Antrenamente, Istoria culturismului

Arnold Schwarzenegger despre împinsul din culcat

Impinsul din culcat

Personal sunt de părere că împinsului din culcat i se alocă un procent mult prea mare în cadrul antrenamentelor. Totusi, aş fi ipocrit dacă ţi-aş spune să nu-ţi baţi capul cu el. În primii mei ani de antrenament, împinsul culcat a reprezentat o parte de bază în programul meu. Mi-a plăcut atât de mult să concurez la această probă încat m-am înscris la mai multe concursuri de powerlifting din Europa ca să am ocazia să îmi etalez forţa. Până la urmă am reuşit să îmi cresc recordul la împinsul culcat până la 230 de kilograme, eu cântărind 105,6 kilograme la vremea respectivă.

Dacă împinsul culcat este punctul tău slab, iată ce ţi-aş propune eu să faci pentru a schimba acest lucru. În primul rând, nu te sfii să lucrezi cu greutăţi mari. Greutăţi mai mari decât la celelalte exerciţii, cu repetări mai puţine pe set. Timp de trei săptămâni creşte treptat greutatea până ajungi la cea maximă cu care poţi face cinci repetări. Dupa aceea, incearca încă trei săptămâni ca să ajungi la cea cu care poţi maxim trei repetări. În cele din urmă,  execută repetări maximale timp de trei săptămâni (o repetare pe set). Fă tot posibilul să îţi depăşeşti recordul personal în cadrul ultimului antrenament. De asemenea, trebuie să identifici punctele slabe la împinsul culcat.

Probleme la ridicare

Dacă ai probleme cu ridicatul barei de pe piept – se mişcă doar câţiva centimetri şi după aceea rămâi blocat – probabil că pectoralii tăi nu sunt suficient de puternici. Fă împins cu gantere într-o zi separată de antrenament; flotările la paralele sunt o altă alegere foarte utilă, şi poţi să le faci în mai multe zile pe săptămână. Dacă nu-ţi poţi îndrepta braţele pe ultima porţiune a cursei mişcării, ai nevoie să te concentrezi asupra tricepşilor. Împinsul din culcat cu priză îngustă, împinsul de pe podea (unde te întinzi pe podea şi cobori greutatea doar până în punctul în care tricepşii ating podeaua, apoi o împingi iarăşi), extensiile pentru tricepşi şi împinsul în jos la helcometru sunt toate exerciţii bune, pe care ar trebui să le incluzi în programul tău de antrenament.

S-ar putea să ţi se pară interesant de ştiut că pectoralii mei au fost poate cei mai mari în perioada când executam împinsul culcat cu cele mai mari greutăţi, dar nu au arătat cel mai bine până când nu m-am definit şi am început să mă concentrez asupra exerciţiilor de izolare, pentru formă şi calitate musculară. Dar dacă vrei pur şi simplu să poţi defila prin sală fiind tipul care împinge cel mai mult din culcat – şi eu mă pot identifica foarte bine cu această dorinţă – acest plan de antrenament ar trebui să te ducă acolo unde doreşti.

Recomandari WEIDER:

Inchide

Rush Pump 375gr

130,00 lei

Weider Rush Pump – supliment alimentar. Pulbere instant pentru prepararea unei băuturi cu aminoacizi, extract de grâu inca, pulbere de sfeclă roșie, pudră de Ginkgo Leaf, vitamine și minerale. NU CONTINE COFEINA!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *