Antrenamente, Istoria culturismului

Omagiu Înălţimii – Sale HALTERA (III)

Omagiu Înălţimii Sale – HALTERA

…exerciţii de şcoală veche

Îndreptări Româneşti cu picioarele drepte

Start: Aşează o halteră pe podea şi stai cu picioarele depărtate la o distanţă puţin mai mică decât lăţimea umerilor. Cu spatele arcuit şi capul ridicat, apleacă-te şi apucă bara cu o priză mai lată decât distanţa dintre picioare, cu priză pronaţie.

Execuţie: Păstrând picioarele drepte şi spatele arcuit, foloseşte-ţi femuralii şi spatele inferior pentru a ridica bara până la nivelul şoldului. Coboară bara până la mijlocul tibiei, menţinând neschimbată poziţia spatelui inferior şi a picioarelor.

Ridicări pentru abdomen, cu picioarele depărtate

Start: Încarcă o halteră cu un disc de 12 kilograme pe fiecare parte şi aşeaz-o pe podea. Aşează-te pe podea, cu picioarele sub halteră, astfel încât picioarele să fie drepte şi cât mai depărtate unul de altul. Spatele pe podea.
Execuţie: Ridică-ţi trunchiul îndoindu-l de la şolduri, flexând abdomenul. Lasă-te înapoi pe spate până când claviculele ating podeaua.

Rostogolirea halterei

Start: Aşează o halteră pe podea şi îngenunchează înaintea ei, cu genunchii depărtaţi la o lăţime de umeri şi cu degetele de la picioare pe podea. Apleacă-te înainte şi apucă bara cu o priză pronaţie, la lăţimea umerilor sau ceva mai apropiată.

Execuţie: Menţinând braţele întinse, rostogoleşte haltera pe podea spre înainte, folosindu-ţi abdominalii pentru a-ţi păstra corpul rigid, până când braţele sunt în extensie completă. Încordează-ţi abdominalii pentru a inversa mişcarea.

Extensii pentru triceps deasupra capului, din stând

Start: Execută o mişcare de aruncat, apoi împinge bara deasupra capului folosind o priză puţin mai îngustă decât lăţimea umerilor.

Execuţie: Flexează-ţi coatele pentru a coborî greutatea în spatele capului, fără a-ţi mişca porţiunea superioară a braţelor; asigură-te că pe tot parcursul exerciţiului coatele rămân orientate spre înainte, sau puţin spre lateral. Revino la poziţia de start îndreptând braţele deasupra capului.

Flotări declinate cu haltera

Start: Cu picioarele ridicate pe o bancă de împins, aşează-te în poziţia de flotări, apucând o halteră cu o priză aproximativ la lăţimea umerilor.

Execuţie: Menţinând corpul drept, flexează coatele pentru a apropia corpul de halteră, apoi împinge pentru a reveni la poziţia de start.

Extensii pentru triceps din culcat, cu stop pe podea

Start: Întinde-te pe podea, cu faţa în sus şi o halteră încărcată în spatele capului. Apucă bara cu o priză la  lăţimea umerilor sau ceva mai îngustă. Coatele ar trebui să fie îndreptate direct spre tavan.

Execuţie: Întinde braţele până ai coatele blocate, la fel ca la vârful mişcării la împinsul din culcat. Flexează coatele pentru a aduce haltera înapoi pe podea, fără să o balansezi.

ANTRENAMENT – SUPREMAŢIA HALTEREI

Luni – partea inferioară a corpului
Exercițiu

Seturi

Repetări

Aruncat

3

5

Genoflexiuni frontale

3

10

Fandări cu haltera

3

8

Smuls cu îndreptări

3

10

Rostogolirea halterei

3

15

 

Marți – partea superioară a corpului

Exercițiu

Seturi

Repetări

Flotări declinate cu haltera

3

20

Extensii pentru triceps din stând

3

10

Ramat din aplecat

3

10

Ridicări din umeri

3

20

Flexii cu haltera

3

10

 

 

Joi – partea inferioară a corpului

Exercițiu

Seturi

Repetări

Smuls

3

5

Îndreptări

3

10

Good morning

3

10

Îndreptări româneşti

3

10

Ridicări pentru abdomen
cu picioarele depărtate

3

20

 

 

Vineri – partea superioară a corpului

Exercițiu

Seturi

Repetări

Împins militar

3

8

Extensii pentru triceps din culcat, cu stop pe podea

3

10

Ramat din aplecat

3

10

Ramat vertical

3

10

Flexii inverse cu haltera

3

10

Articol: Rob Fitzgerald, NSCA-CPT
Foto: Ian Logan

Recomandari WEIDER:

Inchide

Pure Amino Egg

113,00 lei

Pure Amino Egg 300 – Tablete cu hidrolizat proteic (aminoacizi) din ou, vitamina B6 și îndulcitor. Reprezintă un bun supliment post-workout.  Albușul de ou reprezintă una dintre cele mai eficiente surse de proteine pentru etapa de definire musculară. Culturiștii de succes consumă cantități mari de ou înainte de a concura pentru a-și asigura necesarul de proteine.

 

Adaugă în coș
Inchide

Maca 5.500 120 capsule

101,00 lei

Capsulele de Maca 5.500 conțin pulbere de maca de înaltă calitate, derivată din rădăcina uscată a plantei maca. Maca 5.500 ajută la combaterea oboselii și îmbunătățește concentrarea în timpul antrenamentului.

Adaugă în coș
Inchide

Premium Amino Powder 800 g

113,00 lei
  • Pulbere pentru preparearea unei bauturi cu aminoacizi, maltodextrine (cartof, porumb, porumb ceros) și electroliți. Cu îndulcitori.
  • Arome: Portocale, Punch Tropical
Inchide

STORM PRE-TRAINING 300gr

95,00 lei
  • Formule îmbunătățite cu ingrediente de ultimă oră
  • Cu vasodilatator și ingrediente adaptogene
  • Noua aromă de limonada cu zmeură
Adaugă în coș

Lasă un răspuns