Publicat pe

Sindromul Metabolic și Omega 3

Sindromul Metabolic și Omega 3. Consumul pe scară largă de diete bogate în grăsimi saturate și zahăr și sărace în acizi grași polinesaturați și antioxidanți, împreună cu un stil de viață sedentar, au crescut considerabil prevalența modificărilor metabolice, cum ar fi așa-numitul Sindrom Metabolic (MetS).  MetS este o afecțiune patologică definită prin prezența simultană a trei sau mai multe dintre următoarele modificări metabolice: obezitate abdominală, hipertensiune arterială, hiperglicemie și dislipidemie serică.

S-a estimat că MetS afectează peste un miliard de oameni din întreaga lume. Este considerat un factor de risc pentru bolile netransmisibile, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile cardiovasculare. Alte boli cronice principale promovate de obezitate sunt cancerul și patologiile neurodegenerative, ambele afectând un număr mare de oameni din întreaga lume și a căror incidență crește în paralel cu creșterea dramatică a îmbătrânirii populației din întreaga lume.

Ameliorarea bolilor metabolice

Polifenolii și acizii grași polinesaturați din uleiurile de pește, adică acizii eicosapentaenoic și docosahexaenoic, sunt nutraceutice bine recunoscute, iar proprietățile lor antioxidante și antiinflamatorii unice au fost demonstrate în mai multe studii. S-a raportat că combinația acestor nutraceutice poate duce la creșterea de trei ori a activității glutation-peroxidazei, creșterea de două ori a capacității antioxidante plasmatice, scăderi de 50-100% a peroxidării lipidelor, carbonilarea proteinelor și 8-izoprotani urinari, precum și o atenuare de 50-200% a biomarkerilor comuni de inflamație, printre alte efecte, în comparație cu capacitățile lor individuale.

Prin urmare, combinația adecvată a acelor compuși alimentari bioactivi și proprietățile lor unice ar trebui să ofere un instrument puternic pentru proiectarea de intervenții nutriționale cu succes pentru prevenirea și ameliorarea unei multitudini de boli metabolice…

Uleiul de peste (omega-3)

Uleiul de pește conține acizi grași omega-3, inclusiv acidul eicosapentaenoic (EPA) si acidul docosahexaenoic (DHA), care sunt importanti pentru functionarea normala a corpului si pentru sanatatea generala.

  • In ceea ce privește performanta sportivă, uleiul de peste poate avea un efect pozitiv asupra acesteia prin mai multe mecanisme. De exemplu, omega-3 poate ajuta la reducerea inflamatiei si a durerii musculare după antrenamente intense, ceea ce poate duce la o recuperare mai rapida si o performanta mai buna in timpul antrenamentelor si competitiilor.
  • De asemenea, omega-3 poate imbunatati fluxul de sange catre muschi si poate creste nivelul de oxigen disponibil in muschi, ceea ce poate imbunatati capacitatea de efort si performanta sportiva.
  • De asemenea, uleiul de peste poate imbunatati sanatatea cardiovasculara, ceea ce poate avea un efect indirect asupra performantei sportive prin imbunatatirea capacitatii de a transporta oxigen si nutrienti catre muschi.

Cu toate acestea, este important sa retineti ca suplimentele de ulei de peste nu sunt singurele elemente care contribuie la performanta sportiva. O dieta echilibrata si un antrenament adecvat sunt, de asemenea, esentiale pentru obtinerea performantelor sportive optime.

Ce pești conțin niveluri ridicate de omega-3

Peștii sunt o sursă importantă de proteine, vitamine și minerale si de acizi grași omega-3. În general, peștii recomandati pentru o dieta sanatoasă sunt cei care conțin niveluri ridicate de omega-3 si sunt relativ scutiti de contaminanti precum mercurul si PCB-urile.

Iată câteva dintre speciile recomandate din punct de vedere nutrițional:

  • Somon: Este bogat in proteine si grasimi sanatoase. Somonul de preferat este cel de crescatorie, care este mai putin expus contaminantilor decat cel din ocean.
  • Ton: Tonul este o sursa bogata de proteine si omega-3, dar trebuie consumat cu moderatie din cauza continutului de mercur. Tonul din conserva trebuie sa fie din surse sustenabile si sa fie scurs de uleiul din conserva inainte de a fi consumat.
  • Sardine: Sardinele sunt bogate in proteine, omega-3 si calciu. De asemenea, sunt relativ scutite de contaminanti.
  • Păstrăv: Pastravul este o sursa buna de proteine si omega-3. Pastravul de crescatorie este o alegere mai buna decat cel din salbaticie, deoarece este mai putin expus contaminantilor.
  • Hering: Heringul este o sursa buna de proteine si omega-3. Este, de asemenea, relativ scutit de contaminanti.

Este important sa aveți in vedere si modul de preparare a peștelui, deoarece aceasta poate afecta valoarea nutrițională a acestuia. In general, pestele este cel mai sanatos atunci cand este gatit prin metode precum aburirea, prajirea usoara sau coacerea la cuptor, fara a fi adaugate grasimi in exces sau ingrediente nesanatoase.

Omega-3 Superior – 1000 mg de ulei de pește de înaltă calitate

Capsulele noastre de ulei de pește Omega-3 Superior conțin un total de 1000 mg de ulei de pește de înaltă calitate per capsulă, dintre care 500 mg sunt DHA și 100 mg EPA. Pentru o biodisponibilitate optimă, ne bazăm pe forma trigliceridelor (TG) și protejăm ulei valoros de la oxidarea nedorită cu vitamina E naturală.

Acizi grași Omega 3 EPA și DHA:
  • Pentru creier, sistem cerebral
  • Sănătate inimă și vase de sânge
  • Susține vederea, sănătate ochi
  • Piele sănătoasă și hidratată
  • Întărește părul, unghiile
  • Echilibru emoțional, stres, oboseală etc
capsule ulei de peste
*Referinţe: Polyphenols and Fish Oils for Improving Metabolic Health: A Revision of the Recent Evidence for Their Combined Nutraceutical Effects Lucía Méndez* and Isabel Medina.

Recomandari WEIDER:

  • Omega Up

    Omega Up 50gum

    35,00 lei
    Selectează opțiunile
  • capsule cu ulei de peste

    OMEGA 3 VICTORY 90 CAPS

    72,00 lei
    Adaugă în coș
  • Multivitamin 90cps

    122,00 lei
    Adaugă în coș
  • capsule ulei de peste

    Omega-3 Superior 90cps

    109,00 lei
    Adaugă în coș
Publicat pe

Rezultate maxime

Rezultate maxime. Oamenii au variate motive pentru care doresc sa isi mareasca masa musculara, sa slabeasca, sau sa obtina o conditie fizica mai buna. Indiferent daca vrei doar sa iti imbunatatesti aspectul fizic pentru satisfactia ta personala. Sau poate vrei sa devii profesionist. Pe site-ul nostru te ajutam cu programe de antrenament adecvate si suplimentele nutritive.

Ei bine, este necesar sa consumi suplimente nutritive? Nu! Poti obtine rezultatele dorite si doar pe baza unor antrenamente intense si a unei diete variate si sanatoase. Multi oameni au respectat aceste doua principii si au avut rezultate excelente. Cu toate astea, tinand cont de progresele recente ale cercetatorilor in domeniul nutritiei, este dovedit faptul ca anumite suplimente nutritive te pot ajuta sa iti atingi scopul mai repede sau chiar sa treci la un nivel mai inalt in ceea ce priveste bodybuilding-ul, un nivel la care poate nici nu ai indraznit sa visezi cu… rezultate maxime.

Avand o gama larga de suplimente din care sa alegi, este vital sa le folosesti pe acelea care sunt cele mai bune pentru tine. Iata cateva informatii care cu siguranta te vor ajuta sa alegi suplimentele potrivite pentru a le combina cu programul tau de antrenament si cu regimul tau alimentar, astfel incat  sa obtii rezultate maxime in cel mai scurt timp.

Suplimentele pe baza de proteina

Proteina este un ingredient esential pentru dezvoltarea masei musculare si pentru refacerea celulelor in urma antrenamentelor intense. Recomandarea noastra in ceea ce priveste consumul de suplimente pe baza de proteine, pe baza unor studii stiintifice, este astfel: se administreaza intre 0.7-0.9 grame de supliment proteic pentru fiecare jumatate de kg de masa corporala. Mai exact, daca tu ai o greutate de 68 de kg de exemplu, ar trebui sa consumi intre 105-135 grame de supliment proteic pe zi. Aceasta cantitate ar trebui impartita in portii de 20-30 de grame, pe care sa le consumi pe parcursul unei zile.

Sunt mai multe tipuri de suplimente proteice cum ar fi: pe baza de zer, de soia, de oua, cazeina, vegetala, animala. Tu alegi cand si cum vrei sa le folosesti. Toate te pot ajuta, si poti chiar alege sa folosesti doua sau mai mule tipuri de supliment proteic.

  • Proteina din zer este o alegere ideala mai ales pentru un supliment alimentar post antrenament. Acest lucru se datoreaza faptului ca proteina din zer este rapid digerata  (30-60 de minute). Aminoacizii esentiali vor fi disponibili organismului in perioada imediata de dupa antrenament, cand celulele incep procesul de refacere.
  • Cazeina este un tip de proteina care are un proces digestiv mai lent. Se recomanda administrarea inainte de culcare.
  • Proteina din ou (albumen) este recomandata pentru orice moment al zilei. Pentru a-ti suplimenta organismul cu aminoacizii esentiali pentru dezvoltarea si mentinerea masei musculare.
  • Proteine vegetale (Soia)-suplimentul pe  baza de proteina din soia este ideal pentru vegetarieni. De asemenea, s-a observat faptul ca suplimentele pe baza de soia au beneficii extraordinare pentru sanatate.
  • Amestecurile proteice: poti utiliza si amestecuri proteice sub forma de pudra acestea, fiind un supliment pe baza de diferite concentratii din aceste varietati.
Vitamine si Minerale

Desi scopul lor precis nu este acela de a ajuta la cresterea masei musculare, este foarte important sa le introduci in dieta ta. Acestea iti intaresc sistemul imunitar si iti ofera un plus de energie. De asemenea, studiile recente au evidentiat ca vitaminele si mineralele ajuta la reducerea stresului si a starii de anxietate, ajuta la refacerea celulelor in urma efortului fizic intens si imbunatatesc capacitatea de concentrare.

Uleiul de peste

Cu siguranta ai fost invatat sa elimini grasimile din dieta ta zilnica dar, trebuie sa stii, ca aceste uleiuri sanatoase au un impact deosebit de benefic pentru organismul tau. Studiile stiintifice au dovedit ca aceste uleiuri imbunatatesc digestia, previn inflamarea tesuturilor si favorizeaza refacerea celulelor in urma antrenamentelor intense. 1-2g de ulei de peste/zi ofera o concentratie mare de Omega3 (acizi grasi EPA si DHA).

Probioticele

Suplimentele probiotice intaresc sistemul imunitar. Daca esti afectat de stres, ai prea multe activitati, servici, antrenamente, etc. si nu acorzi suficient timp somnului, atunci sansele ca sistemul tau imunitar sa fie la pamant sunt foarte mari. Suplimentele probiotice iti intaresc sistemul imunitar si iti ofera un plus de energie.

Creatina

Creatina este unul dintre cele mai utilizate suplimente alimentare. Studiile au aratat ca  acest supliment mareste nivelul de anduranta in timpul antrenamentelor, fapt ce are ca si efect si cresterea masei musculare. Exista mai multe tipuri de Creatina, cum ar fi: creatina pura, creatina monohidrata, creatina lichida etc.

Glutamina

Glutamina este un aminoacid cu multiple functii pentru organism: inbunatateste sistemul imunitar si ajuta la refacerea musculaturii in urma antrenamentelor intense. Doza uzuala de Glutamina este de 3-5g/zi.

Aminoacizii (cu lant ramificat si esentiali)

Aminoacizii sunt deosebit de importanti pentru energia musculara si anabolism, fiind recomandati pentru cei care cauta sa obtina performante in bodybulding. In lumea bodybuilding-ului si a fitness-ului doua clase de Aminoacizi sunt populare: Aminoacizii cu lant ramificat (BCAA) si Aminoacizii Esentiali (EAAs). Aminoacizii de tipul BCAA includ leucina, izoleucina si valina, iar cei Esentiali, pe langa acestea trei mai contin si fenilalanina, treonina, triptofan, metionina, lizina si histidina. Studiile au aratat ca aminoacizii BCAA ajuta la cresterea nivelului de anduranta in timpul antrenamentelor iar aminoacizii EAAs ajuta la refacerea tesutului muscular in urma antrenamentelor intense. Doza uzuala de Aminoacizi este intre 3 si 8g/zi.

MSM (Metilsulfonilmetan)

MSM este un binecunoscut agent anti-inflamator, care scade si productia de chimicale nocive pentru organism, cum ar fi radicalii liberi. De-a lungul timpului, MSM a fost folosit pentru a combate inflamatiile articulatiilor la oamenii bolnavi de artrita. In ultimul timp, acest supliment a inceput sa fie utilizat pentru a combate leziunile si inflamatiile musculare. Doza uzuala de MSM este de 2-4g/zi.

HMB (Acid beta-hidroxi beta-metilbutiric)

HMB este un metabolit al Leucinei, unul dintre aminoacizii esentiali ai organismului. HMB este folosit in lumea bodybuilding-ului de mai bine de 20 de ani, pentru a ajuta la  refacerea tesutului muscular in urma antrenamentelor intense. Este un supliment alimentar recomandat cu precadere incepatorilor iar doza uzuala este de 2-3g/zi.

Recomandari WEIDER: