează-ți dieta

Dacă nu ai cel puțin 2,2 grame de proteine per kilocorp zilnic, crește-ți aportul proteic cu circa 50-70 g pe zi. Ai grijă să mănânci cel puțin șase mese pe zi. Mese având atât proteine, cât și ceva carbohidrați la cea mai mare parte a meselor; evită carbohidrații cu digestie rapidă, cum ar fi pâinea albă și zaharurile (cu excepția mesei de după antrenament), care îți pot afecta energia.

###

De asemenea, suplimentează cu antioxidanți (vitaminele E și C), care pot combate efectele radicalilor liberi. Ei bine, ceaiurile din mușețel sau ceaiul verde decafeinizat pot exercita un efect calmant și te pot ajuta să dormi mai bine. În cele din urmă, un produs care scade incidenta tulburarilor de somn este Melatonin Up (melatonina). Melatonina este hormonul care joaca un rol crucial in starea de sanatate a organismului. In cadrul unui ritm circadian normal, melatonina este secretata de glanda pineala de la nivelul creierului, odata cu lasarea intunericului. Cu cat inaintam in varsta, cu atat secretia de melatonina scade, de aceea si incidenta tulburarilor de somn creste.

Autor: CHRIS ACETO  – www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

Inchide

Day & Night Casein 500g

79,00 lei

Formulă de proteine ​​cu cazeinat de calciu și eliberare treptată de aminoacizi.

Inchide

Melatonin Up 60gum

36,00 lei

VISE PLĂCUTE!
– 1 mg de melatonină per jeleu
– un singur jeleu pe zi
– fără gluten și fără zahăr

Fara stoc
Inchide

Cell Growth – 600g

197,00 lei

Noile produse ale lui Weider au fost create pentru a vă oferi un pas mai departe decât produsele convenționale. Formulele lor inovatoare au fost special concepute pentru a stimula creșterea musculară garantând în același timp un metabolism normal al grăsimilor.

Fara stoc
Inchide

Speed Booster 50 tablete

38,00 lei

Weider Speed Booster – Energie rapidă pentru antrenamente intense. Speedbooster este o combinație de 30% cafeină cu efect imediat și 70% extract de guarană cu eliberare lentă.

Citește mai mult

Lasă un răspuns