Publicat pe

Supliment DE FIER

Supliment DE FIER. Să devii mai mare şi mai puternic poate fi principalul tău scop pentru care mergi la sală în fiecare zi, dar bineînţeles că devii şi mai sănătos.

Cercetători finlandezi au examinat efectele a 10 săptămâni de antrenament cu greutăţi asupra sănătăţii cardiovasculare la 52 de bărbaţi care erau sedentari înainte de test.

Subiecţii s-au antrenat de 2-3 ori pe săptămână folosind o varietate de exerciţii pentru a lucra mai multe părţi ale corpului. Nesurprinzător, forţa părţii inferioare a corpului şi masa musculară pură s-au îmbunătăţit semnificativ la sfârşitul studiului. Surprinzător a fost faptul că subiecţii şi-au îmbunătăţit şi timpii de efort până la epuizare la un test cu bicicleta – o adaptare asociată în mod normal strict cu antrenamentul cardiovascular. În plus, grupul a arătat îmbunătăţiri semnificative la măsurătorile specifice variaţiilor ritmului cardiac, care pot fi indicatori ai sănătăţii inimii.

Un studiu publicat în Journal of Science and Medicine in Sport arată că antrenamentele intense cu greutăţi duc la o sinteză îmbunătăţită a unei proteine care sprijină creşterea noilor neuroni şi a sinapselor, având drept rezultat o mai bună funcţionare a materiei cenuşii. În plus, se pare că ridicatul de greutăţi îmbunătăţeşte şi memoria pe termen lung.

Un studiu efectuat la Appalachian State University s-a concentrat asupra modului în care antrenamentele efectuate în diferite momente ale zilei afectează somnul. Concluzia a fost aceea că antrenamente efectuate la orice oră îmbunătăţesc semnficativ calitatea somnului. Antrenamentul efectuat dimineaţa devreme te face să ai nevoie de mai puţin timp pentru a dormi. Antrenamentele efectuate spre sfârşitul zilei au făcut ca subiecţii să se trezească de mai puţine ori pe parcursului somnului de noapte.

Recomandari WEIDER: