Publicat pe

Rezultate maxime

Rezultate maxime. Oamenii au variate motive pentru care doresc sa isi mareasca masa musculara, sa slabeasca, sau sa obtina o conditie fizica mai buna. Indiferent daca vrei doar sa iti imbunatatesti aspectul fizic pentru satisfactia ta personala. Sau poate vrei sa devii profesionist. Pe site-ul nostru te ajutam cu programe de antrenament adecvate si suplimentele nutritive.

Ei bine, este necesar sa consumi suplimente nutritive? Nu! Poti obtine rezultatele dorite si doar pe baza unor antrenamente intense si a unei diete variate si sanatoase. Multi oameni au respectat aceste doua principii si au avut rezultate excelente. Cu toate astea, tinand cont de progresele recente ale cercetatorilor in domeniul nutritiei, este dovedit faptul ca anumite suplimente nutritive te pot ajuta sa iti atingi scopul mai repede sau chiar sa treci la un nivel mai inalt in ceea ce priveste bodybuilding-ul, un nivel la care poate nici nu ai indraznit sa visezi cu… rezultate maxime.

Avand o gama larga de suplimente din care sa alegi, este vital sa le folosesti pe acelea care sunt cele mai bune pentru tine. Iata cateva informatii care cu siguranta te vor ajuta sa alegi suplimentele potrivite pentru a le combina cu programul tau de antrenament si cu regimul tau alimentar, astfel incat  sa obtii rezultate maxime in cel mai scurt timp.

Suplimentele pe baza de proteina

Proteina este un ingredient esential pentru dezvoltarea masei musculare si pentru refacerea celulelor in urma antrenamentelor intense. Recomandarea noastra in ceea ce priveste consumul de suplimente pe baza de proteine, pe baza unor studii stiintifice, este astfel: se administreaza intre 0.7-0.9 grame de supliment proteic pentru fiecare jumatate de kg de masa corporala. Mai exact, daca tu ai o greutate de 68 de kg de exemplu, ar trebui sa consumi intre 105-135 grame de supliment proteic pe zi. Aceasta cantitate ar trebui impartita in portii de 20-30 de grame, pe care sa le consumi pe parcursul unei zile.

Sunt mai multe tipuri de suplimente proteice cum ar fi: pe baza de zer, de soia, de oua, cazeina, vegetala, animala. Tu alegi cand si cum vrei sa le folosesti. Toate te pot ajuta, si poti chiar alege sa folosesti doua sau mai mule tipuri de supliment proteic.

  • Proteina din zer este o alegere ideala mai ales pentru un supliment alimentar post antrenament. Acest lucru se datoreaza faptului ca proteina din zer este rapid digerata  (30-60 de minute). Aminoacizii esentiali vor fi disponibili organismului in perioada imediata de dupa antrenament, cand celulele incep procesul de refacere.
  • Cazeina este un tip de proteina care are un proces digestiv mai lent. Se recomanda administrarea inainte de culcare.
  • Proteina din ou (albumen) este recomandata pentru orice moment al zilei. Pentru a-ti suplimenta organismul cu aminoacizii esentiali pentru dezvoltarea si mentinerea masei musculare.
  • Proteine vegetale (Soia)-suplimentul pe  baza de proteina din soia este ideal pentru vegetarieni. De asemenea, s-a observat faptul ca suplimentele pe baza de soia au beneficii extraordinare pentru sanatate.
  • Amestecurile proteice: poti utiliza si amestecuri proteice sub forma de pudra acestea, fiind un supliment pe baza de diferite concentratii din aceste varietati.
Vitamine si Minerale

Desi scopul lor precis nu este acela de a ajuta la cresterea masei musculare, este foarte important sa le introduci in dieta ta. Acestea iti intaresc sistemul imunitar si iti ofera un plus de energie. De asemenea, studiile recente au evidentiat ca vitaminele si mineralele ajuta la reducerea stresului si a starii de anxietate, ajuta la refacerea celulelor in urma efortului fizic intens si imbunatatesc capacitatea de concentrare.

Uleiul de peste

Cu siguranta ai fost invatat sa elimini grasimile din dieta ta zilnica dar, trebuie sa stii, ca aceste uleiuri sanatoase au un impact deosebit de benefic pentru organismul tau. Studiile stiintifice au dovedit ca aceste uleiuri imbunatatesc digestia, previn inflamarea tesuturilor si favorizeaza refacerea celulelor in urma antrenamentelor intense. 1-2g de ulei de peste/zi ofera o concentratie mare de Omega3 (acizi grasi EPA si DHA).

Probioticele

Suplimentele probiotice intaresc sistemul imunitar. Daca esti afectat de stres, ai prea multe activitati, servici, antrenamente, etc. si nu acorzi suficient timp somnului, atunci sansele ca sistemul tau imunitar sa fie la pamant sunt foarte mari. Suplimentele probiotice iti intaresc sistemul imunitar si iti ofera un plus de energie.

Creatina

Creatina este unul dintre cele mai utilizate suplimente alimentare. Studiile au aratat ca  acest supliment mareste nivelul de anduranta in timpul antrenamentelor, fapt ce are ca si efect si cresterea masei musculare. Exista mai multe tipuri de Creatina, cum ar fi: creatina pura, creatina monohidrata, creatina lichida etc.

Glutamina

Glutamina este un aminoacid cu multiple functii pentru organism: inbunatateste sistemul imunitar si ajuta la refacerea musculaturii in urma antrenamentelor intense. Doza uzuala de Glutamina este de 3-5g/zi.

Aminoacizii (cu lant ramificat si esentiali)

Aminoacizii sunt deosebit de importanti pentru energia musculara si anabolism, fiind recomandati pentru cei care cauta sa obtina performante in bodybulding. In lumea bodybuilding-ului si a fitness-ului doua clase de Aminoacizi sunt populare: Aminoacizii cu lant ramificat (BCAA) si Aminoacizii Esentiali (EAAs). Aminoacizii de tipul BCAA includ leucina, izoleucina si valina, iar cei Esentiali, pe langa acestea trei mai contin si fenilalanina, treonina, triptofan, metionina, lizina si histidina. Studiile au aratat ca aminoacizii BCAA ajuta la cresterea nivelului de anduranta in timpul antrenamentelor iar aminoacizii EAAs ajuta la refacerea tesutului muscular in urma antrenamentelor intense. Doza uzuala de Aminoacizi este intre 3 si 8g/zi.

MSM (Metilsulfonilmetan)

MSM este un binecunoscut agent anti-inflamator, care scade si productia de chimicale nocive pentru organism, cum ar fi radicalii liberi. De-a lungul timpului, MSM a fost folosit pentru a combate inflamatiile articulatiilor la oamenii bolnavi de artrita. In ultimul timp, acest supliment a inceput sa fie utilizat pentru a combate leziunile si inflamatiile musculare. Doza uzuala de MSM este de 2-4g/zi.

HMB (Acid beta-hidroxi beta-metilbutiric)

HMB este un metabolit al Leucinei, unul dintre aminoacizii esentiali ai organismului. HMB este folosit in lumea bodybuilding-ului de mai bine de 20 de ani, pentru a ajuta la  refacerea tesutului muscular in urma antrenamentelor intense. Este un supliment alimentar recomandat cu precadere incepatorilor iar doza uzuala este de 2-3g/zi.

Recomandari WEIDER:

Publicat pe Lasă un comentariu

Muniție cu aminoacizi

Muniție cu aminoacizi. Culturist fiind, știi că organismul folosește aminoacizi pentru a construi proteina musculară, acesta fiind modul în care corpul își formează mușchii. Poate că ești deja familiar cu diferențele dintre proteinele complete și incomplete, la fel ca și cu toți aminoacizii esențiali și neesențiali. Dar ai știut că aminoacizii fac mai mult decât să construiască proteina din mușchi, sau care sunt cei mai importanți pentru culturiști ca suplimente? Noi îți sugerăm aici câțiva care ar trebui luați înainte de fiecare antrenament pentru a-ți mări nivelul energiei la cotele cele mai înalte.

Este adevărat – carbohidrații nu sunt singurul nutrient pe care-l poți consuma pentru a-ți furniza energie. În afară de faptul că sunt extrem de importanți pentru creșterea mușchilor, unii aminoacizi pot să te energizeze înainte de un antrenament chiar mai bine decât o pot face carbohidrații. Încearcă acești trei aminoacizi când vrei să te antrenezi cu intensitate maximă, totul în numele creșterii musculare.

AMINOACIZII CU LANȚURI RAMIFICATE (BCAA)

Trei aminoacizi intră în grupul BCAA – leucină, izoleucină și valină. Aceștia sunt de cea mai mare importanță pentru energie și creșterea musculară. Spre deosebire de cea mai mare parte a celorlalți aminoacizi, BCAA sunt folosiți direct de către mușchi drept combustibil în timpul efortului.

Totuși, după ce antrenamentul s-a terminat, mușchii se bazează cel mai mult pe grăsimea depozitată pentru energie. Permițând BCAA să fie folosiți pentru hipertrofie. Aceasta înseamnă că administrarea de BCAA înainte de antrenament va furniza mai multă energie în timpul antrenamentului, va proteja nivelul de BCAA din mușchi (care în mod normal sunt arși pentru energie în timpul efortului) și va impulsiona creșterea musculară chiar dacă sesiunea de antrenament este terminată.

DOZAJ: ia 5-10 g imediat înainte de antrenament. Caută produse care să furnizeze un raport de 2:1:1 între leucină, izoleucină și valină. Cu alte cuvinte, o doză de 5 grame ar trebui să conțină 2,5 g leucină, 1,25 g izoleucină și 1,25 g valină. (BCAA naturali extrași din melasă au de obicei 2,2 g leucină, 1,5 g izoleucină și 1,3 g valină, dar Maximum BCAA Syntho de la WEIDER respectă raportul optim de 2:1:1.)

GLUTAMINA

Acest aminoacid poate ajuta la producerea de energie pe mai multe căi. Mușchii pot folosi glutamina pentru a produce mai multă energie în timp ce te odihnești între seturi, ceea ce te ajută să te recuperezi mai bine și să-ți mărești forța și rezistența la ultimele seturi.

Glutamina mai ajută la producerea bicarbonatului, care anihilează substanțele chimice producătoare de oboseală ce se formează în timpul exercițiilor intense. În plus, acest aminoacid crește nivelul hormonului de creștere și eliberează mai multă grăsime pentru a îmbunătăți recuperarea.

Glutamina îmbunătățește și modul în care celulele musculare se încarcă cu glicogen din carbohidrați, deci acestea pot lucra mai bine timp mai îndelungat. Chiar furnizează energie pentru sistemul imunitar pentru a funcționa eficient.

DOZAJ: ia 5-10 g imediat înainte de antrenamente.

CITRULINA MALAT

Acest supliment constă din aminoacidul citrulină legat de acidul malic (malat). În corp, o mare parte din citrulină este convertită în aminoacidul arginină; care poate apoi crește producerea de oxid de azot.

Acesta crește fluxul de sânge către mușchi, ceea ce face să se transporte mai mulți nutrienți și oxigen pentru creșterea energiei în timpul antrenamentului; fără a mai menționa incredibila pompare.

Citrulina este implicată și în îndepărtarea amoniacului din corp, un compus toxic care este produs atunci când aminoacizii sunt metabolizați în timpul exercițiilor intense. În acest fel, citrulina întârzie apariția oboselii în timpul antrenamentelor.

Acidul malic ajută corpul să convertească acidul lactic produs în timpul sesiunilor de antrenament foarte intens în energie pentru mușchi. Acest lucru întârzie apariția oboselii musculare. Studiile clinice pe oameni au arătat că suplimentele cu citrulină malat pot ajuta la reducerea oboselii, creșterea producerii de adenozin trifosfat (sursa principală de combustibil a tuturor celulelor) în timpul efortului și crește rata refacerii creatinei fosfat (energia folosită atunci când se ridică greutăți) după efort.

DOZAJ: ia 1-3 grame imediat înainte de antrenamente.

Combinarea aminoacizilor

Administrarea acestor trei aminoacizi imediat înainte de fiecare antrenament va îmbunătăți nivelul energiei și creșterea musculară:

BCAA: 5-10 g; Glutamina: 5-10 g; Citrulină malat:  1-3 g.

Autor: Jim Stoppani  – www.muscleandfitness.ro

Recomandari WEIDER: