Antrenamente, Istoria culturismului

ANTRENAMENTUL LUI ARNOLD (6): BICEPŞI

Antrenamentul lui Arnold (6): Bicepsi

Inspirat de pozele idolului său din copilărie, Reg Park, poze găsite în revista germană Der Muskelbilder, adolescentul Arnold a făcut primii paşi într-o sală de culturism. Tânărul Stejar i-a urmărit pe cei aflaţi acolo cum ridică greutăţi. A făcut tot posibilul să memoreze cu exactitate exerciţiile şi modul lor de execuţie. Asfel s-a antrent acasă, împreună cu prietenii săi. Patru exerciţii au ieşit în evidenţă, toate destinate braţelor: flexiile trişate şi flexiile Zottman pentru bicepşi, extensiile la helcometru şi împinsul din culcat cu priză îngustă pentru tricepşi. La vremea aceea, interesul principal al lui Arnold era să aibă braţe mari, aşa că aceste exerciţii i-au servit drept punct de plecare.

În mod surprinzător, înainte de venirea sa în America, Arnold nu văzuse niciodată o bancă Scott – un aparat pe care a început să îl folosească cu religiozitate, şi care l-a ajutat să îşi construiască nişte bicepşi şi mai impresionanţi decât cei ai predecesorilor săi, Larry Scott şi Sergio Oliva.

Arnold a descoperit de asemenea că sportivii americani se antrenau mult mai metodic şi aveau cunoştinţe de anatomie şi fiziologie mai solide decât el. În ciuda faptul că deţinea un titlu de Mr. Universe şi nişte braţe care erau printre cele mai mari din lume, Arnold a simţit că se poate perfecţiona. „Nu îmi atinsesem potenţialul maxim,” spunea el, după ani. „Fibrele musculare aflate în adâncime erau neatinse. Era ca şi cum aş fi construit un castel pe o fundaţie de nisip.” Îşi amintea cum îl observa pe Larry Scott antrenându-se, şi cum era fascinat de „felul în care Scott îşi pompa braţele la aparatul de flexii – acestea păreau masive, dure.” Bineînţeles, şi Arnold avea să-şi construiască nişte bicepşi ai căror vârfuri păreau a aparţine unui mutant, nu unui om.

Antrenament:

  • Flexii trişate cu haltera 6–7 (Seturi)  6–8 (Repetări)
  • Flexii cu gantere din înclinat sau din stând 6–7 (Seturi)  6–8 (Repetări)
  • Flexii Scott 6–7 (Seturi)  6–8 (Repetări)
  • Flexii concentrate 5(Seturi) 6–8 (Repetări)

ANTEBRAŢE

  • Flexii inverse cu haltera 5 (Seturi) 8–10 (Repetări)
  • Flexii inverse la banca Scott 5 (Seturi)  8–10 (Repetări)
  • Flexia palmei priză în supinaţie 7 (Seturi)  10 (Repetări)

Sfaturi pentru antrenament:

  • Arnold nu se temea să trişeze la exerciţiile pentru braţe, în special la flexiile cu haltera din stând. Simţea că utilizarea greutăţilor mari era cea mai bună metodă pentru a acumula masă musculară, şi era dispus să folosească mici tertipuri pentru a ridica aceste greutăţi.
  • Pentru a ajunge la o dezvoltare completă, Arnold includea întotdeauna în program cel puţin un exerciţiu (de exemplu, flexi cu gantere) la care palma era rotită în sus (supinată) pe măsură ce greutatea era ridicată.
  • Deşi bicepsul este o grupă musculară relative mică, Arnold îşi antrena de regulă bicepşii cu acelaşi volum ca grupele mari, şi cu cele mai mari greutăţi pe care le putea manevra.

Autor: Joe Wuebben
Poze: Weider Health & Fitness

Recomandari WEIDER:

Inchide

Total Rush 2.0 375gr

Evaluat la 4.33 stele din 5
143,00 lei

Total Rush 2.0 a fost proiectat pentru a oferi o formulă mai bună și mai eficientă.

Echipa de cercetare Weider a fost inspirată din ultimele progrese științifice și a folosit cele mai noi ingrediente pentru a crea o formulă mai eficientă și 100% legală.

Lasă un răspuns