Publicat pe

MUŞCHII ABDOMINALI

MUŞCHII ABDOMINALI  sunt una dintre „grupele musculare” menționate cel mai frecvent de pasionații de fitness și sport, dar sunt și emblema prin excelență a bunăstării și a aptitudinii fizice. Un abdomen reliefat, cu 6 pack, este visul oricărui om care merge la sală şi nu numai. Arată-mi pe cineva care spune că nu-şi doreşte un abdomen plat şi-ţi voi spune că este o raritate.

.

În primul rând, trebuie spus că, spre deosebire de ceea ce auzi des, nu există abdomin inferior și superior. Când vorbim despre abdomen ne referim de obicei la mușchiul rectus abdominis, cunoscut și sub numele de „mușchiul abdominal„. Acesta, de fapt, este o pereche muşchi care rulează vertical pe fiecare parte a peretelui anterior al abdomenului uman si este cuprins între zona pubiană și cutia toracică (la baza sternului). Dacă îi privim structura, acesta este separat în cubulețe musculare divizate prin insertii de tendoane.

Prin urmare… nu există exerciții specifice pentru abdomenul superior și /sau abdomenul inferior. Diferența de antrenament stă pur și simplu în biomecanică, adică în modul de mișcare în funcție de stimulul primit!

.

În al doilea rând, numai antrenamentul nu este suficient pentru a obține un abdomen sculptat, nutriția joacă un rol fundamental și, chiar și atunci când ați făcut mii de repetări și seturi, dacă nu eliminați mai întâi grăsimea care le acoperă, acestea vor dobândi doar forță… nu vor avea forma și aspectul pe care ni le dorim.

.

În al treilea rând, pe lângă un scop pur estetic, mușchiul abdominal contribuie la stabilizarea trunchiului – asigura suportul complet al corpului și asigură protecția organelor interne. Așadar, ar trebui să regândim importanța acestui mușchi.

Dar acum să trecem la partea practică…?

Exercițiile care lucrează în mod eficient muschiul rectus abdominis ar trebui sa includă o componentă de miscare dinamică (contractarea unui muschi rezultand in mișcarea unei părți a corpului) a toracelui spre pelvis sau a pelvisului spre torace.

Cel mai bun mod de antrenament este efectuarea de exerciții care acționează pe baza a trei concepte: Rezistenţă, Putere și Echilibru.

Toate acestea pot fi traduse după cum urmează:

Antrenamentul 1: Circuite cu diferite tipuri de crunch;

Antrenamentul 2: Exerciții de forță, cum ar fi steagul dragon, roata AB sau  crunch-ul la cablu;

Antrenamentul 3: Exerciții izometrice, adică cu contracție statică, cum ar fi scândura.

Ultimul sfat, în funcție de pregătirea dvs., puteți utiliza sau nu supraîncărcările și puteți ajusta numărul de repetări pe set în consecință.

Acum trebuie doar să începeți! Succes!

Recomandari WEIDER:

  • Maximum Krea-Genic 240 capsule

    Maximum Krea-Genic 240 capsule

    214,00 lei
    Adaugă în coș
  • Prime Testosterone

    Prime Testosterone 60 capsule

    117,00 lei
    Adaugă în coș
  • PREMIUM BCAA 8:1:1 + L- GLUTAMINE-blue raspberry

    116,00 lei
    Adaugă în coș