Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (7): ABDOMEN

Antrenamentul lui Arnold: Abdomen

Secţiunea mediană a lui Arnold nu era chiar punctul său forte. Nu era binecuvântat genetic cu şolduri foarte înguste. Nu avea nici pătrăţelele perfect sculptate ca cele ale lor Frank Zane sau Serge Nubret. Dar abdominalii lui nu erau nici un punct slab. Şi acest lucru era şi din cauză că Arnold era un maestru în a-şi ascunde micile slăbiciuni. Dacă te uiţi la pozele lui, vei vedea că la poziţiile frontale îşi răsucea o idee trunchiul. Astfel, accentua masivitatea trenului superior, iar şoldurile păreau mai înguste. Această strategie de pozare l-a ajutat foarte mult în competiţii.

De asemenea, Arnold a sfidat orice neajuns genetic prin abordarea unui antrenament cu volum foarte ridicat, cu multe exerciţii şi multe repetări. Şi-a dat seama de faptul că un regim alimentar strict îl ajuta să menţină la un nivel minim grăsimea din jurul taliei, lucru care îi făcea abdominalii mult mai vizibili. Deci, faptul că abdomenul lui Arnold nu era chiar la fel de impresionant ca al lui Frank Zane nu era cauzat de vreo lipsă de interes, pasiune sau efort din partea lui Arnold.

Stejarul Austriac era de părere că secţiunea mediană era una dintre cele mai importante părţi ale fizicului masculin, menţionând de asemenea că abdominalii perfecţi ai sculpturilor ce înfăţişau zeii greci i-au servit drept inspiraţie. „La competiţiile de culturism, dacă abdomenul tău este acoperit de un strat oricât de subţire de grăsime, poţi uita de orice trofeu.”

Antrenament:

  • Ridicarea genunchilor din atârnat – 3 (Seturi) 25–30 (Repetări)
  • Ridicarea trunchiului la scaunul roman  – 4 (Seturi) 25–30 (Repetări)
  • Ridicarea picioarelor din culcat  – 3 (Seturi)  25–30 (Repetări)
  • Răsucirea trunchiului lateral  – 3 (Seturi)  50 (Repetări)
  • Extensii ale spatelui  3 (Seturi) 15 (Repetări)
  • Bricege din şezând  – 4 (Seturi) 25–50 (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • Arnold credea că programul pentru abdominali trebuie executat în fiecare zi. Era cunoscut, de asemenea, faptul că obişnuia să-şi antreneze abdominalii de două ori pe zi, dacă dorea să facă îmbunătăţiri evidente într-un timp scurt.
  • Antrenamentul lui Arnold pentru oblici consta în principal din răsuciri controlate ale trunchiului ţinând o bară pe umeri. Evita cu atenţie executarea de exerciţii cu greutăţi pentru dezvoltarea oblicilor, pentru a nu adăuga masa musculară în această zonă şi a face talia să pară şi mai mare.
  • Arnold îşi antrena de obicei abdominalii la sfârşitul antrenamentului, după gambe – cealaltă grupă musculară despre care credea că trebuie antrenată mai frecvent pentru a declanşa o dezvoltare corespunzătoare.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEiDER:

Inchide

Amino Essential 204 capsule

176,00 lei

Weider Amino Essential (204 caps) – capsule care conțin toți aminoacizii esențiali. Recomandat în faza de creștere a masei musculare, a forței și în faza de definire

Adaugă în coș

Lasă un răspuns