Publicat pe

Ştiaţi că…?

Ştiaţi că…?

DORMI MAI BINE

Un studiu efectuat la Appalachian State University s-a concentrat asupra modului în care antrenamentele efectuate în diferite momente ale zilei afectează somnul. Concluzia a fost aceea că antrenamente efectuate la orice oră îmbunătăţesc semnficativ calitatea somnului, iar antrenamentul efectuat dimineaţa devreme te face să ai nevoie de mai puţin timp pentru a dormi. Antrenamentele efectuate spre sfârşitul zilei au făcut ca subiecţii să se trezească de mai puţine ori pe parcursului somnului de noapte.

120 kg

Conform datelor înscrise în Cartea Recordurilor (Guiness World Records), în 2012, irlandezul Eamonn Keane a reuşit să execute 30 de flexii cu haltera de 119,7 kilograme în sala de culturism din Louisburgh.

STAI PE BANCA TA !

Cercetătorii au comparat împinsul la culisant, împinsul cu haltera şi împinsul cu gantere. Nu au descoperit nici o diferenţă în activarea pectoralilor şi deltoizilor între cele trei versiuni ale împinsului. Împinsul la culisant a redus efortul bicepşilor, iar ganterele au redus efortul depus de tricepşi.

ADAPTARE ÎNAINTE DE CREŞTERE

Un studiu publicat în Journal of Physiology a analizat legătura dintre sinteza proteică din muşchi, gradul de distrugere muscular de după antrenament şi creşterea muscular – la o săptămână, trei săptămâni şi respective 10 săptămâni după ce subiecţii au început un program de antrenament cu care nu erau obişnuiţi. Cercetătorii au ajuns la concluzia că sinteza proteică nu contribuie la creşterea muscular decât după ce gradul de distrugere a ţesutului muscular scade, ca urmare a adaptării la noul antrenament.

TRACŢIUNI LA HELCOMETRU – ŞI PENTRU BICEPS

Cercetătorii de la Universitea din Brazilia au comparat efectele exerciţiilor de izolare şi ale celor compuse asupra dezvoltării bicepsului. Au analizat comparativ tracţiunile la helcometru şi flexiile, timp de 10 săptămâni. Au ajuns la concluzia că tracţiunile sunt la fel de eficiente ca flexiile în privinţa creşterii masei musculare şi forţei bicepşilor.

Recomandari WEIDER: