Publicat pe

Frumuseţi totale

Frumuseţi totale. Cele mai celebre gemene din WWE continuă să aducă faimă categoriei feminine de wrestling – atât în ring, cât şi în afara acestuia.

Articol preluat din Revista Muscle&Fitness Nr.2/2017.

Nişte apariţii bune doar de clătit ochii. Ceva gingaş, pufos. Timp de decenii întregi, multe dintre femeile din domeniul divertismentului sportiv aveau doar rol decorativ. Dacă derulăm pe repede-înainte la WrestleMania, a 32-a ediţie, desfăşurată în aprilie 2016, vedem noua generaţie de reprezentante ale sexului frumos: femei puternice, hiper-atletice, în frunte cu un duo antrenant, Brie şi Nikki Bella. Acestea au oferit companiei WWE scuza perfectă de a renunţa la un campionat al „divelor” şi a constitui o divizie feminină autentică, credibilă prin performanţe.

Cele două gemene Bella, în vârstă de 32 de ani, au devenit purtătoarele drapelului acestei reorganizări, care a început în luna octombrie a anului trecut. Brie a fost campioana WWE Divas în 2011, iar Nikki – mai bătrână decât sora ei cu 16 minute – este dublă campioană; deţine şi recordul pentru cea mai îndelungată supremaţie (301 zile).

În ciuda programului foarte ocupat – ambele se ocupă de cariera lor în wrestling (deşi Brie este momentan într-o pauză), Total Bellas, şi de propria firmă cu suplimente nutritive pentru femei, Birdie Bee, cele două supervedete ale ringului se antrenează foarte intens când ajung la sală. Ştiu că sculptarea unui fizic de clasă mondială şi construirea unei mentalităţi de învingătoare încep în sala de antrenament. În cele ce urmează trecem în revistă secretele celor două frumuseţi, şi dacă ai impresia că nu poţi învăţa nimic de la două dintre cele mai mari vedete din wrestling, ar trebui să te gândeşti mai bine.

Secretele gemenelor Bella

Faptul că sunt gemene nu înseamnă că programele lor de antrenament sunt şi ele identice, dar fiecare face tot ce e necesar pentru a fi în formă tot anul, iar tu poţi profita de pe urma sfaturilor lor.

BRIE

Clasa de balet

Genuflexiunile îşi au rolul lor, dar beneficiile antrenamentului specific barre-ului din balet – popularizat de o serie întreagă de dansatori de balet, şi care acum a devenit noua modă în fitness – sunt şi ele foarte importante. „Îmi place foarte mult clasa de barre, în special când ajungem la plié-uri, pentru că nu îţi lucrezi doar coapsele, dar îţi îmbunătăţeşti şi postura şi umerii. Este într-adevăr un antrenament pentru întregul corp”. De regulă, Brie execută trei seturi a câte 15 repetări de genuflexiuni-plié, cu un pud de 12–14 kilograme.

Abdominalii în central atenţiei

„Lumea se uită mereu la abdominali, fie că eşti în ring, fie că eşti pe plajă sau în sală la antrenament. Abdomenul reprezintă mereu un punct de atracţie”. Brie admiră rezultatele din oglindă după crunch inversat şi ridicări de picioare din culcat, exerciţii pe care le face de obicei în trei seturi a câte 20 de repetări.

Flotări

Ai impresia că flotările sunt depăşite? Brie nu crede aşa ceva. „Fac trei seturi a câte 20 de repetări. Este un exerciţiu de şcoală veche, dar funcţionează, atâta timp cât trunchiul este încordat şi mă pot concentra asupra umerilor, pieptului şi tricepsului”.

Joacă-te cu benzile elastice

Brie are un exerciţiu preferat pentru utilizarea benzilor elastice, pentru dezvoltarea forţei şi mobilităţii. „Pune-ţi banda elastică în jurul gleznelor, apropie-ţi călcâiele ca pentru un plié, apoi flexează un picior şi ridică-l pe celălalt – îţi întinzi muşchii şi ligamentele. Întotdeauna lucrez intens pentru picioare, iar acest exerciţiu mă ajută foarte mult. Fac trei seturi a câte 20 de repetări, câte 10 repetări pentru fiecare picior”.

Ridicări laterale cu gantere

Desprins parcă dintr-un manual de culturism, acest exerciţiu este preferatul lui Brie când vine vorba de perfecţionarea rotunjimilor deltoizilor. Ia o pereche de gantere de 2,5–5 kilograme şi execută trei seturi a câte 15 repetări, pentru a adăuga lăţime umerilor şi a accentua impresia de talie suplă. „Sunt obsedată de umerii mei”.

NIKKI

Agilitate

Nikki nu ajunge la sală şi începe pur şi simplu să ridice greutăţi. „Fac 45 de minute de încălzire dinamică – mă ajută la agilitate. Fac sărituri, stretching static şi dinamic, ridicări de picioare din mers, o grămadă de exerciţii”. Toate acestea îi ajută muşchii să rămână elastici şi să nu sufere de crampe, păstrând-o în formă şi ferind-o de uzura musculară care ar ţine-o departe de sală.

Genuflexiuni grele

Nu poţi să ai aşa nişte picioare doar de la aerobic. „Pentru forţă şi masă, fac genuflexiuni cu greutate. Recordul meu este de 84 de kilograme, dar de când sunt în perioada de refacere am redus greutatea la 72 de kilograme. Fac trei seturi a câte 3–5 repetări cu 72 de kilograme, sau folosesc o greutate mai mică şi fac trei seturi a câte 12 repetări”.

Circuite

Antrenamentele în circuit îşi spun cuvântul asupra fizicului lui Nikki. Ea foloseşte circuite de exerciţii cu aceeaşi greutate pe halteră, pentru a intra în forma fizică de care are nevoie în ring. „Antrenamentele în circuit mă fac puternică din cap până-n picioare”.

Împins de la umeri cu elan

„Acest exerciţiu mă ajută când am de-a face cu anumiţi indivizi din acest sport – şi îmi creşte şi forţa trenului superior. De obicei efectuez trei seturi a câte 12 repetări, iar greutăţile depind de cum mă simt în ziua respectivă. Dacă utilizez greutăţi mari, fac trei seturi a câte şase repetări”.

Un corp cu adevărat puternic – accentul pe trunchi

„Am nevoie de un trunchi puternic – nu doar pentru felul în care arăt, dar şi pentru sportul pe care îl practic, pentru a-mi păstra sănătatea şi a mă putea proteja de accidentări”. Lui Nikki îi plac exerciţii ca răsucirile ruseşti, răsucirile cu haltera şi plankul – toate acestea îi menţin în formă muşchii care susţin coloana, şi îi păstrează talia suplă şi tonifiată.

Articol: Eric Velazquez, Foro: Per Bernal – www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER:

  • CLA Capsule

    CLA Capsule 120caps

    111,00 lei
    Adaugă în coș
  • complex multivitamine și minerale

    Daily Energy Complex multivitamine și minerale 90tab

    76,00 lei
    Adaugă în coș
  • complex multivitamine

    Green Vitamin Complex de Multivitamine 90tab

    71,00 lei
    Adaugă în coș
  • probiotice pentru sportivi

    MICROBIOTIC SPORT IMMUNE 30caps

    59,00 lei
    Adaugă în coș
Publicat pe Un comentariu

Interviu cu Marius Antohe

Interviu cu Marius Antohe

Interviu realizat de: Haralambie Athes

E foarte interesant felul în care cunoşti oameni, iar aceştia îţi schimbă perspectiva asupra lucrurilor. M-am considerat întotdeauna un pasionat de culturism. Cei care împărtăşesc interesul pentru acest hobby cunosc, cu siguranţă, entuziasmul cu care intră în sala de antrenament. La mine, acest entuziasm începuse să se dilueze, din motive diverse. Intâmplarea a făcut să îl întâlnesc pe Marius Antohe. Îl ştiam din revistele de culturism, şi am fost mai mult decât plăcut surprins că statutul de campion nu îi conferise – cum din păcate prea adesea se întâmplă – şi „aere de vedetă”. Marius este una dintre cele mai politicoase, decente şi relaxate persoane pe care le-am cunoscut. Statura sa gigantică – o primă impresie care ocazional intimidează începătorii dornici să-l asalteze cu întrebări – este acompaniată de o răbdare supraomenească şi un calm aproape imperturbabil.

Şi dacă tot am menţionat întrebările din partea începătorilor (fiind instructor, are din plin parte de ele), am avut şansa să fiu martorul unor scene desprinse parcă din teatrul absurdului, cu Marius răspunzând cu o seriozitate desăvârşită la întrebări ca „Puteţi să-mi recomandaţi o proteină pe geneticul meu?”, „E adevărat că tricepsul împinge bicepsul în sus?” sau „Domnu’, vă pricepeţi la fitness?” De asemenea, l-am văzut pe Marius ascultând, cu un calm ireal, sfaturi din partea unor începători cu experienţa numărabilă în videoclipuri youtube vizionate. Dar lucrul care îl face special pe Marius nu e nici răbdarea de fier, nici nivelul enciclopedic de cunoştinţe despre culturism, nici atenţia cu care monitorizează antrenamentele elevilor săi.

Nu e nici măcar suma impresionantelor atribute fizice. Este ambiţia. Şi voinţa de a deveni mai bun. Ambele sunt alimentate de o pasiune uriaşă pentru acest sport, pasiune pe care o insuflă şi celor din jurul său. În acest sens, Marius mi-a oferit o lecţie preţioasă. În urmă cu circa doi ani, când se antrena pentru un concurs (concurs pe care l-a şi câştigat, de altfel), am dat peste Marius în sală, la un antrenament pentru picioare. Se simţea foarte rău, abia putea să vorbească, şi toată lumea îi zicea să plece acasă şi să stea în pat până îşi revine. L-am întrebat şi eu: „De ce nu laşi antrenamentul astăzi şi nu pleci acasă, dacă tot ţi-e rău? Ce rost are să te antrenezi în halul ăsta?”

Răspunsul lui Marius a fost unul care m-a pus pe gânduri şi m-a făcut să înţeleg un lucru esenţial nu doar despre culturism, ci despre viaţă în general. Mi-a spus: „Când urc pe scenă crezi că arbitrii mă întreabă cum m-am simţit?…” Şi poate că aceasta e cea mai valoroasă lecţie din partea culturismului – şi mai ales din partea unor oameni ca Marius – pentru viaţa de zi cu zi. Doar rezultatele sunt apreciate, nu şi sacrificiile făcute sau obstacolele depăşite. Nu e singura lecţie de la Marius, cu siguranţă vor urma multe altele, mai ales că lecţiile nu vin acum de la un campion din revistele de culturism, ci de la cineva pe care sunt mândru să-l numesc „prieten”.

În cele ce urmează, va prezint un scurt interviu cu Marius:

R: Dacă ai fi prezentator la o emisiune TV şi l-ai avea drept invitat pe Marius Antohe, cum l-ai prezenta?
M: Bună ziua! Vi-l prezint pe Marius Eduard Antohe, din Iaşi. Are 38 de ani, e multiplu campion la culturism, deşi de profesie este artist – a terminat Conservatorul, secţia interpretare muzicală, la contrabas. Pe lângă sportiv de performanţă este şi instructor şi antrenor personal.

R: De cât timp te antrenezi şi care sunt rezultatele competiţionale de care eşti cel mai mândru?
M: Am început să mă antrenez acum 23 de ani la sala Domnului Florin Preduchin din Iași. Prima tentativă a fost prin anul 1992 la aceeaşi sală, dar fiind prea mic de vârstă nu m-au primit și au zis să vin când mai cresc:)). Ca rezultate competiționale sunt mândru de toate indiferent de loc, pt că am urcat pe scenă cu cei mai mari campioni, români și internaționali. Desigur, cel mai incantat sunt de competițiile unde am ieșit campion sau când am cucerit și premiul absolut, open-ul. Loc 1 Memorial Anatol Popa Călărași 2010, loc 1 cupa Sebastiano Reghin 2011, 2012, 2015, 2017, loc 1 trofeul international Hercule, loc 1 Grand Prix pro nutrition 2016, loc 1 + Open grand Prix Semtex Suceava 2017.

R: Cum ai descoperit culturismul? Vorbeşte-ne despre idolii şi mentorii tăi.
M: Fiind ieșean, inevitabil l-am văzut pe campionul (şi cel care avea să devină un idol pentru mine) Petru Ciorba prin anul 1992, în oraș, şi am rămas efectiv mască, eu aveam sub 50 kg atunci, am decis să merg la sală. Locuind lângă Sala Polivalenta, acolo m-am dus. Pe urma celebrul Arnold m-a motivat mai mult cu aparițiile sale în filme, mai ales în Terminator, care a fost un imbold enorm pt mine la vârsta aceea.
Toate acestea m-au determinat să mă dedic cu totul acestui sport. Deci, dintre români, idolul meu este clar Petru Ciorba. La profesioniști nu prea mai am, deoarece consider că acest sport la profesioniști se îndreaptă într-o direcție greșită, pentru că esteticul și proporțiile frumoase au trecut pe ultimul plan, masa musculară enormă trecând pe locul întâi, ceea ce nu e bine în opinia mea, profesioniștii de azi nu mai pot fi exemple pentru pasionații acestui sport, cum era pe vremea lui Arnold. Totuși ca idol ar fi Dexter Jackson datorită esteticului și longevității sale în acest sport. Ca mentor a fost Domnul Gica Hreapca, cel care mi-a dat încrederea și motivația de a concura, şi țin să-i mulțumesc şi pe această cale.

R: Cum te antrenezi? Care sunt grupele musculare şi exerciţiile preferate? Cât de drastică e dieta ta?
M: Mă antrenez zilnic, dimineaţa cardio, seara în sală cu greutăți, combin antrenamentele clasice cu cele moderne, permanent încerc noi artificii pentru a stimula creșterea musculară și a-mi îmbunătăți fizicul, îmi „ascult corpul” în permanenţă, nu fac ceva doar sa fie făcut, trebuie să simt acel exercițiu, altfel nu-l execut fără rost. Încerc permanent sa aduc grupele defavorizate genetic la nivelul celorlalte. Fac toate aceste lucruri cu mare placere, pentru că iubesc acest sport. În general pe semiregim , dar cum se apropie o competiție e în din ce în ce mai strict, chiar la extrem pe final, de nu mai am nici o picătură de energie să mă ridic din pat, să mai faci cardio și antrenament deja e o lupta mentală greu de descris în cuvinte, numai cine a trecut prin asta poate înțelege.

R: Ştiu că eşti şi instructor personal. Care sunt cele mai ciudate întrebări şi rugăminţi din partea elevilor tăi? Cum ţi se pare postura de instructor? Ce sfaturi le-ai da celor care vor să se apuce de culturism?
M: Da, lucrez și ca antrenor personal și o fac cu drag. Întrebarea cea mai întâlnită, dar și ciudată,  e legată de faptul că toți vor rezultate mari într-un timp foarte scurt, ceea ce e imposibil. Eu le recomand să aibă răbdare ca să-și schimbe aspectul fizic și să nu apeleze la variantele riscante și nesănătoase pe care le vor majoritatea. Un fizic plăcut se face în timp, cu disciplină și voință, nu exista scurtături. Și cel mai important lucru: le explic că trebuie sa fie sănătoși înainte de toate.

R: Asculţi muzică la antrenament? Dacă da, ce fel de muzică? Simţi că te ajută?
M: Muzica nu lipsește niciodată, e o mare motivație la antrenament, ascult în special hip hop, war epic music, rock, depinde de starea pe care o am în acel moment. Cel puțin la cardio în pregătire și pe dietă severă fără carbohidrați muzica mă ajută foarte mult.

R: Cum vezi scena actuală a culturismului profesionist? Ce părere ai despre noile categorii – Physique, Bodybuilding clasic etc.?
M: Scena actuala a culturismului pro nu se îndreaptă într-o direcție bună în opinia mea. A dispărut esența acestui sport și anume: esteticul. Bodybuilding clasic încearcă oarecum să readucă perioada de aur a culturismului.

R: Ce concursuri ai în vedere în viitorul apropiat? Ce presupune pregătirea dinainte de concurs?
M: Voi participa în continuare la marile competiții din România dar și din afară. Atât timp cât pot prezenta o formă mai bună voi fi sus pe scenă. Pregătirea constă în primul rand din dietă foarte strictă și suplimentaţie adecvată (care e foarte costisitoare) suplimente proteice, aminoacizi, vitamine, minerale etc, antrenament inteligent, cardio și refacere corespunzătoare. Totul e foarte bine calculat, cu un plan exact de dietă și antrenament.

R; Ce ai fi devenit dacă nu ai fi „tras de fiare”?
M: Nu există aşa un scenariu. Nu as mai fi eu dacă nu aş fi „tras de fiare” :))

R: Cum percepi imaginea culturistului, prin prisma interacţiunilor cu cei din jur? Te simţi urmărit cu privirea prin magazine, ţi se cer autografe, ţi se pun întrebări?
M: Din păcate imaginea culturismului a căzut. Necunoscătorii, deși mulți dintre ei merg și prin săli, ne văd ca pe niște ciudați care iau prafuri și pastile. Ei nu stiu ce sunt de fapt suplimentele alimentare și cât de importante sunt pentru organismul uman, mai ales pentru sportivi. Ei le confunda cu steroizii anabolizanţi, fără să aibă idee, de fapt, nici ce înseamnă aceştia. Majoritatea celor din jur nu au nici cea mai mica idee câte sacrificii stau în spatele unui campion de culturism, dar e foarte ușor să criticăm. Autografe uneori mi se cer pe la competiții și da, sunt întrebat frecvent pe stradă, în magazine sau online despre sportul pe care îl practic.

marius antohe

Recomandari WEIDER: