Istoria culturismului, Nutritie

Şcoala veche de făcut muşchi (II)

Şcoala veche de făcut muşchi - Partea II

Şcoala veche de făcut muşchi – Partea II

Cum ne face laptele bine

În timp ce laptele crud se bucură de o creştere a popularităţii, laptele pasteurizat produce şi el efecte benefice. Principalele proteine din lapte, zerul şi cazeina, se regăsesc în procente relativ similare – 20% zer şi 80% cazeină – în laptele crud, laptele semi-degresat şi laptele degresat, şi chiar şi în pulberile proteice pe bază de lapte. Sinergia dintre ratele diferite de absorbţie şi combinaţia profilurilor de aminoacizi sunt perfecte pentru creşterea musculară.

Zerul este hidrosolubil, ajungând rapid în fluxul sanguin şi declanşând un efect anabolic. Are de asemenea cea mai mare concentraţie de aminoacizi cu lanţuri ramificate dintre toate sursele de proteine (23–25%). Iar aminoacidul leucină este considerat cel mai bun puternic mijloc prin care un sportiv îşi poate creşte sinteza proteică din muşchi după antrenament.

„Culturiştii şi atleţii din alte sporturi de forţă îşi pot dubla câştigurile prin simpla folosire a zerului pentru a realiza un efect sinergic între absobţia rapidă a acestuia şi sinteza proteică ridicată în urma stimulării prin antrenament,” explică Connelly. „Sinteza proteică din muşchi poate fi mult mai rapid iniţiată, precum şi îmbunătăţită de administrarea unei proteine bogate în leucină (cum ar fi zerul) după antrenament.”

Partile negative

Partea negativă a absorbţiei rapide a zerului este aceea că duce la un aport uriaş de aminoacizi, într-un timp foarte scurt, iar aceşti aminoacizi pot fi deviaţi din muşchi şi convertiţi în glucoză. Odată ce este declanşat anabolismul, corpul are nevoie de o sursă constantă de aminoacizi pentru a consolida creşterea musculară (în special după antrenament). Cazeina, sau proteinele care au la bază cazeina micelară, găsite în lapte şi în produsele lactate, sunt cele mai indicate pentru acest scop. Acestea se coagulează în stomac şi duc la eliberarea lentă şi constantă de aminoacizi, peptide şi proteine integrale.

Peptidele, mici fragmente de proteină conţinând 2–3 aminoacizi, reprezintă alt element benefic al proteinelor din lapte. S-a demonstrat că lactochininele (peptidele proteice specifice zerului) şi cazochininele (cele specifice cazeinei) reduc presiunea sanguină prin inhibarea unei enzime care în mod normal duce la constricţia vaselor de sânge. Acest lucru poate duce de asemenea la creşterea fluxului sanguin, ceea ce îmbunătăţeşte refacerea şi creşterea.

Chiar dacă poate nu eşti foarte familiarizat cu peptidele, calciul din lapte nu mai are nevoie de nici o introducere. Nu numai că este important pentru contracţiile musculare, dar poate ajuta la arderea grăsimilor, în special a celor acumulate în zona taliei, datorită unui anume fenomen: calciul regularizează un hormon numit calcitriol, care cauzează producerea de grăsimi în corp şi inhibă arderea grăsimilor. Când nivelul de calciu în organism este cel adecvat, calcitriolul este suprimat, deci se anulează şi producerea de grăsimi, concomitent cu îmbunătăţirea arderii grăsimilor. Calciul poate de asemenea limita cantitatea de grăsimi absorbită de intestine.

Recomandari WEIDER:

Inchide

STORM PRE-TRAINING 300gr

105,00 lei
  • Formule îmbunătățite cu ingrediente de ultimă oră
  • Cu vasodilatator și ingrediente adaptogene
  • Noua aromă de limonada cu zmeură
Adaugă în coș

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *