Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (2): SPATE

Antrenament pentru spate – Construirea unui spate lat, masiv, cu o separaţie evidentă nu este o idee nouă, care aparţine exclusive culturiştilor din generaţia actuală, ca Ronnie Coleman, Jay Cutler sau Phil Heath. Arnold, Franco Columbu şi alţii au ştiut dintotdeauna importanţa unui dublu biceps din spate impresionant sau a unei amfore din spate pentru câştigarea unei competiţii majore.

Antrenament spate

Când Arnold îşi antrena spatele, nu se concentra doar pe mişcarea greutăţii dintr-un punct în altul, cum fac mulţi culturişti. În fond, dacă ar fi făcut doar ce făceau alţii, nu ar fi ajuns cel mai bun. La tracţiunile la helcometru, de exemplu, se concentra imaginându-şi că trage tot cerul spre el, nu doar bara; la îndreptări, nu avea discuri de o parte şi de alta a barei, ci planete întregi. Acest mod abstract de a vizualiza antrenamentul poate părea ciudat, fireşte, dar fără îndoială că a fost deosebit de eficient.

Totuşi, a existat o potenţială metodă de vizualizare pe care Arnold nu a folosit-o la antrenamente, la vremea respectivă. „Dacă aş fi ştiut de Conan Barbarul când participam la concursuri, mi-aş fi imaginat că eu sunt Conan la antrenamente,” spunea Arnold în perioada premergătoare filmărilor. Era hotărât să-şi dezvolte la maxim spatele pentru filmul „Conan Barbarul,” pentru că era conştient că era o grupă vizibilă din toate unghiurile – şi, pentru a arăta credibil în rolul unui adevărat barbar, Arnold nu s-ar fi mulţumit cu nimic mai puţin decât perfecţiunea în ceea ce priveşte felul în care arăta fizicul său. „Vreau ca spatele meu să fie cât mai bine lucrat, şi cât mai puternic,” spunea el. „Dacă în timpul scenelor de luptă fiecare fibră de pe spatele meu zvâcneşte şi fiecare muşchi se încordează, voi putea da impresia spectatorilor că sunt un luptător încercat.”

Antrenamentul este compus din:

Tracţiuni cu priză largă – 5 (Seturi) 15–8 (Repetări. Piramidează greutatea şi scade numărul de repetări la fiecare serie)

Ramat cu bara T – 5 (Seturi) 10–15  (Repetări)

Ramat din aplecat – 5 (Seturi) 10–15  (Repetări)

Tracţiuni la bară cu priză îngustă – 5 (Seturi) 2  (Repetări)

Îndreptări cu bara – 3 (Seturi) 6–10  (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • După fiecare set, Arnold îşi întindea spatele, apucându-se de un obiect cu un braţ sau cu ambele braţe complet extinse. Era convins că acest lucru contribuie la dezvoltarea maximă a dorsalilor şi că îl ajuta de asemenea să îşi păstreze flexibilitatea trenului superior.
  • Arnold simţea că e cel mai bine să lucreze toate părţile spatelui – exterioară, superioară, inferioară, mediană – şi să îşi termine antrenamentul cu o mişcare de forţă, ca îndreptările sau smulsul cu haltera, care lucrează toţi muşchii spatelui.
  • Când dorea să se concentreze asupra părţii inferioare a dorsalilor, Arnold folosea o priză îngustă la tracţiunile la bară şi la helcometru, şi toate mişcările de ramat la cablu. Dezvoltarea părţii inferioare a dorsalilor a completat imaginea impresionantă a spatelui său şi a întregului tren superior.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEIDER:

Fara stoc
Inchide

Protein 80+ 500g

Evaluat la 5.00 stele din 5
74,00 lei

Weider Protein 80 Plus – Concentrat proteic din patru tipuri de proteină: caseină, izolat proteic din lapte, zer și albus de ou.

Lasă un răspuns