Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (8): GAMBE

Antrenamentul lui Arnold: Gambe

ARNOLD: “STRĂDANIILE TALE ÎŢI VOR DEZVOLTA PUNCTELE FORTE. CÂND TRECI PRIN SUFERINŢE ŞI DECIZI SĂ NU TE PREDAI, ASTA ESTE FORŢA.”

Faptul că Arnold şi-a dat seama de timpuriu de problema sa cu dezvoltarea gambelor a fost foarte mediatizat în lumea culturismului, de-a lungul anilor. Gambele sale erau atât de mici, încât Arnold şi-a decupat pantalonii de antrenament pentru a-şi expune gambele. Acest lucru l-a motivat să-şi îmbunătăţească această grupă, ceea ce a şi reuşit, construindu-şi nişte soleari şi gastronecmieni masivi. Un volum extrem de ridicat de antrenament şi o frecvenţă impresionantă a antrenamentelor au fost soluţiile lui Arnold pentru a-şi îmbunătăţi acest punct slab; dar lucrurile nu s-au oprit aici. Arnold părea să fi dezvoltat o legătură specială cu gambele sale.

Iată ce declara într-un număr mai vechi din Muscle Builder: „Gambele nu sunt ca alţi muşchi, şi în fiecare zi par să fie într-o altă dispoziţie. Câteodată fac ridicări încălţat şi simt muşchii lucrând mai bine, alteori încălţămintea mă împiedică să lucrez, şi trebuie să mă antrenez desculţ… E straniu, aproape supranatural. Un secret pe care l-am învăţat despre antrenamentul gambelor e acela că trebuie să le testez personalitatea şi atitudinea cu două-trei seturi, şi aşa ştiu ce trebuie să fac în ziua respectivă. Gambele îţi vor spune exact ce trebuie să faci – dă-le doar o şansă să-ţi ’comunice’ asta. E aproape ca şi cum ar avea o minte proprie – un fel de ’creier’ pe care alţi muşchi nu îl au.”

Antrenament:

  • Măgarul – 5 (Seturi)  15–30 (Repetări)
  • Ridicări pe vârfuri din stând – 5 (Seturi)  15–30 (Repetări)
  • Extensii pentru gambe la presa pentru picioare – 5 (Seturi)  20–30 (Repetări)
  • Ridicări pe vârfuri din stând, alternativ, cu o ganteră – 3 (Seturi)  15–30 (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • Arnold aprecia varietatea când era vorba de antrenamentul gambelor. Orice era destul de bun, dacă reuşea să şocheze gambele, atât de „încăpăţânate:” multe repetări, puţine repetări, pauze extrem de mici (15 – 30 de secunde), superseturi, orice.
  • La cele mai multe antrenamente, exerciţiile pentru gambe erau efect uate cu o mişcare completă – cu o coborâre maximă, ca să întindă gambele complet, şi cu o contracţie atât de puternică în vârful mişcării, încât părea crampă. Dar, uneori, Arnold făcea şi seturi întregi doar cu mişcări parţiale, pentru a putea folosi greutăţi mult mai mari; sau termina un set cu mişcare completă cu câteva repetări parţiale, pentru a-şi epuiza complet gambele.
  • Nu era nimic neobişnuit pentru Arnold să-şi antreneze gambele şase zile pe săptămână, în cadrul celebrului său antrenament dublu-split. De regulă, gambele erau antrenate după-amiază, împreună cu abdomenul, sau după antrenamentul coapselor, sau numai pe ele.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEIDER:

Inchide

Amino Power Liquid 1L

Evaluat la 5.00 stele din 5
109,00 lei

Weider Amino Power Liquid . Probabil cei mai buni aminoacizi de acest gen de pe piață.  Numai Weider a obținut această calitate: 515.000 mg de aminoacizi într-un recipient de 1l. Comandă Amino Power Liquid 1L la un preț avantajos. Pentru creșterea masei musculare și a forței, este recomandată administrarea aminoacizilor cu o jumatate de oră înainte de antrenamentul la sală și cu o jumătate de oră după antrenament. 

Studiile științifice au demonstrat că suplimentele cu aminoacizi contribuie la creșterea masei musculare, a puterii anaerobe, precum și a forței musculare, și ajută în același timp la scăderea țesutului adipos și la recuperarea rapidă după exerciții fizice de mare intensitate.

Un comentariu “ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (8): GAMBE

  1. This is a very informative guide on how to Arnold Schwarzenegger your leg workout. This is a very helpful guide. Thank you for sharing this.

Lasă un răspuns