Publicat pe

SUMA PĂRŢILOR (V): TRICEPŞI

SUMA PĂRŢILOR (V): TRICEPŞI. Ceva mai scund decât alţi câştigători ai titlului de Mr. Olympia, Samir Bannout a fost nevoit să găsească o cale de a-şi prezenta cele 95 de kilograme într-un mod cât mai eficient.

Unul dintre principiile folosite a fost accentul pe triceps, din moment ce acesta era responsabil pentru cea mai mare parte din masa braţului. Bannout a renunţat la extensiile la helcometru şi s-a concentrat pe flotări la paralele şi flotări inverse, exerciţii care l-au ajutat să-şi supraîncarce tricepşii.

Rezultatul: o pereche de tricepşi masivi, striaţi, care încă sunt consideraţi un etalon. Îşi începea de regulă antrenamentul pentru tricepşi cu flotările la paralele, unde îşi menţinea trunchiul cât mai apropiat de verticală pentru a beneficia de o intensitate mărită a contracţiei musculare, precum şi de întinderea corespunzătoare a tricepşilor. Urmau opt seturi de extensii deasupra capului, pentru a dezvolta capătul lung al tricepsului – şi cel mai mare dintre cele trei. Extensiile spre înapoi cu gantere erau exerciţiul lui de final preferat – cercetări recente îi dau dreptate, întrucât s-a demonstrat, de către Consiliul American pentru Exerciţiu Fizic, în 2012, că acest exerciţiu activează muşchii la un nivel neatins de către marea majoritate a celorlalte exerciţii pentru triceps.

ANTRENAMENTUL LUI SAMIR BANNOUT

MR. OLYMPIA 1983

Flotări la paralele cu supragreutate 5 SET. 15–8* REP.
Din culcat, împins franţuzesc 4 SET. 8–10 REP.
Extensii deasupra capului la helcom. 4 SET. 8–10 REP.
Extensii spre înapoi din aplecat înainte 3–4 SET. 10–15 REP.
*Bannout adăuga greutate la fiecare set, urmărind o progresie care să-i permită opt repetări la cel de-al cincilea şi ultim set.

Autor: ERIC VELAZQUEZ – muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER: