Publicat pe

Dieta „completă” de post

Dieta „completă” de post. În fiecare zi aud și văd, în special pe rețelele de socializare, noi diete miraculoase care promit să te facă să slăbești într-un timp scurt și fără consecințe. Ceea ce am învățat este că: NU EXISTĂ DIETE MIRACULOASE. Dacă vrei să slăbești într-un mod sănătos, trebuie să te bazezi pe nutriționist/dietetician și un antrenor personal – expert în domeniu.

Dieta „completă” de post

După scurta introducere, am sa fac referire la studiile profesorului Massimo Valverde, endocrinolog și farmacolog cu privire la una dintre diete – dieta „completă” de post. Acesta dieta este diferită de postul intermitent sau de dieta care mimează postul.

Acest stil de alimentație include perioade prelungite de post (de la 12 ore la 24 și mai mult) în care trebuie să existe o abstinență completă de la alimentele solide și lichide, cu excepția apei, cu scopul principal, desigur, de a pierde în greutate și, în unele cazuri, pentru a purifica corpul. Conform fiziologiei umane, se știe că, dacă carbohidrații sunt eliminați din corp, pentru a produce energie, acesta va recurge mai întâi la rezerve (sub formă de glicogen) și apoi la căi alternative care utilizează grăsimi și proteine ​​(în această ordine ).

Numeroase studii

Există numeroase studii care arată beneficiile postului, acestea variind de la pierderi în greutate la îmbunătățirea generală a sănătății.

Mai jos sunt cele mai importante beneficii ale postului intermitent.

  • Postul contribuie la reducerea inflamațiilor – mai multe studii au arătat că postul intermitent (perioade de pauză urmate de perioade de alimentare) crește rezistența organismului la stresul oxidant și scade inflamațiile.
  • Postul ajută la pierderea în greutate și la eliminarea grăsimii abdominale – un nivel scăzut al insulinei și un nivel crescut al noradrenalinei duc la metabolizarea grăsimilor pentru a obține energie. Potrivit studiilor metabolismul este accelerat cu până la 14% datorită postului.
  • Postul poate avea beneficii pentru sistemul cardiovascular – studiile au arătat că postul are efecte benefice asupra factorilor de risc ai bolilor de inimă.
  • Postul de 24 de ore are efecte asupra hormonilor și genelor – contribuie la scăderea nivelului insulinei, ajută la procesul de reparare celulară, protejează împotriva bolilor la nivel molecular și crește nivelul hormonului de creștere care la rândul său alături de un nivel redus al insulinei ajută la arderea grăsimilor.
  • Postul intermitent poate încetini instalarea bolii Alzheimer – studiile sunt încă la început în acest caz însă primele rezultate sunt promițătoare.
  • Postul intermitent reduce nivelul insulinei și astfel scade riscul de diabet de tip 2

Prin urmare, înainte de a începe o nouă dietă, și mai ales această nouă dietă, aflați despre beneficiile reale și posibilele consecințe, vorbind cu un expert și… apoi trageți propriile concluzii. Informarea este esențială!

 

Recomandari WEIDER: