Publicat pe

STEVE REEVES

STEVE REEVES a fost un susținător neobosit al culturismului curat, fără steroizi!

Date biografice

Înainte de ceea ce numim în mod obișnuit generația „Epocii de Aur” a culturismului ai cărei principali exponenți au fost Larry Scott, Sergio Oliva, Dave Draper, Frank Zane, Serge Nubret, Lou Ferigno, Arnold Schwarzenegger și mulți alții, poate mai puțin cunoscuți publicului de azi, au mai existat cațiva culturiști ale căror fizicuri impresionante i-au adus în lumea filmului și i-au făcut celebri. Nu numai atât.

Filmele în care au jucat au atras atenția lumii asupra unui sport care la acea vreme era mai mult un hobby underground și care a ajuns în ziua de azi o activitate obișnuită cu efecte recunoscute ca fiind benefice asupra sănătății oamenilor și care este cunoscută sub denumirea generală de fitness. Mă refer la Steve Reeves și Reg Park, iar în acest număr al revistei vi-l voi prezenta pe primul și metoda lui de antrenament.

***

Steve Reeves s-a născut într-un ranch din Glasgow, Montana, din Statele Unite ale Americii, în 1926. După ce tatăl său Lester a murit într-un accident la fermă, familia sa s-a mutat în Oakland, California. A fost atras de culturism și a început să se antreneze în timpul liceului în sala lui Ed Yarick.

La sfărșitul adolescenței s-a înrolat în armată, dar a continuat să se antreneze în timpul liber, ceea ce l-a ajutat să-și construiască rapid un fizic de invidiat. La 20 de ani a început să concureze și a căștigat titlul de Mr. Pacific Coast în Oregonul natal. În 1947, a căștigat Mr. Western America, Mr. America, iar un an mai tărziu titlul Mr. World. Doi ani mai tărziu, la numai 24 de ani, a fost încoronat cu titlul de Mr. Universe, iar notorietatea câștigată astfel l-a determinat să se mute la New York pentru a încerca să abordeze actoria.

***

A urmat cursuri în domeniu, iar apoi s-a mutat înapoi în California pentru a-și încerca șansele la Hollywood. Din păcate, fizicul său era considerat excesiv de musculos pentru cinematografie, faimosul regizor Cecil B. DeMille cerându-i să-și reducă greutatea cu vreo 7 kg pentru a juca în filmul Samson and Delilah (1949), ceea ce Steve a refuzat, iar rolul a fost dat unui alt actor. A avut parte de câteva roluri mici în filme sau la televiziune, dar care erau mai mult de figurație.

Norocul i-a surâs după ce regizorul italian Pietro Francisci l-a văzut în filmul Athena (1954) și i-a oferit rolul principal din Hercule (1958), filmul propulsându-l la statutul de „star peste noapte.” Au urmat alte roluri, cum ar fi Romulus, Phillipides, Captain Henry Morgan, Glaucus, James Bond și Sandokan. E rau filme de acțiune în care Reeves, fiind un foarte bun călăreț, își făcea singur cascadoriile. Din păcate, un accident la umăr l-a determinat să se retragă în 1968 și să se întoarcă în California și să trăiască la ranch-ul său.

După retragere, Steve Reeves a fost un susținător neobosit al culturismului curat, fără steroizi. Cu o ocazie, el a declarat: “Culturișții obișnuiau să vină la concursuri în orice formă sau cu orice greutate. Acum toți arată ca Arnold.”

A trecut în lumea celor drepți pe 1 mai 2000.

În forma sa de vârf, STEVE REEVES avea următoarele date antropometrice:

* înălțime – 1,85 m
* greutate – 98 kg
* braț – 47 cm
* talie – 74 cm
* perimetru toracic – 132 cm.

Antrenamentul

Steve Reeves se antrena de trei ori pe săptămâna, lucrând tot corpul de fiecare data. Este un tip de program pe care l-a urmat, cu unele variații, pe tot parcursul carierei sale de culturist.

Pectorali

împins din culcat 3 seturi x 10 repetări
împins înclinat 3 x 12 repetări

Deltoizi

ridicarea halterei prin înainte 3-5 x 10 repetări

Dorsali

pullover la helcometru 3 x 12 repetări
ramat 3 x 12 repetări
ramat la helcometru 3 x 15 repetări

Tricepși

extensii cu gantera deasupra capului 3 x 10 repetări
extensii cu haltera deasupra capului 3 x 10 descrescând
greutatea la fiecare set

Bicepși

flexii din sprijinit cu brațațele pe plan înclinat (banca Scott) 5-6 x 10 repetări

Coapse

genuflexiuni cu bara pe piept și călcâiele
pe o scândură groasă 3 x 15 repetări
genuflexiuni la căruț 3 x 15 repetări
flexia gambelor din culcat ventral 4 x 10 repetări

Gambe

extensia tălpilor la presă 6 x 30 repetări

Lombari

hiperextensii 4 x 12 repetări

Autor: Florin Preduchin www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER: