Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (8): GAMBE

Antrenamentul lui Arnold: Gambe

ARNOLD: “STRĂDANIILE TALE ÎŢI VOR DEZVOLTA PUNCTELE FORTE. CÂND TRECI PRIN SUFERINŢE ŞI DECIZI SĂ NU TE PREDAI, ASTA ESTE FORŢA.”

Faptul că Arnold şi-a dat seama de timpuriu de problema sa cu dezvoltarea gambelor a fost foarte mediatizat în lumea culturismului, de-a lungul anilor. Gambele sale erau atât de mici, încât Arnold şi-a decupat pantalonii de antrenament pentru a-şi expune gambele. Acest lucru l-a motivat să-şi îmbunătăţească această grupă, ceea ce a şi reuşit, construindu-şi nişte soleari şi gastronecmieni masivi. Un volum extrem de ridicat de antrenament şi o frecvenţă impresionantă a antrenamentelor au fost soluţiile lui Arnold pentru a-şi îmbunătăţi acest punct slab; dar lucrurile nu s-au oprit aici. Arnold părea să fi dezvoltat o legătură specială cu gambele sale.

Iată ce declara într-un număr mai vechi din Muscle Builder: „Gambele nu sunt ca alţi muşchi, şi în fiecare zi par să fie într-o altă dispoziţie. Câteodată fac ridicări încălţat şi simt muşchii lucrând mai bine, alteori încălţămintea mă împiedică să lucrez, şi trebuie să mă antrenez desculţ… E straniu, aproape supranatural. Un secret pe care l-am învăţat despre antrenamentul gambelor e acela că trebuie să le testez personalitatea şi atitudinea cu două-trei seturi, şi aşa ştiu ce trebuie să fac în ziua respectivă. Gambele îţi vor spune exact ce trebuie să faci – dă-le doar o şansă să-ţi ’comunice’ asta. E aproape ca şi cum ar avea o minte proprie – un fel de ’creier’ pe care alţi muşchi nu îl au.”

Antrenament:

  • Măgarul – 5 (Seturi)  15–30 (Repetări)
  • Ridicări pe vârfuri din stând – 5 (Seturi)  15–30 (Repetări)
  • Extensii pentru gambe la presa pentru picioare – 5 (Seturi)  20–30 (Repetări)
  • Ridicări pe vârfuri din stând, alternativ, cu o ganteră – 3 (Seturi)  15–30 (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • Arnold aprecia varietatea când era vorba de antrenamentul gambelor. Orice era destul de bun, dacă reuşea să şocheze gambele, atât de „încăpăţânate:” multe repetări, puţine repetări, pauze extrem de mici (15 – 30 de secunde), superseturi, orice.
  • La cele mai multe antrenamente, exerciţiile pentru gambe erau efect uate cu o mişcare completă – cu o coborâre maximă, ca să întindă gambele complet, şi cu o contracţie atât de puternică în vârful mişcării, încât părea crampă. Dar, uneori, Arnold făcea şi seturi întregi doar cu mişcări parţiale, pentru a putea folosi greutăţi mult mai mari; sau termina un set cu mişcare completă cu câteva repetări parţiale, pentru a-şi epuiza complet gambele.
  • Nu era nimic neobişnuit pentru Arnold să-şi antreneze gambele şase zile pe săptămână, în cadrul celebrului său antrenament dublu-split. De regulă, gambele erau antrenate după-amiază, împreună cu abdomenul, sau după antrenamentul coapselor, sau numai pe ele.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEIDER:

Amino Power Liquid 1L

98,00 lei

Weider Amino Power Liquid . Probabil cei mai buni aminoacizi de acest gen de pe piață.  Numai Weider a obținut această calitate: 515.000 mg de aminoacizi într-un recipient de 1l. Comandă Amino Power Liquid 1L la un preț avantajos. Pentru creșterea masei musculare și a forței, este recomandată administrarea aminoacizilor cu o jumatate de oră înainte de antrenamentul la sală și cu o jumătate de oră după antrenament. 

Studiile științifice au demonstrat că suplimentele cu aminoacizi contribuie la creșterea masei musculare, a puterii anaerobe, precum și a forței musculare, și ajută în același timp la scăderea țesutului adipos și la recuperarea rapidă după exerciții fizice de mare intensitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *