Nutritie

FERTILIZEAZĂ-ŢI MUŞCHII

Fertilizarea muschilor

Nitriţii şi nitraţii au fost printre cei mai blamaţi compuşi alimentari – până acum. Noi cercetări sugerează că aceştia ar putea îmbunătăţi starea de sănătate şi ar putea construi muşchi mai mari

Te-ai întrebat vreodată de ce nu includem niciodată hot-dog-ul printre recomandările nutriţionale? Principalul motiv: e prea sărac în proteine şi prea bogat în grăsimi. Un alt motiv este conţinutul în nitriţi. Nitriţii, ca şi „verişorii” săi nitraţii, sunt compuşi chimici ce conţin azot (nitrogen), folosiţi pentru diverse lucruri (îngrăşăminte! explozivi! sticlă!), inclusiv pentru tratarea şi conservarea căr-nii procesate. Îi poţi găsi în mai susmenţionatul hot-dog, precum şi în şuncă, pastramă, cârnaţi – aproape orice produs din carne care nu este gătit în bucătăria ta.

Excesul de nitriti si nitrati

S-a sugerat că excesul de nitriţi şi nitraţi ar putea să crească riscul îmbolnăvirii de cancer. Un motiv foarte bun să limitezi consumul, nu? Aceasta obişnuia să fie părerea doctorilor şi cercetătorilor, dar apoi s-a observat ceva ciudat la indivizii care ţineau Dieta de Prevenire a Hipertensiunii. Aceştia au un aport zilnic de nitraţi de cinci ori mai mare decât cel recomandat şi au tendinţa să aibă presiunea sanguină redusă în mod semnificativ (cu alte cuvinte, scăderea hipertensiunii), de altfel acesta fiind şi motivul pentru care sunt la dietă. Pentru indivizii obişnuiţi, reducerea presiunii sanguine înseamnă o sănătate cardiovasculară îmbunătăţită.

Dar pentru cei interesaţi de creşterea forţei şi masei musculare, acest lucru echivalează cu o relaxare a vaselor de sânge şi un debit sanguin crescut spre muşchi. Este firesc, pentru că nitraţii produc acest efect prin contribuţia lor la sinteza de oxid nitric (ON) în organism. ON, bineînţeles, e responsabil de dilatarea vaselor de sânge, ducând la creşterea fluxului sanguin şi la apariţia atât de căutatei pompări din timpul antrenamentelor.

Cum sa folosesti in avantajul tau !

Sunt două modalităţi prin care te poţi folosi de această descoperire. Da, ai putea să mănânci o grămadă de mezeluri, dar ai putea de asemenea să mănânci mai multe legume. Conform Centrului de Prevenire şi Control al Bolilor, mai mult de 70% din cantitatea de nitraţi dintr-o dietă obişnuită provine din legume – broccoli, conopida, varza, rădăcinoasele şi spanacul fiind cele mai bune surse. De fapt, s-a descoperit că nitraţii conţinuţi de sucul sfeclei (şi ea o rădăcinoasă) reduc presiunea sanguină, deci se pare că sfecla poate îmbunătăţi nivelul de ON din corp. Ai putea să iei în considerare varianta consumării sfeclei înainte de antrenament.

Industria

Nu este o coincidenţă că industria suplimentelor a preluat ideea combinării nitraţilor cu aminoacizii, în diverse formule pre-antrenament. Unele firme au arătat că adăugarea unei surse de ON – cum sunt nitraţii – la aminoacizi cu lanţuri ramificate sau beta-alanină ajută semnificativ atât la stabilitatea aminoacizilor cât şi la absorbţia lor în intestine, fără a menţiona fluxul sanguin îmbunătăţit spre muşchi. Această combinaţie face din astfel de suplimente o completare valoroasă la shake-ul tău pre-antrenament.

Fie că optezi să-ţi iei doza zilnică de nitraţi printr-un sandwich cu şuncă şi sfeclă, fie că preferi suplimentarea cu formule speciale, se pare că nitraţii şi nitriţii sunt pe cale de a-şi repara reputaţia. Deci, ia în considerare un consum crescut de legume din cele pe care le-am menţionat. O cană de sfeclă tocată, de exemplu, îţi aduce circa 17 grame de carbohidraţi, în timp ce o cană de suc de sfeclă conţine cam 24 de grame. Nu numai că-ţi vei asigura energie pe termen lung pentru antrenamentele tale, dar nici nu vei produce vreo interferenţă cu arderea grăsimilor. De asemenea, îţi vei creşte nivelul de ON şi implicit vei îmbunătăţi creşterea musculară. Ar fi păcat să „sfecleşti” aşa o ocazie.

Recomandari WEIDER:

Inchide

Testo XTreme 120caps

155,00 lei

Suplimente alimentare. Capsule orale cu Ashwagandha, Extracte din plante, extract de Cordyceps, colină, vitamine și oligoelemente.

Adaugă în coș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *