Publicat pe

Ai grijă ce pierzi!

Ai grijă ce pierzi! Nu-ţi submina antrenamentele sărind peste mese, într-o încercare de a pierde în greutate!

Dacă încerc să pierd în greutate, ar trebui să sar peste masa dinaintea antrenamentului? E o întrebare complexă, cu un răspuns pe măsură. Depinde de momentul când mergi la sală şi dacă vei avea destulă energie pentru un antrenament eficient şi intens, dacă sari peste masa dinainte.

***

De exemplu, dacă singurul moment al zilei când poţi ajunge la sală este seara, după ce ai terminat orele de program, şi ai mâncat prânzul cu cinci ore înainte, atunci s-ar putea să nu ai suficientă energie pentru un antrenament eficient – ceea ce înseamnă că degeabă l-ai făcut, atât pentru progresul muscular, cât şi pentru slăbit.

În această situaţie, ar trebui să te orientezi spre o masa care să-ţi ofere combustibilul necesar pentru antrenament – aceasta ar trebui să conţină carbohidraţi complecşi, proteine fără grăsimi şi ceva grăsimi „bune”, cu rol antiinflamator (cu alte cuvinte, pâine integrală cu avocado şi un ou fiert tare).

***

Pe de altă parte, dacă mergi la sală dimineaţa, nu ai timp pentru mic dejun şi nu ai nici o problemă cu antrenamentul pe stomacul gol, atunci nu e nevoie să mănânci înainte de antrenament. Dar trebuie să fii conştient că e doar o alegere, nu o necesitate pentru slăbit.

Studiile efectuate asupra antrenamentului efectuat pe stomacul gol – cu scopul de a pierde în greutate – au ajuns la rezultate destul de variate. Unii specialişti cred că ar trebui să eviţi masa dinaintea antrenamentului; alte cercetări sugerează că de fapt contează doar numărul total de calorii consumate, nu momentul când le consumi.

***

Cel mai important lucru, bineînţeles, e să-ţi dai seama exact ce abordare funcţionează pentru tine dar… ai grijă ce pierzi! Dacă te poţi antrena intens pe stomacul gol, atunci dă-i înainte. Dacă nu, asigură-te că masa dinainte conţine combustilii potriviţi pentru un nivel crescut de energie.

Şi ţine minte, când vine vorba de exerciţiu fizic şi pierderea în greutate, constanţa e cel mai important lucru. Nu există nici o formulă magică, iar scăderea în greutate ia timp, dacă vrei să slăbeşti într-un mod sănătos. Trebuie să te antrenezi regulat, să-ţi variezi programul de antrenament, să te odihneşti suficient şi să mănânci mai puţine calorii, în raport cu necesarul total zilnic (caloriile de care ai nevoie pentru a-ţi păstra greutatea actuală).

Autor: Marjorie Nolan Cohn, R.D.N., C.S.S.D. (MNC Nutrition LLC din Philadelphia şi purtătoarea de cuvând a Academiei de Nutriţie şi Dietă) – muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER: