Publicat pe

Hidratarea

Hidratarea are un rol crucial pentru toate procesele din organism – chiar şi atunci când nu transpiri!

De cât am nevoie de fapt?

Indiferent dacă eşti activ fizic sau nu, apa este un nutrient de care ai nevoie în dietă, în cantităţi suficiente, şi vara şi iarna. Josh Axe, C.N.S., nutritionist şi consultant al lotului olimpic american de înot, recomandă ca „oamenii să ia greutatea lor în pounds (1 pound = 0,45 kilograme), să împartă numărul la doi, şi să înmultească rezultatul cu 0,03 litri – atâta apă trebuie să bea zilnic”. Printre factorii cu impact asupra cantităţii de apă pe care trebuie să o bei se numără greutatea corporală, nivelul activităţii fizice, clima, dieta, consumul de alte lichide şi starea de sănătate.

Un aport adecvat de apă – important pentru procesele metabolice

Un aport adecvat de apă este important pentru o serie întreagă de procese metabolice, inclusiv activitatea musculară, reglarea temperaturii corpului şi transportul oxigenului la celule, iar dacă foloseşti formula descrisă mai sus îţi vei face o idee legată de câtă apă ar trebui să bei. Totuşi, când e vorba de hidratarea adecvată la antrenament apar şi dezbaterile.

Înainte, recomandările erau de a bea apă mai multă decât cantitatea necesară pentru a-ţi trece pur şi simplu senzaţia de sete, pentru a preîntâmpina un eventual deficit. Dar, Revista Britanică de Medicină Sportivă a analizat 15 studii publicate pe tema hidratării şi a ajuns la concluzia că e suficient să-ţi astâmperi senzaţia de sete pentru a obţine un nivel ideal de hidratare, chiar dacă eşti o persoană activă fizic.

Îţi poţi mări aportul de fluide consumând alimente bogate în apă

În domeniul fructelor, pepenele verde şi căpşunile conţin cam 92% din volum apă, grapefruit-ul – 91%, pepenele galben – 90%, iar ananasul, coacăzele şi zmeura aproximativ 87%. Castraveţii şi salata verde sunt campionii legumelor în ceea ce priveşte conţinutul de apă, cu 96%, în continuare clasându-se zucchini, ridichile, roşiile, varza şi ţelina, toate cam cu 94%.

Apă cu lămâie și mentă în fiecare dimineaţă
  1. Detoxifică colonul şi scade aciditatea gastrică de peste noapte.
  2. Purifică sângele şi accelerează metabolismul.
  3. Îmbunătăţeşte activitatea musculară şi echilibrul limfei în organism.
  4. Ajută in eliminarea surplusului de kilograme! Poate duce la accelerarea metabolismului cu 40% pentru primele ore ale zilei.
  5. Lumineaza tenul. Apa ajută în purificarea sângelui, ceea ce se observă şi la nivelul pielii. Tenul devine mai tânăr, mai luminos.

Autor: www.weider.ro

Recomandari WEIDER: