Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (3): DELTOIZI

Antrenament pentru deltoizi – „Un bărbat care şi-a dezvoltat nişte umeri largi, masivi, are o senzaţie de superioritate, şi e mult mai încrezător în sine însuşi,” a declarat la un moment dat Arnold unei reviste. Nu e de mirare că Arnold îi dispreţuia pe culturiştii care treceau cu vederea această grupă atât de importantă. Nu e de mirare nici faptul că unul dintre exerciţiile pentru umeri e numit după Arnold.

La începutul carierei sale în culturism, deltoizii lui Arnold erau o verigă slabă în fizicul său. Aşa că i-a antrenat intens, iar după ce a câştigat titlul de Mr. Universe 1967 a atribuit această victorie îmbunătăţirilor pe care le-a adus umerilor săi. Trei ani mai târziu, la Mr. Universe 1970, Arnold şi-a învins idolul, Reg Park, şi a menţionat din nou cât de mulţumit era că a acordat atât de multă atenţie deltoizilor.

Joe Weider l-a întrebat odată pe Arnold care crede el că e rolul unei structuri largi a umerilor în dezvoltarea lor musculară – cu alte cuvinte, întrebarea era dacă unii se năşteau cu un avantaj genetic pentru dezvoltarea unor deltoizi de excepţie. Viitorul guvernator al Californiei a fost de acord cu faptul că unii culturişti posedă un avantaj genetic (printre ei, Steve Reeves sau Frank Zane), dar asta nu înseamnă că unii mai puţin norocoşi din acest punct de vedere nu îşi pot dezvolta deltoizii în mod semnificativ. Era convins că oricine îşi poate lărgi structura umerilor cu cel puţin cinci centimetri prin „antrenament bine direcţionat, specializat.”

Pus la piept şi împins – 1 (Seturi) 20 – 30  (Repetări)

Împins Arnold – 5 (Seturi)  6  (Repetări)

ÎN SUPERSET CU

Ridicarea braţelor lateral din aplecat  – 5(Seturi) 8 – 10 (Repetări)

Ridicarea braţelor lateral din culcat pe o parte (Din culcat lateral pe o bancă înclinată)  –  5 (Seturi) 12 (Repetări)

Ridicarea braţului lateral la cablu  – 5 (Seturi) 12 (Repetări)

Ridicări braţelor prin înainte alternativ cu gantere – 3  (Seturi)  12 (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • Arnold menţinea la minim folosirea halterei când venea vorba de deltoizi. Era de părere că toate împinsurile din culcat şi înclinat pentru piept acţionau suficient şi asupra umerilor.
  • Pentru o bună perioadă, şi-a antrenat deltoizii la începutul unui antrenament care includea şi braţele, motivând că deltoizii erau o grupă mai slabă, deci aveau nevoie să fie antrenaţi la început, când erau proaspeţi. Ţi-ar fi fost foarte greu să-l găseşti pe Arnold antrenându-şi umerii împreună cu pieptul, cum fac alţii.
  • În ciuda faptului că nu sunt adesea menţionaţi, muşchii trapezi ai lui Arnold nu erau niciodată neglijaţi la antrenamente. De cele mai multe ori îşi lucra trapezii după deltoizi, la acelaşi antrenament.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEIDER:

Inchide

Protein 80+ 750g

131,00 lei

Weider Protein 80 Plus – Concentrat proteic din patru tipuri de proteină: caseină, izolat proteic din lapte, zer și albus de ou.

Lasă un răspuns