Publicat pe

MIŞCĂRI DE IZOLARE VS. MIŞCĂRI COMPUSE

MIŞCĂRI DE IZOLARE VS. MIŞCĂRI COMPUSE. CARE SUNT mai eficiente pentru construcţia de masă musculară?

Pledoariile de deschidere

Apărarea:

În culturism nu e vorba de mişcarea unei greutăţi, important e să construieşti masă musculară. Pentru a face asta, e nevoie să izolezi muşchiul pentru a te putea concentra pe fiecare contracţie şi a activa la maxim fiecare fibră musculară.

Acuzarea:

Un muşchi poate fi complet activat şi când acţionează izolat, şi când se contractă ca parte a unui grup de muşchi care participă la o anumită mişcare. Din punct de vedere anatomic şi fiziologic, nu e nevoie să izolezi un muşchi pentru a-l activa complet.

Dovezile

  • Studiile folosind electromiografia (EMG) pentru a măsura gradul de activare musculară au arătat că mişcările compuse activează grupele principale de muşchi implicate într-o anume mişcare la fel de bine ca mişcările de izolare, uneori chiar mai bine decât acestea din urmă.
  • Cercetările efectuate pe subiecţi neantrenaţi arată că mişcările compuse duc la creşteri în forţă şi masă musculară la fel de mari ca în cazul celor de izolare.
  • Oamenii de ştiinţă brazilieni au comparat apoi două antrenamente, cu subiecţi antrenaţi: un grup a efectuat atât mişcări compuse cât şi mişcări de izolare, în vreme ce celălalt grup a efectuat doar mişcări compuse. Nu s-a observat nici o diferenţă între cei care au folosit doar mişcări compuse şi cei care au adăugat mişcări de izolare la antrenamentele lor.

Verdict

Mişcările compuse sunt la fel de eficiente ca mişcările de izolare, când vine vorba de creşterea masei musculare şi a forţei.

Sentinţa

Exerciţiile compuse stimulează mai multe grupe musculare şi reduc riscul unei dezvoltări disproporționate (proporția musculară poate fi afectată negativ de concentrarea prea intensă asupra unei singure grupe musculare). Exerciţiile de izolare ar trebui folosite pentru anumite grupe de muşchi, care au „rămas în urmă” ca nivel de dezvoltare, sau pentru a evita obosirea excesivă a unor grupe musculare din imediata vecinătate.

Recomandari WEIDER: